BV-voedingsschema en 8 maanden

<p style="text-align: left;">Weer een twijfelmoment hier. Mijn dochter is bijna 8 maanden en krijgt bv naast de hapjes. Nu loopt mijn kolfhoeveelheid af. Ik zit op 4 voedingen maar is het tijd om over te gaan naar 3?</p><p>schema is nu</p><p>6-7: bv</p><p>8.30-9.30: boterham 1/2 en fruithapje en water</p><p>11-12: bv met evt extra brood</p><p>14-15: bv met evt extra fruit</p><p>17.30-18.30: avondhapje</p><p>19-20: bv</p><p>Tussendoor bieden we water aan en evt stukje rijstwafel/soepstengel/fruit. </p><p>We twijfelen of we de voeding van 11 of 14 uur zullen afbouwen. </p>

Hi,
Ik ben net begonnen met bv helemaal af te bouwen. Zoontje is nu 8 maanden. Eerst bouwde ik de 2e voeding is, die van rond 11 uur. Maar gelijk liet hij toen zelf die voeding ook vallen. We hebben toen even gestoeid, maar inmiddels zijn we sinds een maandje op 3 voedingen uitgekomen. Ons schema is nu:
5:30 bv (hij is helaas heel vroeg wakker)
8:00 - 9:30 slapen
10:00 uur fruit (150 gram ongeveer) met thee of water
12:30 uur boterham en bv 
13:00 - 14:30 slapen
15:00 thee met snack
17:00 warme hap (150 gram ongeveer)
18:00 bv
18:30 slapen
Hopelijk heb je hier wat aan! Vervelend he dat je zo onzeker kan blijven zijn over bv. Ik heb dat zelf ook.. ondanks dat hij al 8 maanden goed groeit op mijn melk, kan ik na een paar slechte kolfbeurten echt zo onzeker worden....! 

Mijn zoontje ging pas heel laat over naar 3 bv per dag, zo richting een jaar, kwam ook door de nog vele nachtvoedingen. Ik ben de 'vaste' tijden steeds wat meer gaan verschuiven. 7 uur was ook vast en 11 werd 12 en langzaam naar 1 uur toe, waardoor de 11 uur voeding uiteindelijk verviel en de 3 uur voeding er uiteindelijk voor in de plaats bleef. Het was een tijdje puzzelen, maar naar mate je kindje meer eet en ook voldoende vocht daarnaast tot zich neemt, komt er weer een meer vast ritme ? kolfproductie ook met pieken en dalen gehad, maar uiteindelijk ben ik gaan geven wat ik kolf ipv de formule aan te houden wat ze moeten krijgen. Ik ga er van uit zoals lactatiekundigen ook aangeven dat een kindje in het bijzijn van zijn mama de melk wel weer 'inhaald'. Productie kun je soms weer wat opkrikken door een regeldagje te simuleren en anders even contact opnemen met de gratis borstvoedingslijn?

Je kan 1 van die 2 voedingen weg laten en haar dan wat anders te eten en drinken aanbieden. Mijn dochter ging rond de 7,5 maand naar 3 voedingen en nu met 9 maanden heb ik het naar 2 voedingen gebracht. Verder eet ze al veel gewone voeding en drinkt ze veel water. Sinds ik die voeding eraf heb is ze ook beter gaan eten. Eerste dagen na het weglaten ervan was nog wennen voor haar en werd ze sochtends vroeg wakker omdat ze honger had maar dit werd na 2 dagen beter. 

Bedankt dames. Ja gek dat het al zoveel maanden goed gaat maar je toch twijfels houdt. 
Vandaag heeft ze goed de fruithapjes gegeten en bijna 2 boterhammen met overdag een flinke beker water. Avondhapje ging er evengoed super in. Dus vandaag 2xbv en 1 flesje bij de oppas. Ze was kapot van de oppasdag dus ligt heerlijk te slapen. 
We hebben al lange tijd het geluk dat ze geen nachtvoeding vraagt. Helemaal top, laat maar slapen??

Terug
Bovenaan