carnaval

Ik ben wel benieuwd wat jullie kinderen van het carnaval vonden. Wij zijn zaterdag naar de kindermiddag geweest. Dochter verkleed als prinses, erg schattig! Ze vond het ontzettend leuk om met de andere kinderen te dansen. Jammer genoeg begon het om 13.11 dus ze moest haar middagslaapje overslaan. Om 14.30 werd ze een beetje hangerig en zijn we gegaan.
De grote optocht vandaag duurde op een gegeveven moment te lang dus die hebben we niet helemaal afgekeken. Het was ook ontzettend koud, had er eigenlijk zelf ook wel genoeg van...
Hoe was het bij jullie? (diegene die het gevierd hebben)

Groetjes,

Brrr, carnaval.... Onze kinderen zijn er niet zo gek op, dus dit jaar hebben we voor het eerst overgeslagen. Wel natuurlijk vrijdag op school carnaval vieren, daar ontkomen we niet aan :) (regio Eindhoven). Maar de optocht gisteren vond ik echt veel te koud.....
Manlief is een echte brabander, dus die gaat jaarlijks terug naar Oeteldonk om een dag lekker te carnavallen. Maar ik heb heerlijk binnengezeten met de kinderen......
Afgelopen vrijdag heb ik 2 hippies en 1 heks naar school gebracht!

Hoihoi

Wij zijn gisteren naar de optocht hier in t dorp geweest. Maar te voet erheen want er lag weer een dik pak sneeuw. Indy en ik waren verkleed als konijntjes (ik speciaal voor Indy, voor mij hoeft t niet haha)
Indy dik ingepakt die had t lekker warm. Maar wij niet hhaha. Zij vond de optocht heel leuk, en ook lekker met al dat snoep.
Na een uur hadden Maria en ik t zo koud dat we terug gingen. Val ik toch op de terugweg....
Keihard op mn kont, de wagen waar Indy in zat trok ik om, schrok me kapot!!! En gelukkig had Indy niks, maar mijn stuitje, rug en mn hoofd doen pijn....
Niet zo'n succes dus.
Nu loopt Indy weer in dr konijnenpak, dat vind ze super haha.

Hey hey,

Hier wel carnaval!!!!!
Zaterdag ook naar het hummelkesbal geweest. Jordy was een aapje en Demi was roodkapje....ZOOO lief.... We zijn met een aantal stellen geweest, alleen gingen we pas om 17 uur... tja na een uurtje begon Jordy ook moe te worden. ( Demi met haar 7 maanden...vond het prachtig ze keek haar ogen uit )
We moesten tussen door ook nog naar een tante van me die werd 50 en kreeg een surprise party!

De kinderen zouden bij opa en oma logeren, die waren ook bij mijn tante. Ze zijn eerst daar naar bed gegaan en oma heeft ze daarna mee naar hun genomen. Gelukkig hebben we echt makkelijke kids. Wij zijn nog tot in de late uurtjes op stap geweest.

Zondag morgen de kinderen weer gaan ophalen,
zodat ze thuis het middag dutje konden doen. daarna met de hele familie de optocht gekeken. Mijn oma woont langs de optocht route, we gaan dan ook met de hele familie kijken en koffie drinken daar. ( Tenminste degene die niet mee lopen.) Demi heeft er de hele tijd lekker binnen geslapen, Jordy had gelukkig een apen pakje waar hij lekker warm in bleef. Anders kon hij ook binnen voor de raam kijken, oma heeft toch de verwarming op 23 graden staan...poeh.

Nu slapen ze nog lekker en we gaan zo naar de buitenzitting. Die is om 11.11 uur begonnen. Deze is gelukkig voor het huis van mijn ouders, dus we kunnen ook lekker naar binnen als we het koud krijgen.

Zo zal maar eens stoppen met mijn lang verhaal... Sorry.

Hier echt vastelaovendsvierders. Vrijdag ben ik met ons meisje naar de carnval bij ons op school geweest. Dat vond ze erg leuk.
Gisteren hebben we hier in de optoch meegelopen. Zij lekker warm ingepakt in de wagen mee. Ze vond het superleuk. Daarna nog even mee naar de zaal en toen ze het daar genoeg vond ben ik met haar naar huis gegaan. 's Avonds de hele groep bij ons komen eten, lekker gezellig.
Vandaag hebben we nog ergens anders een optoch, maar ze blijft nu lekker bij opa en oma. Even een rustdag voor haar. En morgen hebben we de boerebroelof (boerenbruiloft) nog en dan gaat ze wel weer even mee.
Ze vindt het hele feest erg leuk en wil ook op de tv alleen maar naar de kaval (carnaval) en de rietjes (dansmarietjes) kijken. Maarja wat wil je ook met zo'n ouders die gek zijn van carnaval.

Groetjes Anne

zo te lezen komt anne ook uit limburg hahaha
wij hebben niet aan de vasteloavends gedaan
veel te veel sneeuw buiten en te koud en toen we vandaag toch ff na de optocht wouden gaan sliepen de meiden hahahahaha

de karren die hier af en toe door de straat kwamen vond karlijn wel leuk

Hallo,

voor mij een hele nieuwe beleveing; carnaval!
Donderdag was de aftrap voor de kinderen hier. In een optocht met de kids van Kindergarten naar het Rathaus. Daar de stropdas van de burgemeester doorgeknipt en daar kregen ze een verassingsei. Vandaag hier in het dorp naar de optocht geweest met beide kinderen, en vanmiddag met Tijn in Bocholt naar de optocht geweest. Volgens mij zijn we zo'n 2 kilo snoep rijker....... De optocht was leuk en Tijn was helemaal enthousiast, volgend jaar wil ik er iets meer mee doen, ook verkleden dus, want nu was hij donderdag een clown, maar vandaag wilde hij niet, eenmaal bij de optocht wilde hij eigenlijk toch wel..... Volgend jaar iets meer aandacht aan schenken dus.
Hier is de carnaval weer ten einde, op naar volgend jaar!

Groetjes Danielle

Ook hier een zeer vermoeide carnavalvierder.

Zaterdag met Myrthe niet veel gedaan eraan. We hadden nog verjaarspartijtje van Jasmijn. 's Avonds naar Dwergonië bij oma slapen samen met dr grote neef.
Dus wij konden lekker stappen. HEERLIJK!! Echt weer heerlijk gedanst (lekker dansmuziek, geen hoempapa want ik als Rotterdammer trek dat niet hihi)
Oma paste 's ochtends nog op, dus Myrthe naar beneden wij lekker uitslapen. 's Middags naar de optocht, maar het was zo bizar koud, Myrthe trilde helemaal. Dus gauw door naar kindercarnaval.
Super vond ze het. Ze heeft gedanst, met confetti naar iedereen gegooid en echt onwijs naar dr zin gehad, als Roodkapje.
Wij 's avonds weer stappen en netals avond ervoor om 5u in bed. Vanmorgen om 10u eruit, spullen pakken en dan met fam naar optocht in Oeteldonk. Erg koud, maar goed te doen.
Myrthe heeft zelfs geslapen, dwars door alle drumbandjes door!!
Nu ligt zij heerlijk in bed, papa in bad en ik ga zo ook mijn bedje zoeken haha.

Liefs

Terug
Bovenaan