CANDIDA (schimmelinfectie) ALWEER!!



Hoi allemaal!

Ongelooflijk! Ik ben nog net van de medicijnen af voor Candida en nou heb ik het gewoon weer!!
Word er helemaal mesjokke van!  

Zijn er mensen die hier ook zoveel last van hebben?

En zal ik het nou wel of niet laten behandelen? (Heb al 2x een behandeling gehad!)

Liefs, Lonk (nog 9 weken te gaan!)





 
Hoi,

Candida kan idd vrij hardnekkig zijn; het steekt vaak de kop op als je weerstand wat lager is. Ik denk dat het toch verstandig is om even weer naar je huisarts te gaan. Wanneer de schimmel nog actief is tijdens de bevalling krijgt je kindje dit namelijk via het geboortekanaal mee, waardoor spruw ontstaat. Spruw kan een behoorlijk pijnlijk  mondje veroorzaken (soms witte vlekjes in het mondje die je niet kunt wegvegen, of een typisch klakkend geluid tijdens het drinken, onrustig drinken, parelmoerachtige glans op de lipjes), maar ook heftige luieruitslag. Het kan ook sluimerend aanwezig blijven bij je baby, zodat je  eigenlijk niet merkt dat je baby spruw heeft. Als je borstvoeding geeft, kan je baby  jou echter wel weer besmetten.  Dit kun je beter voor zijn door  de schimmelinfectie vóór  de bevalling goed te behandelen.
Ik weet niet wat voor medicijnen je precies meekrijgt, maar als je een schimmelinfectie goed wilt bestrijden is het belangrijk om de behandeling nog een aantal dagen nadat de klachten zijn verdwenen voort te zetten.

Beterschap!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
hoi lonk,
ik ben momenteel zwanger van de 3de en zit met hetzelfde probleem. bij de vorige 2 zwangerschappen had ik er ook regelmatig last van. met mijn huisarts heb ik afgesproken dat ik altijd een verpakking miconazol in huis heb. dit kan gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap. het is alleen idd wel zo dat als de klachten voorbij zijn je een paar dagen verder moet gaan met de kuur. tis idd heel vervelend als je er regelmatig last van hebt. het enige wat bij mij helpt om het te verminderen/ voorkomen is om iedere dag te wassen met een wasemulisie die hier geschikt voor is (ben ff de naam kwijt van het product wat ik altijd gebruik) en geen inlegkruisjes ed te gebruiken.
wens je nog een prettige laatste weken toe!
grtz, marielle
 
quote: marielleh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-12-2005 19:46:03'));
het enige wat bij mij helpt om het te verminderen/ voorkomen is om iedere dag te wassen met een wasemulisie die hier geschikt voor is (ben ff de naam kwijt van het product wat ik altijd gebruik) en geen inlegkruisjes ed te gebruiken.






Ik denk dat jij Lactacyd bedoelt? Omdat de Candida schimmel slecht groeit in een zure omgeving kun je idd het beste een zure zeep of wasemulsie  gebruiken. Als je geregeld last hebt van deze schimmelinfectie kan het ook de moeite waard zijn om eens goed naar je dieet te kijken; je zou het gebruik van suikerhoudende voedingsmiddelen kunnen beperken; zo zorg je voor een zuurder milieu en heb je minder kans dat de schimmel weer actief wordt.

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoi,

Mijn huisarts gaf als tip om extra vitamine c te nemen om idd het klimaat beneden wat zuurder te houden. Hij wilde mij trouwens maar 1 keer een kuurtje geven en zei al bij voorbaat dat het heel goed kon dat het terug kwam en dat het dan zinloos was om weer een kuurtje te doen. Door de hormonen is de zuurgraat anders en kan je sneller zoiets krijgen. Nou ben ik geen arts dus ik weet niet of het echt geen nut heeft om nog een kuurtje te doen maar de vitamine c heeft voor mij goed geholpen. Het helpt trouwens ook een blaasontsteking te voorkomen, ook zo'n fijn zwangerschapskwaaltje!
Succes ermee!

Groetjes Sandra
 
Hoi hoi,

Ik heb er ook last van. Ik ben een paar keer behandelt voor een blaasontsteking met een antibiotica kuur. Het kan zijn dat ik het als reactie van die kuurtjes gekregen heb. Maar in de zwangerschap heb ik zoiezo al   snel last van een schimmelinfectie.
Jeuk, jeuk en nog eens jeuk. Echt heel vervelend, Ik heb mezelf tot aan bloedens toe gekrabt. Naderhand deed het echt gigantisch pijn en kon zowat niet meer zitten en lopen.
Toen ben ik naar de huisarts gegaan, Inderdaad een schimmelinfectie. Alleen wilde hij me er geen medicijnen meer voor geven omdat dat de bevalling wel eens op gang zou kunnen brengen (heb ik niet zo`n problemem mee, hihi) Ik heb nu een zalf mee gekregen om uitwendig op te smeren, daar had ik ook het ergste jeuk, en inmiddels is die jeuk ook gelukkig weg.

Groetjes, Ris 36w5d
 
quote: Ris reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-12-2005 09:14:06'));

Hoi hoi,

Ik heb er ook last van. Ik ben een paar keer behandelt voor een blaasontsteking met een antibiotica kuur. Het kan zijn dat ik het als reactie van die kuurtjes gekregen heb.



Ja, dat kan heel goed het geval zijn; van antibiotica is inderdaad bekend dat je door het gebruik ervan een schimmelinfectie kunt krijgen.

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Er zijn ook pillen op de markt.
Als het steeds terugkeert kun je die ook een aantal weken innemen.
Drie keer achterelkaar en je klachten zijn voorbij.
Smeersels enzo hielpen bij mij niet.
Gr sus
 
Terug
Bovenaan