Carnaval

Tja, in een echte carnavalsgemeente ontkom je er niet aan..... Niet dat wij zulke carnavallers zijn! Maar de kinderen worden er al aardig mee besmet. Afgelopen weekend maar eens de carnavalswinkel ingelopen. Voor Thom wat accesoires voor bij zijn piratenpak en voor Danae een nieuwe prinsessenjurk. (bedankt papa!) Ze is helemaal gelukkig. "Jij bent de allerliefste pappie..." (wie word er hier bedondert?)

Zelf gaan we dit jaar ws voor het eerst ook verkleed. De optocht komt sinds 7 jaar bij ons door de straat. Ieder jaar versieren we dus met de buurt de straat. Wij zijn zo ongeveer de enigsten die niet verkleed zijn. Vallen dus wat uit de toon! Daar gaan we dit jaar dus wat aan doen. Van het weekend samen maar even op pad hiervoor. De kinderen zijn bij opa en oma, dus alle tijd daarvoor.

En jullie? Ook al wat gehaald voor dit jaar? En wat worden de kinderen? De jeugdprins komt dit jaar van de school van Thom. Dus we moeten er echt werk van maken.

Groetjes, Cathy

Hoi hoi.

Hier hebben we met de carnaval een draak (Stan) en een Roodkapje (Ilse), inclusief mandje met inhoud.

Dit zijn pyama's van de Sprookjesboom (Efteling), maar zijn hele leuke carnavalskleren.
Kijk maar eens op http://www.playama.nl/winkel_2.html

Zelf weet ik nog niet wat ik aan ga trekken. Ik pas nl nergens meer in met mijn zwangere buik (met carnaval 30 wk, nu 26 wk).

X Jeske

Alaaaf.

Merel gaat ook als roodkapje, moet alleen nog een mandje kopen.
En voor Thomas moet ik ook nog iets kopen, een berenpak vind ik lief of iets stoerders.

Moeders zelf word een bij. Heb een jurkje gekocht met geel/zwarte streepjes aan de bovenkant, vleugeltjes van stof aan de achterkant en er zitten voelsprieten bij.
Lekker simpel.. moet toch veel leuren en achter de kids aanhollen.

Mijn man is met vakantie die tijd, gelukkig is mijn moeder een carnavalsvierder en gaan we naar de optocht kijken en naar de kindermiddag toe.

Hai,

Wij doen met de optocht mee. Een combinatie van het thema van de carnaval bij ons in het dorp (rood geel en groen) met de Olympische spelen (goud). Dus leuk allemaal. Nynke wordt ook nog K3 met 2 vriendinnetjes en voor Mare heb ik nog een clowns- en een bijenpakje. Zelf ga ik ook nog als rock-en roll ster...heb nog een jurk van vorig jaar.

Ik heb er al zin in!!

groetjes,
Patty

Finn kan dit jaar kiezen. Hij kan als piraat of als ridder. Bij Cranenbroeck hebben ze pakjes voor Euro 7,00 en echt hele leuke!
Juli zit dit jaar bij de raad van 11! Ze is echt helemaal blij. Het houdt niet veel meer in dan wat extra's doen tijdens de schoolviering, maar ze vindt het zelf super spannend. Zij heeft een soort van zwart met gouden heksenjurk, maar ze kan nog putten uit legio andere outfitjes.
De papa doet dit jaar voor het eerst mee aan het "tonpraten" oftewel de mauw-avond. Da's 20 minuten slap ouwehoeren en grappen maken en dan het liefst over de buurt. Ben erg benieuwd hoe het gaat. We gaan dus intensief carnavallen dit jaar! ALAAAAAF!

Liefs, Tessie

Rebecca geniet momenteel erg van verkleedkleren en met een folder van Blokker (met allerlei outfits) geniet ze helemaal. Ze zegt al steeds: "Ik wil een kevertje worden" en ze heeft ook erg gelachen om een bananen-outfit. En natuurlijk princessen is helemaal geweldig.
MAAR; helaas voor haar....wij houden absoluut niet van carnaval...dus hier doen we niet aan mee.
Ze verkleed zich thuis, de hele dag loopt ze in een ballerina pakje of mooie jurk en dat vind ik genoeg.

Groetjes, Marianne

HIer in Groningen geen carnaval (en dat vind ik niet erg), op een paar plaatsjes in de provincie na, waar het wel elk jaar uitbundig wordt gevierd.
Maar het gros hier is er gewoon te nuchter voor.

Voor alle carnavalvierders: veel plezier!

Groetjes,
Ellen

Wij zijn niet zo'n carnavallers, maar de kids vinden het helemaal leuk.
Dat betekend dus een dag op school/psz en verder komen we vaak niet verder dan optochten kijken.
Linde is na 2 jaar toch echt uit haar knorretje-outfit gegroeid.
En heeft nu een geweldige bijen-koningen jurk uitgekozen hahaha....
Roos gaat als heks, maar dan wel een hele mooie, dus niet zo'n enge, dat vindt ze helemaal niet leuk.
En mama krijgt altijd wel de kriebels en koopt misschien nog wel een leuk pruikje.

Veel plezier carnavallers!!!

groetjes Daniëlle.

Terug
Bovenaan