Cadeau ideeen

Hoi hoi,

Ons meisje word over 2.5 maand 1. Nu alles dan dicht bij elkaar zit zijn we nu alvast op zoek nq cadeau ideeen. Zelf heb ik een ikea keukentje opgeknapt en daar wat spulletjes bij gekocht. Nu zoeken we nog ideetjes vor fam en vrienden

hoi Tanja,
onze dochter wordt over 2 maanden 1 jaar en ook ik ben al aan het bedenken wat haar te geven/ te vragen aan familie.
Ik zou zeggen dat je ook al dingen kunt vragen voor de leeftijd van 18 maanden. dan leg je dat in het begin nog even weg, maar tegen die tijd dat ze anderhalf is, pak je het erbij en dan is het voor haar nog helemaal nieuw (en dus groot feest). bv bepaalde Duplosets of speelgoed voor buiten (tegen die tijd is het hopelijk weer mooi weer)
Ook is het natuurlijk afhankelijk van haar ontwikkeling. het ene kind is al toe aan een duwauto/kar en een ander kind vermaakt zich nog prima zittend en die heeft meer aan houten blokken.
als je nu nog niets weet, kun je ook een cadeaubon vragen. voor je dochter is het vaak toch te overweldigend te veel cadeaus krijgen en zo kun jij over een half jaar bijvoorbeeld iets aanschaffen wat op dat moment bij haar ontwikkeling past.
hopelijk kun je hier iets mee.
succes en ik blijf ook nog nadenken over cadeautjes van de Sint (want dat komt er dan ook nog altijd weer achteraan)
Janine

[quote quote=10490498]hoi Tanja,
onze dochter wordt over 2 maanden 1 jaar en ook ik ben al aan het bedenken wat haar te geven/ te vragen aan familie.
Ik zou zeggen dat je ook al dingen kunt vragen voor de leeftijd van 18 maanden. dan leg je dat in het begin nog even weg, maar tegen die tijd dat ze anderhalf is, pak je het erbij en dan is het voor haar nog helemaal nieuw (en dus groot feest). bv bepaalde Duplosets of speelgoed voor buiten (tegen die tijd is het hopelijk weer mooi weer)
Ook is het natuurlijk afhankelijk van haar ontwikkeling. het ene kind is al toe aan een duwauto/kar en een ander kind vermaakt zich nog prima zittend en die heeft meer aan houten blokken.
als je nu nog niets weet, kun je ook een cadeaubon vragen. voor je dochter is het vaak toch te overweldigend te veel cadeaus krijgen en zo kun jij over een half jaar bijvoorbeeld iets aanschaffen wat op dat moment bij haar ontwikkeling past.
hopelijk kun je hier iets mee.
succes en ik blijf ook nog nadenken over cadeautjes van de Sint (want dat komt er dan ook nog altijd weer achteraan)
Janine[/quote]Ze heeft ook al een loopauto en scooter leuker voor buiten. We hebben zandbak incl spullen trampoline. Step lukt denk ik nog niet met 1.5 jaar. Ja voor kerst hebben we toet toet van mickey, minnie en donald. Duwkar hebben we ook al. Denk dat ze die wel vor haar verjaardag gebruikt. Ze probeert nu al omhoog te komen aan stoel enz. Cadeaubonnen is inderdaad ook nog super goed idee

Je dochter zal het toch nog amper begrijpen, dus denk ook aan praktische dingen. Hier vonden opa en oma het alleen maar leuk om een schattige pyjama te geven, misschien alvast iets van regen laarsjes, leuke muts/sjaal, lekkere trui of mooi jurkje. Badschuim, een borstel, etc.

Hier vielen wat spulletjes van SET My First erg in de smaak. Vingerverf, die is dikker en kan evt een beetje opgegeten worden. De wascokrijt bol met een blok papier. Klei, ook die is veilig als ze wat binnen krijgen. 
En ze kreeg een wat mooiere vormenstoof in de vorm van een huisje met houten blokjes. Daar speelt ze nu maanden later nog mee. Net als met houten puzzels.
Een groot flapjesboek. Dat blijft mooi hier. 
Een blokfluit. In eerste instantie niet zo leuk. Maar nu met 16 maanden giert ze het uit als we terug fluiten. 
Dingen die niet in de smaak vielen: loopwagen, ander loopspeelgoed zoals dingen op wieltjes en aan een touwtje, een bal (later wel ws, maar snapt ze nog niet), joystick en telefoon met allerlei geluidjes (is maar heel kort leuk). 
En dingen die altijd van pas komen: eigen open drinkbeker, zwembandjes, een eigen rugtasje, winterpyjama, bon voor schoenen enzo.

Oh en hier ivm corona klein gevierd. Over twee dagen verspreid, iederen dag een uurtje of 2 visite. Opa en oma's en broer en schoonzus. Dus niet teveel visite. Maar ze snapte cadeaus heel goed hoor. De eerste misschien niet. Maar na een paar wist ze goed wat ze zag en wilde ze het echt wel uitpakken. 

Smartmax heeft hele leuke dingen. Ons dochtertje vindt de boerderijdieren heel leuk. Of iets om muziek mee te maken?

Flaphesboek vormenstoof bal enzo heeft ze allemaal al ?. De my first en smartmax heb ik opgezocht en opgeslagen ziet er super leuk uit.

Terug
Bovenaan