bv voorlichting gehad

A

Anoniem

Guest
Gisteravond op de valreep nog een bv voorlichting gehad. EN volgende week, als de kleine er dan nog niet is nog een keer. Ik ben er wel blij mee dat we geweest zijn. We zaten met z'n tweeen, mijn man en ik er zou nog een stel komen maar die konden niet meer. Maar ik was er ook wel blij mee, ;k ben namelijk best onzeker. Bij de oudste twee wilde ik heel graag lekker lang borstvoeding geven maar toen ik bij de oudste weer ging werken na 3 mnd liep het heel snel terug en de tweede viel na een half jaar af, en was een huilbaby tot ze flesvoeding kreeg in het ziekenhuis. Dat is nu iets meer dan een jaar geleden. Nu ga ik heel afwachtend de bv periode in met een pak fv in de kast maar ik hoop dat dit ons toch wat meer zekerheid geeft en dat het mss toch wel gaat lukken.

Waar ben je geweest ? Ik heb een voorlichtingsavond in het ziekenhuis bijgewoond, beviel me prima. Ik heb ook wel een pak fv in de kast staan, hoor, voor de zekerheid.
Want ik vind nog steeds dat bv geen kwestie van moeten is, als het niet lukt of als het niet bevalt, dan niet. De fv van tegenwoordig is perfect.

Via de site van borstvoeding natuurlijk heb ik een adresje in Assen opgeduikeld. BVN schijnt met vrijwilligers te werken die die voorlichtingen doen. Blijkt dat de vrijwilligster die ik benaderde net lactatiekundige is geworden en bezig is een eigen praktijk op te starten. Ze weet dus heel veel. Normaal gesproken schijnt een lactatiekundige heel duur te zijn, maar omdat er hier op dit moment niet zo veel vrijwilligsters zijn, ook ivm zwangerschappen, doet zij het. Wel prettig.
Maar wat je zegt, het is geen kwestie van moeten, al moet ik eerlijk zeggen, dat als ik die verhalen hoor en lees in die bladen van bvn het me wel weer heel gaaf lijkt. Maar je leest eigenlijk alleen de succesverhalen daar.

Dat is vaak, dat je alleen de succesverhalen leest en zeker in die bvboekjes, daar gaan ze echt geen verhalen inzetten van mensen die na 2 dagen afgehaakt zijn omdat ze het niks vinden ofzo. Maar met een positieve instelling kom je een hel eind, hoor. En het is zeker wel fijn als zij lactatiekundige is nu, dan kun je een hoop vragen.

Vooralsnog ga ik er een beetje in van: We zien wel hoe het gaat en als het niet lukt pech gehad, er lopen er nog twee rond, en die hebben zeker ook hun aandacht nodig.

Al weet ik dat het ook best wel wat tijd kost voordat je met de fles regelmaat er in kunt hebben, ook die verhalen heb ik in mijn omgeving wel gehoord en gezien.

Ik denk dat dat wel de beste instelling is, zo van we zien wel.
Je weet nooit hoe het gaat, ook niet met de fles, maar borstvoeding blijft wat onzekerder, vind ik toch.

Terug
Bovenaan