cadeau voor het bruidspaar

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even beroep doen op jullie creativiteit en/of ervaringen...

Kennissen van ons zijn onlangs getrouwd (in het buitenland waar zij vandaan komt). Zaterdag aanstaande vieren ze dit voor de nederlandse vrienden en wij zijn ook uitgenodigd. Nu zit ik al een hele tijd te piekeren wat een leuk cadeau zou zijn...maar, je raadt het al, ik kom gewoon niet op hét idee...

Ze zijn vrij cultureel aangelegd, dus ik heb al zitten denken aan theater, maar hoewel ze redelijk goed nederlands verstaat wil ik haar geen cabaretgeweld aandoen omdat ze dat waarschijnlijk niet goed volgt. Of iets met kunst...maar dat is ook zó persoonlijk. En de tijd begint te dringen...

Dus meiden, wie heeft er nog een leuk idee?? Zelf ooit weggegeven of misschien gekregen?
Of moeten we de ordinaire envelop trekken? En hoeveel doe je daar dan in?

HELP!!

Ellen mv Julian

Pfoe ja moeilijk hè...
Misschien een dinerbon? Kunnen ze samen (of met jullie) nog nakletsen over het feest...

Verder hebben wij toen wij trouwden het meest geld gehad, is toch wel lekker.
Ik geloof dat wij meestal 20 of 25 euro hebben gekregen....

Succes ermee.

groetjes,
Patty mv Nynke

Hiya Ellen,

Misschien is een abbonnement op de kunstuitleen iets? (een soort van bibliotheek voor kunst)
Zoals je al zei is kunst iets persoonlijks, en met zo'n abbonnement kunnen ze iedere keer iets nieuws uitkiezen wat ze zelf mooi vinden. En eventueel aanschaffen later als ze iets zien wat ze heel mooi vinden.

Ajuus, ilja

hey Ellen!

De laatste keer hebben wij een helikoptervluchtje boven het dorp weggegeven, was erg gaaf en origineel! Maar dat meer omdat we toevallig de mogelijkheid hadden vanwege een jaarlijks terugkerend feest in het dorp...
Verder geven wij eigenlijk altijd geld, hoewel ik daar eigenlijk fel op tegen ben, is mij te onpersoonlijk. Dus ik bedenk elke keer iets nieuws en origineels om het geld weg te geven. Voorbeelden?

* 2 champagneglazen vullen met gekleurde gelatine-drek. Daar doe ik dan in plastic verpakt geld in stoppen zodat het stevig zit. Versieren met een gekleurd rietje en suikerrandje erop en eventueel fruit.
* Gelatine taart. Gelatine laten weken in bv mini-verpakkingen taxi. ( gaat tenslotte om de kleurtjes..) en dan laag voor laag maken en op laten stijven. Uiteraard met in plastic verpakt geld erin tussen de lagen...
* Ijstaart, zelfde principe als hierboven, zonder gelatine uiteraard....
* bosje geld: Bij bloemist takken groen laten samenbinden en om sommige van de takken geld vouwen in bloemvorm.
* geldboompje: zoeken naar iets wat op een bonsai lijkt, uitgraven en onderin allemaal kleingeld stoppen. Kaartje erbij dat ze wel even de bodem moeten legen maar één muntje moeten laten zitten want je weet immers maar nooit.
* bij de bakker een heel ongesneden wit brood halen en daar het bovenste kapje van los snijden. Beetje uithollen, geld erin en kapje er weer op doen. Ik doe dan een lief kaartje   erbij om ze op weg te helpen in de wittebroodsweken, hahahah!

hmmm. Dit waren een paar van mijn creatiefste uitbarstingen, en ik heb geen idee of je er iets mee kunt, hahaha! Ik weet wel dat er vrienden bij zijn die altijd het moment vrezen dat ze ons hebben uitgenodigd en binnen zien komen lopen om te gaan feliciteren, hahahahah!

-X- Marieke

Voor een collegaatje van mn vorige werk hebben we met de collega's een meter brood laten bakken en daarin sneetjes gemaakt en het geld in gestopt.

Voor vrienden hebben we pas een turksbroodje, met van die bolletjes aan elkaar in een bloem vorm, gegeven en daarin allemaal euro's gestopt.

Een  trouwfoto in een lijst met de trouwdatum in euro muntjes ziet er ook altijd erg leuk uit.

Voor de zus van mn zwager heb ik een strandsetje gekocht, met een emmertje ed en allerlei teksten in het papiaments (gingen naar curacao) en munten in het emmertje

Bedankt voor jullie tips!!
Marieke en Pauline wat zijn jullie crea-bea's zeg! Echt leuke suggesties.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk wordt het een theaterbon (kunnen ze zelf een voorstelling uitzoeken) en dan misschien in een brood "verpakt".

Nogmaals bedankt voor de ideeën!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Vrienden van ons gaan ook trouwen, en wij zitten met hetzelfde probleem.
Leuk is : de pluim (zie pluimen.nl) of een bongo bon (zie bongo.nl) uiteraard met een we-we-we ervoor.

Bij de pluim kunnen ze zelf een belefenis uitzoeken. Erg leuk.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan