candida en vruchtbaarheid

Weet iemand of vaginale candida de vruchtbaarheid aantast?
heb er iedere maand last van en heb pilletjes. De dokter weet dat ik van de pil af ben en heb vanmorgen de uitslag van uitstrijkje gehad dat het candida is maar ben vergeten te vragen of deze schimmmel mijn vruchtbaarheid aantast..hopelik vindt ik hier mijn antwoord.

Dank je!
 
Ik heb even op internet gezocht naar Candida, maar dit is een heel serieuze, chronische en vervelende schimmelziekte. Is het eigenlijk wel verstandig om aan kinderen te beginnen?

Zou me eerst eens goed laten informeren als ik jou was.
 
Hoi
nee meid maak je niet druk deze schimmelinfectie komt vaak voor, en wordt vaak verward met chlamidia. Chlamidia kan je onvruchtbaar maken, maar voor candida( die overgens ook veel voor komt bij zwangere vrouwen) kun je gewoon medicatie krijgen van de huisarts.

Hopelijk ben je gerustgesteld.
Groetjes en succes.
 
Dank jullie wel voor de geruststelling!
Mijn uitstrijkje heb ik inderdaad ook op chlamydia laten testen en dat is het niet.ben inmiddels begonnen met een pilletje op de 3e dag van ongi om te schimmel tegen te gaan. Ben benieuwd! was een beetje bang dat de eicel of de zaadjes niet zouden overleven in mijn vagina.. Hopelijk komt het nu niet zo erg iedere keer. opluchting!! dank jullie wel en onwijs veel succes met alles!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan