Camp spreidbroek

<p>ha allemaal, mijn dochter heeft de afgelopen 3 maanden (van maand 5-8)  een camp spreidbroek gehad. Vooraf was ik op internet en fora op zoek naar informatie, maar echt goede info is lastig te vinden. Veel is ook emotioneel beladen wat lastig is als je het zelf ook moeilijk vindt. Uiteindelijk vond ik na lang zoeken een goede blog. Om het wat makkelijker te maken hierbij mijn ervaringen en tips;</p><p>- je leest overal dat een gewone slaapzak niet meer past. Onzin. Een beetje brede slaapzak past prima. Ik heb een pucka baby en die past ze gewoon met de spreidbroek aan:</p><p>- wipper van baby bjorn kan je ook gewoon gebruiken met spreidbroek. </p><p>- maxi cosi speciaal voor kindjes met spreidbroek kan je bij maxi cosi huren: 250 euro borg overmaken en dan wordt het stoeltje thuis afgeleverd. Kosten zijn 25e per maand en dat wordt verrekend met je borg. Ik adviseer dit echt te doen want veiligheid in de auto staat voorop! </p><p>- kinderwagen hangt er vanaf welke je hebt, ik heb een bugaboo en ze heeft zelfs nog even in de wieg gepast met de camp spreidbroek aan. In het ‘gewone’ zitje ben ik begonnen met een hydrofiel onder haar billen en nu is dat ook niet meer nodig.</p><p>- kleding: de camp spreidbroek moest zij dag en nacht om dus ik heb dunne leggings gekocht. Het is fijn als de broekjes strak/aangesloten zitten zodat het niet gaat schuren. Maillots heb ik niet gebruikt omdat ventileren via de voeten ook belangrijk is. Spijkerbroekje zijn ook geen aanrader. </p><p>- is het zwaar? Ik vond het in het begin zwaar omdat je wil dat je kindje vrij kan bewegen. Zij heeft er echt geen last van gehad. Kan natuurlijk per kind verschillen maar het valt reuze mee. Ook de eerste nacht heeft ze er niks van gemerkt, ergens geeft het ook wel geborgenheid en rust. De arts zei het treffend tegen ons: een consult bij mij is vaak voor de ouders en niet voor het kind</p><p>- leg je baby gewoon op de buik om te oefenen. Ziet er wat gek uit maar het kan en het is belangrijk nek etc te blijven trainen! </p><p>- ik heb een draagzak van ergo baby. Daar hebben de heupen een perfecte houding in en mag het broekje af (best fijn af en toe)</p><p>- mijn indruk is dat de ontwikkeling qua motoriek wel iets is achter gebleven (rollen etc), maar dat haalt ze vast snel in! </p><p>succes en denk aan het plezier wat je kindje er de rest van zijn / haar leven van heeft!! </p>
 
Oh super bedankt voor je verhaal! Mijn dochter moet woensdag naar de orthopeed ivm heupdysplasie en krijgt dan waarschijnlijk ook een spreider. Ik vind de informatie die je kunt vinden inderdaad vrij beperkt, dus bedankt voor de Info ??? 
 
Ik werk op een kinderdagverblijf, daar was laatst ook een paar maanden lang een meisje met een spreidbroek. Zij ging op den duur gewoon ermee kruipen! Vond ik echt bijzonder. De ontwikkeling gaat idd langzamer, dat is ook logisch. Maar kindjes vinden wel een manier om het zichzelf makkelijker te maken en ze ondervinden er weinig last van. Ze wennen er echt aan!
Ook kon dat meisje gewoon in een kinderstoel (van bambino geloof ik) Dat is nogal een brede kinderstoel, dus ideaal.
 
Terug
Bovenaan