Cadeau tweede verjaardag

Onze zoon wordt in december 2. Ik zit erover te denken om voor hem een step te kopen. Echter hoor ik om mij heen van ouders met kinderen in dezelfde leeftijd en iets ouder dat er amper mee gespeeld wordt. Ik ben daarom heel benieuwd naar jullie ervaringen. Andere goede tips zijn natuurlijk ook welkom.
 
Onze dochter is in juni 2 geworden en speelt dagelijks met de step. Zij laat de loopfiets juist links liggen! Hangt dus hele erg van het kind af. Step is over het algemeen wat moeilijker, dus hangt misschien ook een beetje af hoe goed hij lichamelijk is, met balans houden enzo.. 
 
Heel leuk een step! Wordt hier vanaf 2 jaar ook veel mee gespeeld en is populairder dan de loopfiets. Wel met 3 wielen hoor, vanaf 2 jaar.
Mn oudste dochter is net 4 geworden en heeft een step met 2 wielen gekregen voor haar verjaardag met wat grotere wielen (18cm) zodat hij wat steviger is en ze niet bij elk kiezeltje valt. Maar daar kan een kind van net 2 nog niet op, mn jongste dochter is net 2 en probeert het wel maar komt amper boven het stuur uit.

 
Wij denken er ook over om dit cadeau te doen met Sinterklaas of de verjaardag (wordt ook 2 begin januari). Lijkt me leuk, maar dus geen ervaring mee. Een keukentje of zo'n klimrek voor binnen lijken me ook leuk.
 
Onze zoon heeft ook een step gekregen op zijn 2e verjaardag. Ideaal! Kan snel in de auto. Als we bijvoorbeeld wat langer willen wandelen ergens, steppen mee, kindjes lekker steppen en als ze geen zin meer hebben, dan staan ze met 2 voeten er op en kan je ze duwen. Ik vind ze ideaal. Ook als we op vakantie gaan, gaan hier de steppen mee en dan geen buggy meer (meneer is 2.5jr). Super aanschaf! Het is denk ik ook maar net wat je zelf "stimuleert"
 
De microstep (met 3 wielen) is juist de beste aankoop bij ons van de afgelopen jaren.

Zoon heeft hem gekregen toen hij ruim 2was en stept er bijna nog dagelijks op nu hij 4,5 is (terwijl hij ook kan fietsen)

Step is makkelijk mee te nemen in de auto, op de fiets enz.

Heel goed voor de balans, omdat ze zelf moeten sturen. M.I. Heeft dit ook geholpen dat hij daardoor snel kon fietsen ??
 
Wauw, bedankt voor alle reacties! Het wordt een step. Fijn om te lezen dat het voor heel veel kinderen een goede aanschaf is geweest. Ik las dat ook iemand aan een keukentje zat te denken. Dit heeft onze zoon voor zijn eerste verjaardag gekregen en wordt nog iedere dag mee gespeeld. Dit was dus een groot succes en kan ik zeker aanraden.
 
Terug
Bovenaan