Caroline25

Hoi Caroline,
Als het goed is heb je gisteren je terugplaatsing gehad.
Ik ben erg benieuwd hoe je het ervaren hebt en hoe het nu met je gaat.
Liefs Stella
bezig met 1e ICSI, ma 25/6 terugplaatsing

Hey hey,

wat lief zo een persoonlijk berichtje voor mij!!!
Ik heb inderdaad een terugplaatsing gehad gisteren! Het is me reuze meegevallen hoor! Ik las dat jij bezig bent met de eerste ICSI. Ik weet niet of je daarvoor al IUI of IVF gehad hebt maar een terugplaatsing is eigenlijk hetzelfde als bij IUI! Alleen gaan ze nu iets voorzichtiger te werk (ze volgen ook nog alles mee met een echo). Bij mij persoonlijk moeten ze ook altijd een klemmetje op de baarmoedermond zetten omdat die altijd moeilijk doet. Dat is misschien een beetje onaangenaam maar ik ben het al gewend en ik vind het niet meer vervelend. Ze vragen je om even te hoesten, je voelt een kramp en het is over! Voor ons is het nu spannend afwachten. We hebben 5 IUI pogingen achter de rug zonder resultaat. Daarna zijn we onmiddellijk mogen doorgaan met IVF/ICSI. Ik denk dat dat allemaal een beetje anders is dan in Nederland. Bij de punctie bevruchten ze altijd een deel via IVF en een deel via ICSI! Moest de schil van de eicellen te dik zijn om door te gaan dan kan er bij IVF dus ook geen bevruchting van komen en dan zouden we een tweede punctie moeten doen. Om dit te verkomen doen ze het bij ons in één keer. Is dat bij jullie ook zo?
Maar bij ons waren er bij beide methoden bevruchtingen dus dat is goed.
Gisteren hebben ze ons ook nog gezegd dat er 5 emmy ingevroren worden van de 9. Drie hadden het niet overleefd!
Maar het blijft een goede score! Dus duimen maar he!
Jij moet dinsdag gaan he! Ik zal heel hard voor je duimen en dan gaan we samen op het wachtebankje! 3 juli moet ik terug voor een test! Spannend!
Bedankt voor je berichtje!!!

Liefs Caroline

Oei nee! Maandag heb je terugplaatsing!!!
Dan duim ik maandag toch voor je!!!!!!! Heeeeeeel hard zelfs!!
Drie dagen na de terugplaatsing gaat emmy zich innestelen dus dat is bij mij maandag! Dus das gemakkelijk om te duimen!!!

Groetjes!!

Lieve Caroline,
Spannend zo na die terugplaatsing !
Toch kun je niet veel anders doen dan doorgaan met je leven  en  wachten tot 03 juli, de dag van je test
Hoe voel je je tot nu toe ?
Mag ik je vragen waar jij onder behandeling bent ? Uit je verhaal maak ik op dat je niet in NL behandeld wordt. Momenteel zijn wij onder behandeling in NL maar hebben op 08 augustus een intake in Gent, daar wordt schijnbaar toch meer en beter onderzoek verricht dan in NL.
Succes nogmaals met wachten, ik volg jou en natuurlijk ook de andere meiden op de voet de komende dagen.....

Liefs, SunshineJo

Hey Stella,

hoe gaat het nu met je? Heb heel hard voor je geduimd!!! Laat even weten hoe het geweest is he!

Hey SunshineJo,

ja het wachten kan nu beginnen. Ik voel me best wel goed! Alleen na de terugplaatsing moest/moet ik het 5 dagen rustig aan doen. Niet heffen en tillen, niet sporten,... Nu dat is met mijn werk dan weer wat moeilijker want ik werk bij Bodystyling en daar ben je de hele dag in de weer.
Volgens hen nestelt het embryotje zich de derde dag na de terugplaatsing en dat zou dus maandag zijn geweest. Ik heb me toen zo rustig mogelijk proberen te houden. We zullen zien of het geholpen heeft. Duimen Duimen Duimen!!!

Voor je andere vraag waar ik in behandeling ben. In Genk (Belgisch Limburg). Wij zijn ook Belgen en wonen in België. Tot nu toe zijn we toch heel tevreden over de gang van zaken daar. Ik ging naar de gyn daar en de volgende dag was er al meteen een onderzoek en gingen we van start! Na 5 IUI pogingen konden we gelijk door naar IVF! Als het nu nog eens resulteert in een prachtige baby zou dat super zijn natuurlijk!
Er is mij wel vertelt dat de beste klinieken op het gebied van vruchtbaarheid in Leuven en Brussel liggen! Dat zijn universitaire ziekenhuizen en die zouden eigenlijk heb beste zijn! Maar dat was voor ons niet haalbaar en ik denk dat ze in Genk toch ook al heel erg goed zijn hoor!
Waarschijnlijk gaat Gent ook wel een goed ziekenhuis zijn want die werken ook samen met de universiteit! Eén ding is zeker en dat is dat ze in België beter en sneller handelen dan in Nederland! Een punctie bijvoorbeeld gebeurt bij ons onder sedatie (dus je bent gewoon onder narcose!) Daar voel je niks van! Dus daar hoef je ook geen stress voor te hebben!
Moest je toch nog vragen hebben dan meld je het maar!

Liefs van een afwachtende Belg,
Caroline

Hoi Caroline,
Met mij gaat alles prima, voel met niet anders dan normaal, dus het kan alle kanten op!
Wij hebben geen IUI of IFV gedaan hiervoor. voor ons is ICSI de enige manier. al onze eitjes, 10, zijn dan ook bevrucht met ICSI, uiteindelijk zijn hier 4 embryos uit ontstaan waar van 2 toppers. 1 topembryo is teruggeplaatst en 1 wordt ingevroren. Hoeveel dagen na de terugplaatsing mag jij testen? doe jij een test thuis of ga je een bloedtest doen?
Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ze gezegt hebben. ik heb de 12de pas een afspraak met de gyn, maar dat is meer een evaluatiegesprek volgens mij en ik denk dat ik al eerder kan testen toch?
Groet Stella
wachten duurt wel lang (ik werk nl. van huis uit en als ik geen afspraken heb zit ik dus thuis), zucht........

Terug
Bovenaan