BV vs Nutrilon

A

Anoniem

Guest
Ze weten het in tijdschriften nog steeds voor elkaar te krijgen: moeders een rotgevoel geven omdat ze geen borstvoeding geven.

Inmiddels weet ik van moeders uit mijn omgeving dat het allemaal niet zo makkelijk is en  ruim 80% van de welwillende moeders uit mijn zwangerschapsgym-clubje  is afgehaakt om diverse redenen en balen daar sowieso al van.  Zelf gaf ik overigens uit geen bv omdat ik het gewoon niet wilde, maar dit terzijde.

Volgens al die tijdschriften en internetsite onthou je je kind nu al die geweldige antistoffen, ben je bijna per definitie een slechte moeder en moet je je kapot schamen dat jij niet doorbikkelde.

Nu vond ik net op internet dit krantenartikel. Misschien is het oud nieuws voor jullie, maar anders: als je een schuldgevoel hebt: misschien voel je je nu beter...

krantenartikel april 06

Boeiend artikel.
Moeilijke discussie hoor.
Ik heb 1 flessenkind en 1 borstkind. Ken beide kanten dus. Bv kan mislukken om wat voor reden ook en dan is het fijn dat je kind niet bij een ander aan de borst hoeft, maar de fles kan krijgen!

inderdaad heel prettig om te weten dat die kunstvoeding tegenwoordig zo goed is!

Bedankt.

Toen ik zwanger was, werd mij heel veel de vraag gesteld of ik bv ging geven of niet. Mijn antwoord was steevast ... Nee ... En waarom niet was natuurlijk de volgende vraag.
Nou, heel eenvoudig, omdat ik geen keus heb. Ik heb namelijk een gezwelletje in mijn hoofd en als ik zwanger ben, mag ik de groeiremmende medicijnen hiervoor niet slikken en dit betekent dus dat dit geval 9 maanden de tijd heeft om gezellig te gaan groeien. Maw ... zodra ik bevallen ben, moet ik als de sodemieter weer aan die medicijnen om alles weer in proporties terug te kijgen en met deze medicijnen mag ik dus GEEN bv geven ... vandaar ...
Soms werd ik er moe van dat ik altijd maar uit moest leggen waarom ik dus geen bv  kon geven. Kunnen mensen niet gewoon aannemen dat je geen bv gaat geven zonder hier een uitleg voor te moeten geven. Ik voelde me af en toe zo schuldig na al die opmerkingen, maar ja, ik mag het gewoon niet. Ik heb nooit over deze keus na hoeven denken ... en ach, das ook wel weer makkelijk
En nu ik dit artikel lees en ikzelf ook vanaf het begin Nutrilon gebruik voel ik me helemaal niet schuldig meer ... Thanks !!
Groetjes, Sas

Terug
Bovenaan