Ik heb van veel andere moeders gehoord dat kleine kids erg goed reageren op een 'cadeautje van de baby'. Ik zat er dus ook aan te denken om iets te kopen. Het hoeft niets bijzonders te zijn, bij Kruidvat, Zeeman e.d. zijn leuke kinderdingetjes te koop voor weinig geld.
Onze uk zit momenteel in een enorme 'Nee' fase van de peuterpubertijd, dus ik wilde het eigenlijk wel doen. Alles wat kan meehelpen is mooi meegenomen.
Mijn zus had een kleine in dezelfde leefdtijd (2 jaar en 2 maanden) en die reageerde enorm agressief tegen haar nieuwe zusje. Ze was o.a. na twee dagen 's nachts uit haar bedje gekropen, liep naar de baby en heeft haar een enorme klap verkocht. Het was duidelijk dat het zusje voor haar wel terug mocht...
Ik hoop dat onze kleine wat enthousiaster gaat reageren. Ik probeer haar voor te bereiden, maar wat ze er nu van snapt... Ze houdt wel hele verhalen dat de baby straks uit de buik komt en dan in het bedje slaapt, de box ligt, enz. Ze lijkt ook te weten dat het een kindje is wat er bij komt, weet zijn naam en dat we dan straks met z'n vieren zijn (pappa, mamma, Lotte en Sander). Ze kaart het zelf steeds aan op die manier. Hopelijk valt het haar niet teveel tegen...
Sorry voor het lange verhaal!
Groetjes, Marisa