Carnaval

A

Anoniem

Guest
Het nieuwe jaar moet nog beginnen, maar het is dan ook weer zo carnaval. Wat hebben jullie kindjes aan met carnaval (in het geval je dit ook viert)? Ik ben dus op zoek naar iets leuks voor onze zoon van dan 11 maanden. Wie heeft er leuke ideeen??

Ik vind carnaval erg leuk. We wonen echter niet in een dorp waar er carnaval gevierd wordt, maar gaan dan naar een dorp vlakbij. Ik kan me niet voorstellen hoe je met een baby carnaval viert. Ga je dan ook in de cafe's of bijvoorbeeld een grote zaal? Of ga je naar een optocht kijken? Ik bedoel het zeker niet als kritiek hoor, maar ben benieuwd hoe je dat dan viert. Als wij carnavallen zijn de meeste mensen niet helder en erg bezopen!! Wij vinden het een geweldig leuk feest en inderdaad over een maandje is het al zover. Daar sta je nu niet bij stil door kerst en nieuwjaar.

Nee natuurlijk gaan we niet naar een cafe of iets dergelijks, veel te harde muziek en een vieze lucht hangt er meestal. Ik heb  ook altijd een enorme hekel aan dronken mensen dan. We gaan met onze zoon alleen de optocht kijken, maar het is dan natuurlijk superleuk als hij een leuk pak aanheeft!! Ik zou toch graag iets origineels hebben voor hem!!

Tip die ik van een handige collega kreeg: Een cape maken van.... kan van alles zijn draakje, varkentje, noem maar wat. Mijn schoonmoeder heeft voor ons destijds een lieveheerbeestjescape gemaakt. Grote voordeel bij die kleintjes is dat je ze over hun kleding en als je bijvoorbeeld naar een optocht gaat over een jas kunt aantrekken. Heb je niet het probleem van te warm/ te koud aangekleed.

Judith

Hoi,

Ik ben zelf redelijk handig.
Ik was van plan een soort jurk te maken van gele fleecestof, met twee rode hartjes er voor op. Je raad het al: Bumba.
Ze kan dat gewoon over haar jasje aan, met een klittebandsluiting aan de achterkant.
Misschien even in de winkel kijken voor een gele muts en het puntje van haar neusje rood maken en klaar is kees.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan