Cadeautje voor grote zus

Hi!<br />Ik zit eraan te denken om een cadeautje te geven aan onze dochter als ons zoontje straks geboren is. Eigenlijk namens dr broertje, alsof ie dat bij had ? Heeft iemand leuke tips? Ze is tzt 3 jaar. Ik heb al wat leuke opties (kidizoom, armbandje, pop of accessoires voor pop) maar ben benieuwd of dat jullie nog leuke ideeën hebben.<br />Andersom zou ik ook graag samen met mijn dochter iets kopen voor dr broertje wat ze aan hem kan geven al ie geboren is. Ik dacht aan een knuffeltje ofzo. Of heeft iemand een beter idee?<br />
 
Heel leuk! 
Mijn zoon gaf kleertjes aan zijn kleine zusje, maar een knuffeltje is misschien wel leuker. 
Mijn dochtertje gaf op haar beurt keukenspulletjes van playtive (Lidl) aan zoon voor in zijn keukentje). Jij weet het beste waar je dochter blij van zou worden. 
 
Ik maak een kraammandje voor m'n oudste dochter (2) met kleine cadeautjes. Iedere dag mag ze 1 cadeau uitpakken. Allemaal in thema van baby of grote zus worden of gewoon iets wat ze leuk vind. Tot nu toe een boekje en een popje gekocht. Verder komt er een moeder/dochter armbandje, een puzzel en een poppendekentje in.


Andersom geeft grote zus straks een knuffel aan de baby. We pakken m samen in.
 
Wij doen het iets meer op gevoel, en niet perse rond de geboorte. Vaak is het specialer voor jezelf dat het op een bepaald moment moet. 
Ik ben nu 35 weken zwanger en het bewustzijn daarover is gegroeid bij mijn dochter van 22 maanden. We zijn begonnen met boekjes van Bobbi, gewoon tijdens de zwangerschap al. En daardoor weet ze beter wat er speelt. Ze kreeg ineens ook intresse in wc gewoontes en plassen en poepen. Daarmee de rollenspelletjes over babies verzorgen. Dus kreeg ze een kleine pop. Recent hebben we haar een flesje gegeven omdat de pop steeds geimproviseerde flesjes kreeg. En de buik ook ?
Ik heb voor de kraamweken nog een poppenbedje en draagzakje liggen. Maar dat lijkt nu nog niet echt in haar belevingswereld. 
Ze heeft van de week een echte speelhoek gekregen. Maar eerlijk gezegd is ze van alle veranderingen in huis best van slag, en nu haar speelgoed ook al op een andere plek. Dus daar is ze voor nu nog niet superblij mee. 
Ze wil heel veel zelf doen. Dus we hebben aandacht besteed aan het huis toegankelijker maken voor haar. Ze kan bij de wc, de wasbak in de badkamer, haar eigen kapstok, een eigen plankje in de keuken voor bordjes en bekertjes enzo, dat soort dingen. En daar is ze eigenlijk samen met de poppenspullen het meest blij mee. 
Verder is ze niet lang na de geboorte jarig en dan komen er ook weer cadeaus. En zal ze een maand of 2/3 daarna een peuterkamer krijgen. Genoeg speciale aandacht voor haar dus. ?
 
 
[quote quote=10536359]Ik maak een kraammandje voor m'n oudste dochter (2) met kleine cadeautjes. Iedere dag mag ze 1 cadeau uitpakken. Allemaal in thema van baby of grote zus worden of gewoon iets wat ze leuk vind. Tot nu toe een boekje en een popje gekocht. Verder komt er een moeder/dochter armbandje, een puzzel en een poppendekentje in.


Andersom geeft grote zus straks een knuffel aan de baby. We pakken m samen in.[/quote]Oh dat vind ik ook een heel leuk idee! Misschien juist idd ook fijn om er iets in te stoppen waar ze zelfstandig rustig mee kan spelen zoals een puzzel idd! Ik ga alvast een lijstje maken, kijken hoever ik kom :)
 
[quote quote=10536402]Wij doen het iets meer op gevoel, en niet perse rond de geboorte. Vaak is het specialer voor jezelf dat het op een bepaald moment moet. 
Ik ben nu 35 weken zwanger en het bewustzijn daarover is gegroeid bij mijn dochter van 22 maanden. We zijn begonnen met boekjes van Bobbi, gewoon tijdens de zwangerschap al. En daardoor weet ze beter wat er speelt. Ze kreeg ineens ook intresse in wc gewoontes en plassen en poepen. Daarmee de rollenspelletjes over babies verzorgen. Dus kreeg ze een kleine pop. Recent hebben we haar een flesje gegeven omdat de pop steeds geimproviseerde flesjes kreeg. En de buik ook ?
Ik heb voor de kraamweken nog een poppenbedje en draagzakje liggen. Maar dat lijkt nu nog niet echt in haar belevingswereld. 
Ze heeft van de week een echte speelhoek gekregen. Maar eerlijk gezegd is ze van alle veranderingen in huis best van slag, en nu haar speelgoed ook al op een andere plek. Dus daar is ze voor nu nog niet superblij mee. 
Ze wil heel veel zelf doen. Dus we hebben aandacht besteed aan het huis toegankelijker maken voor haar. Ze kan bij de wc, de wasbak in de badkamer, haar eigen kapstok, een eigen plankje in de keuken voor bordjes en bekertjes enzo, dat soort dingen. En daar is ze eigenlijk samen met de poppenspullen het meest blij mee. 
Verder is ze niet lang na de geboorte jarig en dan komen er ook weer cadeaus. En zal ze een maand of 2/3 daarna een peuterkamer krijgen. Genoeg speciale aandacht voor haar dus. ?
 [/quote]Eens! We proberen haar er nu ook echt al bij te betrekken. Hebben al wat boekjes bij de bieb geleend, en heb zo’n gratis box aangevraagd die we samen uitgepakt hebben.
 
Terug
Bovenaan