camper ervaring

hallo dames,

Ik heb een vraagje ???????????
Wie heeft er ervaring met het slapen in een camper met een kind van 1,5 of ouder.
Wij willen volgend jaar naar canada en daar willen we een camper huren.
Nu weet ik dat kinderen tot 3 jaar niet boven de cabine mogen slapen, maar we hebben nog een extra 2 persoonsbed achterin de camper.
Maar aangezien dit bed gewoon een normaal bed is vraag ik me af of er nog een speciaal systeem bestaat om er eventueel een kinderbedje van te maken.
Alle tips of ervaringen zijn welkom.
Groetjes d-tje

Hallo,

Wij zijn afgelopen zomer met een camper  op vakantie  geweest.
Ons zoontje was wel jonger dan jou kindje (9 maanden).
Wij hebben veel onderzoek gedaan over het slapen voor een baby/dreumes in een camper.
Wij hebben niets kunnen vinden over een speciaal kinderbed in een camper.
Wij hadden ook een extra 2 persoons bed achter in de camper. Wij hebben het opgelost door een campingbedje op het 2 persoonsbed te zetten. Hierin heeft hij heerlijk geslapen.Het ging echt prima.

Groetjes en succes.
Als je nog vragen heb lees ik het wel

Je kunt bij blokker geloof ik een speciaal hekwerkje voor  kinderen  kopen.
Dit heeft net als een heftruck twee steekvorken (ofzo, hoe zeg je dat...) die je onder het matras schuift. Zo blijft het hekje staan.

Wij leggen gewoon een luchtbedje (uit derian) op de grond.
We zijn nog aan het klussen aan iets wat in de cabine past (maar we hebben een vw busje)
Misschien kan je www.camperleven.nl kijken staat wat over kind en camper.

Veel plezier (maar 2 persoons bed moet toch lukken) anders heeft de babywalz nog iets wat je onder je matras schuift tegen uitvallen.

hoi deetje,

Is je kindje nu 1,5? Dan is het volgende jaar weer een jaartje ouder en volgens mij mag je het kind gewoon boven de bestuurdersplaats leggen. Natuurlijk niet als je rijdt. Maar dan mag het ook niet in een ander bed, maar in het kinderstoeltje zitten.
Wij hebben begin dit jaar een camperreis gemaakt met onze toen 3 jaar oude zoon. Hij heeft boven geslapen en van de trap kon je ook een bedhekje maken. Dus hij kon niet uit het bed vallen.
Naar welk gedeelte van Canada ga je? en in welke periode?

groetjes en veel plezier met de voorbereiding
Ingrid

Hallo Ingrid,

We gaan eerst ongeveer 2,5 week aan de kant van toronto door brengen en dan hebben
wij een binnenlandse vlucht naar vancouver waar we ook nog 3 weken verblijven.
Ik heb er enorm veel zin in, maar het duurt nog even.
We gaan half mei weg.
Groetjes D-tje

Bedankt aan alle dames voor jullie tips.

Terug
Bovenaan