bv schiet te snel toe

hey hoi mama s die bv geven
ik merk dat me zoontje s nachts goed drinkt en redelijk rustig, wel in begin even snel achter elkaar door slikken maar gaat prima. overdag schiet de melk ook erg snel toe maar dan verslikt die zich en dan na 2 of 3 keer heeft die niet veel zin meer is dan ook boos. logisch, maar nu deed ik weleens een beetje afkolven gewoon met de hand maar goed das niet echt te doen.
nu misschien een idee om gewoon afgekolfd melk in een flesje te geven? wie doet dit ook of heeft dat gedaan en beviel het goed?
groetjes

Ik heb 3 weken lang afgekolfde melk met een flesje gegeven. Ik had een zware bevalling en kon niet goed liggen/zitten daarna en aanleggen werd gewoon moeilijk. Daarbij kwam dat mijn zoontje veel vruchtwater had binnen gekregen en de eerste 24 uur helemaal niet wilde drinken. Ben toen begonnen met afkolven. Via de thuiszorg een dubbele electrische kolf gehuurd. Echt ideaal, je bent dan zo`n 15 min bezig per kolfbeurt.

Gelukkig deed mijn man de voedingen `s nachts en kon ik tegelijk kolven, anders was ik echt bijna een uur kwijt. Helaas liep mijn productie terug en wilde mijn zoontje opeens veel meer drinken dus ben nu het kolven aan het afbouwen en begonnen met flesvoeding.

Mijn ervaringen zijn positief, je bent alleen dus wat langer bezig....

je kan proberen de druk er iets af te kolven (toch), of als je tsr er is je kleintje even los te halen en even te wachten tot de melk niet meer uit je borst loopt. Tussendoor boeren kan ook goed helpen bij te veel lucht. Wij gebruiken infacol omdat ons mannetje soms heel gulzig drinkt.
na een aantal weken had ik trouwens minder spaning op mijn borsten en kon onze kleine de tsr goed wegdrinken.

succes

Hoi,
Tymo weigerde de eerste weken de borst, dus gaf ik hem ook afgekolfde melk met de fles. Inmiddels drinkt hij met behulp van een tepelhoedje aan de borst, maar 's nachts en soms ook wel eens overdag geven wij hem nog steeds afgekolfde melk met de fles. Misschien dat je een tepelhoedje eens kan proberen omdat hij dan niet direct contact maakt met je tepel schiet de melk vaak ook wat minder heftig toe. Misschien als je dat de eerste vijf minuten doet en hem daarna gewoon aanlegt, helpt het ook wat. Ik vind het wel wat pittiger als je en moet kolfen en de fles moet geven omdat je dan 2 keer zoveel tijd kwijt bent.
Nou misschien heb je wat aan deze tips, succes!
Liefs,
Mar

hey!

Ik geef ook BV en onze kleine man verslikt zich ook regelmatig, vooral overdag, wat een gulzig mannetje is het dan...Ik heb de tip gekregen om eerst even af te kolven dan is de druk eraf. Die melk kan je uiteraard bewaren. Dit helpt trouwens ook tegen buikkrampjes, dan is de waterige voormelk eraf en hebben ze direct de achtermelk.
Over tepelhoedjes hoor ik alleen minder goede verhalen, maar ja dat zijn ook maar meningen die ik hoor. Ze kunnen daarna vaak niet meer de tepel accepteren zeggen ze dan. Bij mij accepteerd de kleine het tepelhoedje niet, dus ben een beetje bang dat dat ook met de fles een probleem gaat worden, maar ja dat duurt nog even.
Nou succes met het voeden en hopelijk verslikt de kleine zich niet te vaak.

gr. Janne en Toby!

Hoi,

Ik heb ook afgekolfd en het gegeven in het flesje. Hij dronk een stuk rustiger dus het hielp wel. Alleen mijn productie is nadien zo snel achteruit gegaan. Ik kreeg het ook niet meer terug op peil dus hij krijgt nu 'gewone' flesvoeding, helaas.

Groetjes

zonde kiron dat het helemaal weg is gegaan.
ben lang niet op forum geweest hier.
maar bedankt voor de tips.
kolven heb ik ok geprobeerd 3 keer. heb handkolf en ben soms even net iets te druk ook met de andere kids. dus doe gewoon weer met borst en de ene keer gaat vrij goed weer en enkele keer gaat te snel. nou ja wij hebben eerst ook wat anders te doen.
me zoontje is namelijk geopereerd. niks ernstig maar toch, vervelend. misschien ook wel dat die daarom zoveel huilde.
verhaal schrijf ik ook wel ff hier onder andere ontwerp.

Terug
Bovenaan