Cadeautjes voor onderweg op vakantie?

Hallo dames,

Met dank aan Chimene  gaan wij deze zomer op vakantie naar Zuid Frankrijk. Nu is het een flinke rit en overwegen we om het in 1 keer te rijden. Echter wordt het dan een hele opgave om Mette te entertainen. Ik hoor vaak dat mensen een tas met cadeautjes meenemen voor onderweg en er steeds eentje geven. Ik ben even benieuwd vanaf welke leeftijd jullie dit doen (werkt dit bij 2 jarigen?) en wat jullie zoal in die tas hebben zitten.

Tevens zoek ik nog makkelijk mee te nemen speelgoed voor als we daar zijn. Wat in ieder geval meegaat is een bal, opblaasbadje, speelkleed, duplo.

Tips are welcome!
gr.Ing

Hoi Ing,

Even hier een berichtje van mij.
Een van mijn eerste herinneringen aan vakantie vroeger, was dat mijn broers en ik alledrie een tas kregen, met inderdaad dingen voor onderweg, in ons geval stripboeken, kladboeken, dat soort dingen, ik was toen wel al wat ouder dan Mette, anders zou ik het mij ook niet herinneren waarschijnlijk. Ik weet wel, dat mijn ouders dat altijd al gedaan hebben.
Op vakantie zou ik zeker niet teveel meenemen, Ik zou daar een strandsetje kopen, emmertje, schepje, harkje, je kent het wel die setjes. Je hoort zo vaak en ik heb het ook vaak gezien, dat mensen heel wat speelgoed meenemen, maar er nauwelijks of niet mee gespeeld wordt.

Gr. Alice

Hoi Ing,

Even hier een berichtje van mij.
Een van mijn eerste herinneringen aan vakantie vroeger, was dat mijn broers en ik alledrie een tas kregen, met inderdaad dingen voor onderweg, in ons geval stripboeken, kladboeken, dat soort dingen, ik was toen wel al wat ouder dan Mette, anders zou ik het mij ook niet herinneren waarschijnlijk. Ik weet wel, dat mijn ouders dat altijd al gedaan hebben.
Op vakantie zou ik zeker niet teveel meenemen, Ik zou daar een strandsetje kopen, emmertje, schepje, harkje, je kent het wel die setjes. Je hoort zo vaak en ik heb het ook vaak gezien, dat mensen heel wat speelgoed meenemen, maar er nauwelijks of niet mee gespeeld wordt.

Gr. Alice

Hallo Inge,

Bij de speelgoedwinkel kun je een doos kopen met ballen. Denk dat er ongeveer 100 inzitten. Als je die in het opblaasbadje doet dan heeft ze een ballenbak. Altijd een groot succes. Mijn zus gaat met mijn neefjes ook naar Frankrijk deze zomer. De ene is dan 2 en de andere bijna 4. Zij heeft bij het prijzencircus van de V&D een dvd speler gekocht met 2 schermen die speciaal is voor in de auto. De speler zit voorin waardoor je hem zelf regelt. De kids hebben allebei een scherm op de stoel voor hun hangen. Nu met het prijzencircus was hij 140 euro. Misschien is zoiets ook nog een idee.

groetjes Linda

Wat ook ideaal is zijn verhaaltjes op cd. Misschien met leuke kinderliedjes tussendoor. Nadeel is wel dat je er zelf ook naar moet luisteren.
Nog een tip, zo'n schoenen opbergding aan de achterstoel hangen met in elk vakje iets anders. Een klein boekje, een knuffel, iets dat geluid maakt, gewoon van alles waarbij ze steeds zelf iets anders kan pakken.
En dan de laatste, een kinderstuur kopen, hierin zitten allemaal geluiden en ze kan zelf mee rijden.

Hallo dames,

Bedankt voor de tips. De hangzak met dingetjes erin hebben we nog van vorig jaar. Was geen succes maar nu misschien wel. Dubbele dvd speler hebben we ook (van onze eigen wintersporten voordat we kids kregen) en we hopen dat dit iets is. Maarre de moeders die steeds een klein cadeautje uit laten pakken onderweg....wat voor een cadeautjes moet ik dan aan denken?

gr.Ing

hoi,

Ik vind de tips erg handig maar Lindy zit vrij strak in de gordels dus die kan niet zoveel bewegen. Hoe doen jullie dit met bijv. kleuren? Dat lijkt me al vrij lastig...Ook omdat ze redelijk onderuit zitten in de hoogste stand.

Sannemams

ps...vandaag bij Bart Smit een kokertje gekocht met een heleboel kleurpotloodjes voor 1 euro...tip?! En bij Zeeman hadden ze leuke kleurboekjes.. Wj hebben laatst bij Blokker luister cd gekocht van Nijntje met boekje erbij...

Hoi Ing,

Eva's was iets ouder toen we zo'n lange reis ondernamen (naar Italië, ze was toen ruim 3,5), maar ook bij haar hadden we kleine cadeautjes.... We hadden trouwens ook een DVD speler geleend, maar ik moet eerlijk zeggen dat ze daar nauwelijks naar gekeken heeft. En kleuren in de auto, dat werd niks... We hadden een tafeltje gekocht dat je aan de stoel kon hangen. Een half uur nadat we dat hadden opgehangen, stonden we weer aan de kant van de weg, omdat ze alles onder gespuugd had.

Maar goed, wat kleine tips voor cadeutje's. Ik hoop dat Mette niet het meisje is dat van alles in haar mond stopt, want anders wordt het weer een ander verhaal:
- bij de Hema verkopen ze 'knutsel pompoenen'. Dat zijn kleine zachte balletjes. Vraag me niet waarom, maar hier geeft het uren speelplezier. Een bakje of een zakje erbij.... Alles erin... Alles eruit...
- vingerpoppetjes
- miniboekjes, eventueel met flapjes (lekker al die flapjes open peuteren met die kleine vingertjes)
- raamstickertjes
- kralen (van die mooie grote houten)
En misschien nog wel de belangrijkste tip: alles leuk inpakken en niet te zuinig zijn met plakband. Alleen het uitpakken van de cadeautjes kan al voor veel afleiding zorgen.

Wij zijn trouwens ook fan van luisterboekjes en kindercd's. Ik wil er alleen niet altijd naar luisteren. Ook voor Bas hoeft het niet zo (hij slaapt altijd lekker in de auto). Eva heeft daarom haar eigen MP3 speler. We hebben ook een kinderhoofdtelefoon gekocht. IDEAAL!

Zo, wat een verhaal alweer. Hihi, onze vakantie bestaat dit jaar uit een weekje naar België. Die 2,5 uur rijden gaan we vast zonder deze hele trucendoos wel overleven.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan