camara vraagje aan alle mama's met nieuwe

welke hebben jullie en hoeveel koste die ongeveer?
wij denken er over om er ook een te gaan kopen die van nu heeft het gehad. na 3 foto's heeft hij geen zin meer. zijn de batterije leeg
wordt hoog tijd voor een nieuwe
groetjes petra

Hoi,

Ik heb zaterdag een Canon Power Shot A550 gekocht.
Het is een heel makkelijk   en gebruiksvriendelijk ding. 7.1 megapixels en 4x optische zoom. Ik ben er erg blij mee en hij maakt superscherpe foto's.

Succes met kiezen!

Liefs Annemarie

Ps: o ja, hij kostte 199,- euro en een extra geheugenkaart was 25,-. (2 gigabyte, zo'n 1000 foto's!)

Ik heb de Nikon D40. Een spiegelreflexcamera. Erg vrouwvriendelijk vind ik.
Zit een nederlandse gebruiksaanwijzing bij en het menu is vrij simpel.
Hij kan van vol automatisch (nou ja je moet wel nog op het knopje drukken), tot geheel zelf instelbaar.
Totaal was ik kwijt inclusief groot geheugenkaartje en tas; € 650,-
Best een behoorlijk bedrag, maar hadden we er voor over en we zijn er super blij mij.

Succes

Hoi Petra, als de camera verder goed is kan je ook overwegen nieuwe een nieuwe accu te kopen.

Wij hadden hetzelfde probleem met onze Ixus400 (Canon). Die was inmiddels al weer ruim drie jaar oud.   Dus tijd voor een nieuwe: nu hebben we gekozen voor een Canon PowerShot A710 IS.
IS staat voor Image Stabilizer wat erg handig is met die beweeglijke kindjes! Dat was voor ons een vereiste. Ook omdat het dan makkelijker is om met minder licht een goede foto te maken.
Kijk hier voor de specs:

Overigens bij Dixons (of all places) gekocht voor 270 euro incl. 10% korting. ALTIJD om korting vragen bij een camera. Zo hebben we toen voor die Ixus bij Mediamarkt bedongen dat we er een extra accu bij kregen en een tasje. Online een camera kopen schijnt nog goedkoper te zijn maar dat heb ik nog niet aangedurft.

Succes

Wij hebben een spiegelreflex camera van Nikon (weet even niet welke) en een digitale camera. Een Canon Power Shot A540. Een geweldig ding. De Nikon maakt wel iets mooiere foto's, maar dat is altijd zo'n gezeul. Prijzen weet ik niet meer.

Groetjes,
Nelly.

Mijn broer heeft deze week de nikon D80 binnen gekregen.
Hij heeft hem op internet besteld (wat hij trouwens heel vaak doet).
Hij kwam mooi verpakt in een doosje aan. Geen probleem.

Zelf heb ik de canon ixus 500. Super fijn ding. Lekker compact en handzaam. Maakt super foto's (kwaliteit is prima, ook om uit te vergroten) Maar tegen de kwaliteit van de spiegelrefelx van mijn broer is geen enkele camera opgewassen.

Je moet er wel erg voor sparen, want dat ding van mijn broer kost € 800,- euris. dat heb ik er bijvoorbeeld niet voor over.

Succes met de keuze.

Jeske

Terug
Bovenaan