Bwaren van flessen en spenen

Hallo moeders,

Na vijf maanden bv, ben ik aan het afbouwen (3 x bv, 2 x fv). Kan ik mijn flesjes met voorgekookt water + speen+ dop 's ochtends al in de koelkast zetten om diezelfde dag op te warmen? Of is het verstandiger om de spenen juist droog te bewaren en buiten de koelkast?
O ja, omdat ik  langzaam afbouw, is mijn blik Nutrilon  1 standaard nog maar  voor een kwart leeg. Nu staat er op het blik, dat het na vier weken niet meer goed is. Ook de Nutrilon info-lijn vertelde mij dat.  Wel zonde! Moet ik het weggooien of denken jullie, dat ze het schrijven en zeggen uit eventuele voorzorg. Ik bewaar het hoog, droog en hygienisch.  Natuurlijk wil ik geen enkel risico lopen!

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes van Martine
 
Hoi Martine,
De flessen en spenen kan je gewoon in de koelkast zetten hoor. Ik vulde ze ook altijd alvast en dan kan je ze gewoon 24 uur bewaren in de koelkast. Dat deed mijn kraamverzorgster dus heb ik het gewoon overgenomen. Nu Jamey 6,5 maand is vul ik ze soms voor de helft met koud kraanwater en de rest net gekookt water dan is het goed op temperatuur.
Ik zou het pak Nutrilon echt niet langer dan een maand bewaren. Jamey krijgt nu 4 voedingen van 210 cc 7 scheppen en dan doe ik er ruim een week mee. Dus in het begin wel zonde, maar ik zou het er niet op wagen, dat is het niet waard.
Succes!

Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Je kunerust alles in de koelkast zetten hoor. Dat deed ik ook altijd. En wat de nutrilon betreft is het wel zonde, maar kun je het idd niet bewaren. Nutrilon heeft ook verpakkingen van 400 gram(geloof ik). Die kun je krijgen bij de etos(hier wel tenminste).

Succes met afbouwen.

gr Linda
 
Terug
Bovenaan