bv schiet te snel toe

hey hoi mama s die bv geven
ik merk dat me zoontje s nachts goed drinkt en redelijk rustig, wel in begin even snel achter elkaar door slikken maar gaat prima. overdag schiet de melk ook erg snel toe maar dan verslikt die zich en dan na 2 of 3 keer heeft die niet veel zin meer is dan ook boos. logisch, maar nu deed ik weleens een beetje afkolven gewoon met de hand maar goed das niet echt te doen.
nu misschien een idee om gewoon afgekolfd melk in een flesje te geven? wie doet dit ook of heeft dat gedaan en beviel het goed?
groetjes

Ik zou nooit beginnen met het volledig afkolven en in een flesje geven... Mijn ervaring is daar heel slecht mee. Je bent daar zo druk mee en het doet nog pijn ook dat kolven. Mijn tepels knapten er kapot van. Ik zou gewoon even de druk eraf kolven, dus even het begin en daarna aanleggen. Anders ben je dubbel zo druk. Eerst kolven, daarna voeden.
Waarschijnlijk heb je overproductie en zou je eens met de lactatiekundige moeten overleggen wat je daaraan kan doen. want teveel stimuleren lost niets op... je moet juist minder stimuleren. Misschien 1 borst aanbieden per keer???

Bel even een lactatiekundige... die hebben er zoveel verstand van!!

Succes!

Ik had hier ook last van bij de geboorte van mijn eerste. Mijn kraamhulp gaf als tip tegen de zwaartekracht in te laten drinken.

Jij ligt op je rug en ondersteunt het hoofdje van je baby. De baby ligt op zijn/haar buikje en drinkt tegen de zwaartekracht in.

Het was een week nodig en daarna kon ik gewoon zittend voeden zonder dat de kleine zich steeds verslikt!

Het is al even geleden maar wie weet heb je er wat aan!

Terug
Bovenaan