cadeau voor andere kinderen

Wij hebben het er samen over gehad om dat inderdaad te doen maar zijn tot de beslissing gekomen om het niet te doen. Wel hebben we een kadootje dat Linde straks aan de baby mag geven. Linde zal waarschijnlijk genoeg verwend worden met alle aandacht en kadootjes die ze gaat krijgen van anderen dat wij het zelf niet doen. Het gaat tenslotte om de baby en het is geen verjaardag van Linde of zo.
Ben ook wel benieuwd naar de achterliggende gedachten van anderen die het juist wel of juist niet doen.

groetjes Anja

Ik heb van veel andere moeders gehoord dat kleine kids erg goed reageren op een 'cadeautje van de baby'. Ik zat er dus ook aan te denken om iets te kopen. Het hoeft niets bijzonders te zijn, bij Kruidvat, Zeeman  e.d. zijn leuke kinderdingetjes te koop voor weinig geld.

Onze uk zit momenteel in een enorme 'Nee' fase van de peuterpubertijd, dus ik wilde het eigenlijk wel doen. Alles wat kan meehelpen is mooi meegenomen.

Mijn zus had een kleine in dezelfde leefdtijd (2 jaar en 2 maanden) en die reageerde enorm agressief tegen haar nieuwe zusje. Ze was o.a. na twee dagen 's nachts uit haar bedje gekropen, liep naar de baby en heeft haar een enorme klap verkocht. Het was duidelijk dat het zusje voor haar wel terug mocht...

Ik hoop dat onze kleine wat enthousiaster gaat reageren. Ik probeer haar voor te bereiden, maar wat ze er nu van snapt... Ze houdt wel hele verhalen dat de baby straks uit de buik komt en dan in het bedje slaapt, de box ligt, enz. Ze lijkt ook te weten  dat het een kindje is wat er bij komt, weet zijn naam en dat we dan straks met z'n vieren zijn (pappa, mamma, Lotte en Sander). Ze kaart het zelf steeds aan op die manier. Hopelijk valt het haar niet teveel tegen...

Sorry voor het lange verhaal!

Groetjes, Marisa

wij laten de baby straks ook een kadotje geven aan iris.
de baby moet iets positiefs brengen voor haar vinden wij.
iris wilde graag zelf een kadootje kopen voor de baby. ze heeft een muziektrekding gekocht van winnie the pooh voor aan het bedje en iedere keer dat ze er langs komt trekt ze er aan.
iris weet ook dat er hier een kindje komt en hoe het heet. ook heb ik verteld dat er een mevrouw komt om ons te helpen en dat ik misschien een paar dagen in bed lig of in het ziekenhuis lig. dit is best veel voor zo een kleintje en als ik ook nog pijn zou hebben zou ze de baby de schuld kunnen geven.
we proberen de baby positief over te laten komen en straks neemt de baby een kadootje mee voor iris.
of het bezoek dit ook doet is maar weer afwachten. we zien het wel.
hopelijk geeft het niet te veel drama.
groeten petra

Stijn heeft een cadeautje voor de baby gekocht... en inmiddels al zelf uitgepakt ;-)
Het is een heel simpel muziekdoosje maar hij vind het prachtig. Het ding zelf maar ook dat hij dat voor dé baby heeft gekocht.

Omdat ik vrijwel zeker eventjes in het ziekenhuis blijf heb ik twee cadeautjes (Thomas-treintjes) in mijn koffer gestopt voor als Stijn op bezoek komt.
Dus niet zo zeer van de baby maar gewoon even iets leuks voor hem.

Heb idd wel eens gehoord dat de nieuwe baby hele fietsen meebrengt (whaha, wat moet zo’n peuter daar bij voorstellen...) voor broertjes/zusjes.

Ik vindt het wel een leuk gebaar. De baby merkt vaak niks van al die cadeautjes maar een ouder kind staat er wel vaak beteuterd bij.
Ok dan krijg je wel het opvoed-principe : als de een een cadeautje krijgt hoef de ander dat niet te krijgen (zoals bij verjaardagen) en dat moet een kind leren.
Maar toch vind ik het netjes en attent van mensen als ze op kraam visite wat meenemen voor een aanwezig ouder kind.
Ik heb voorbeelden gezien van babykaartjes waarin ouders er ook om vragen. Vaak heb je bij een tweede toch al genoeg spullen, en inplaats daarvan neem dan wat leuks mee voor het ouder kind.

Maar ik moet bekennen dat ik vorige week op een babyborrel ben geweest en het oudere kind totaal ben vergeten  oeps. Strafpunten.

Hee hoi,

weet niet of het echt een cadeautje wordt maar zorg wel dat er wat nieuwe dingen om mee te spelen zijn. Daarnaast komen mijn ouders en daarna mijn mans ouders voor een aantal weken over dus onze dochter gaat al gruwelijk verwend worden ben ik bang.... Wel handig want ze heeft straks wel genoeg afleiding!

Groetjes Alberdien

hoi meiden

ik las even mee en ben moeder van 3 kindjes, toen onze jongste geboren werd hebben wij ook een cadeautje voor de oudste 2 gekocht.
ze waren er ontzettend blij mee en het neemt ff de spanningen weg voor de andere kindjes. ook voor hen is het allemaal overweldigend.
het hoeft niets groots zijn maar gewoon het idee.
gelukkig namen vrienden en familie ook kleinigheidjes mee voor de oudste 2, (toen 3 jaar en 15 maanden)
het is natuurlik niet niks om weken lang te zien dat de baby cadeautjes krijgt en jij niets!
en de 1 reageert er niet op en de ander wel!

liefs Jenny

Terug
Bovenaan