Cafeïne

Hoi!

Even een vraag; het wordt aangeraden niet teveel (niet meer dan 300mg) cafeïne te gebruiken tijdens de zwangerschap.
Zelf drink ik nooit koffie, maar wel cola (in 't weekend) en elke dag wel een aantal kopjes thee. Maar het is mij niet helemaal duidelijk, niet in elke thee zit cafeïne (theïne). In Rooibosthee zit het namelijk niet. Maar hoe zit het met de vruchtenthee? Ik drink bv. veel aardbeienthee van Pickwick.
Iemand die het weet? :)

Hoi,
Volgens mij is vruchtenthee zwarte thee, waar theine in zit. Alleen in rooibos en kruidenthee zit het niet voor zover ik weet.
Groetjes Daphne 

In alle normale thee zit theine, ik geloof ook im groene thee. Behalve in specifieke lichte thee of kruidenthee. Bijv witte thee of kamillethee, deze bevatten weer geen of heel weinig als ik me niet vergis. Je kunt dat vast gewoon googlen maar ik ben gewoon naar de natuurwinkel gegaan met de vraag welke thee goed is tijdens de zwangerschap. Het fijne is dat je die dan onbeperkt kan drinken.  Al mag je best wat kopjes gewone thee met theine hoor. Zonnatura heeft trouwens een normale thee zonder theine. Gewoon bij de supermarkt :)

Hoi,
Ik drink zelf de fruit fusion thee van pickwick. Hier zitten verschillende smaken in en is cafeine vrij! Alle rooibos varianten zijn ook theine vrij.

de fruit fusion thee van pickeick is inderdaar zonder cafeïne maar daar zit zoethout in... kan je ook beter niet drinken. Mijn verloskundige heeft me verteld dat je het beste alleen rooibosthee kan drinken..

Terug
Bovenaan