Carpaal tunnelsyndroom, wie heeft er een tip?

Hallo allemaal.

Heb echt even een tip nodig!
Ik ben 32 weken zwanger en heb sinds de laatste week last van carpaal tunnel syndroom.
Ik word er 's nachts wakker van. Mijn rechterhand is dan verdoofd en hartstikke pijnlijk wat doortrekt tot in mijn onderarm.
Ik mag en wil verder niet klagen, want het lijkt me ook vreselijk om bv bekkeninstabiliteit te hebben, maar hier word ik ook niet vrolijk van 's nachts.
Heeft iemand misschien een tip wat ik er aan kan doen.
Ik heb op advies van de verloskundige al skate-handschoentjes gehaald, maar dat helpt niet. Dus ik hoop dat jullie een adviesje hebben wat wel helpt.

Alvast bedankt!

Groetjes Angelique
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde maar aan de andere kant van mijn pols en dan heet het een ganglion.
Ik heb er al jaren last van en zou eigenlijk geopereerd worden maar de artsen zijn het niet eens over de manier van narcose geven ( algeheel of plaatselijk). Ik heb dus besloten om mij (nog) niet te laten opereren.
Ik begreep ook van mij huisarts dat je door de zwangerschap meer stuwing in je lijf hebt waardoor het erger kan worden. Bij mij is het ook sinds het begin van de zwangerschap veel erger en grotere bult geworden.Ik weet ook door ervaring dat het heel veel pijn kan doen!!!

Maar als ik veel pijn heb draag ik een speciale medische brace. Hierdoor kun je je pols niet buigen waardoor de pijn verminderd. Het kan wel een paar dagen duren voor het effect merkbaar is.En draag hem ook 's nachts want je maakt ongemerkt rare bewegingen.

Voor de brace kan je kijken op www.mathot.nl voor de adressen. Meestal werken ze op afspraak. Dit is voor mij de enige manier waarop het een beetje te regelen is en je hebt wel voldoende steun maar is een stuk minder onhandig dan een skate handschoen.
Als je dokter er een verwijsbrief voor geeft, krijg je hem soms ook vergoed door je verzekering. Anders kost hij rond de € 34.00.

Ik vind het absoluut de moeite waard, ik weet ook hoeveel pijn het kan doen dus het is het proberen (en geld) waard.
Sterkte met je pols en je zwangerschap.

groetjes,
Pietje
 
hoi

het klinkt stom maar mijn man heeft ook carp. tunnelsyndroom gehad en hij is er aan geopereerd. maar op het advies van mijn gyn moest hij met zijn hand omhoog slapen.
als je zwanger bent hou je meer vocht vast en daar ontstaat het door en als je met je arm omhoog slaapt verzacht het een beetje. gewoon naast je neerleggen op een kussen. ik denk dat dat dan ook het prettigste ligt. bij mijn man hielp het ook maar soms was hij van houding veranderd en had hij het nog maar je stom he ik was zwanger helemaal vol van het vocht kon mijn schoenen niet meer aan en mijn man krijgt het tunnelsyndroom ach ja. ik denk dat je toch moet wachten tot na je zwangerschap dan is het weer helemaal weg het is heel vervelend maar je kunt er als je zwanger bent weinig aan doen. maar ik wens je een nog een fijne zwangerschap.

groetjes kristel 2lingmama

p.s. ik had wel bekken istabiliteit is ook niet leuk en ook heel pijnlijk 7 maanden gehad.
 
Hoi,

Hier een hele late reactie, maar ik hoorde laatst zo'n goede tip dat ik wel moest reageren:

Het schijnt te helpen als je 's nachts van die skeelerhandschoenen/braces draagt. Je kent ze wel, die met die harde stukken om je pols. Het schijnt dat er namelijk iets afgeknelt zit in je pols en dat dat door zo'n handschoentje weer soort rechtgetrokken wordt.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

Groetjes, Jannie
 
Hallo!

Dank je wel voor jullie reactie's.
Helaas helpt niets meer en neemt het alleen maar toe.
Ik ben inmiddels 5 fysio-behandelingen verder, maar het wordt dus alleen maar erger.
Grrrrrrr...................Ik heb het nu ook in mijn linkerhand gekregen.
Ik lig echt te kermen van de pijn 's nachts en doe amper een oog dicht!
Gisteren weer naar de huisarts geweest en die gaat met de gynaecoloog overleggen of ik een lichte plastablet mag proberen. Heb helaas nog niets terug gehoord van hem.
Vind het ook eigenlijk niets om nu medicijnen te nemen moet ik zeggen.
Het ziet er naar uit dat ik gewoon nog "even" moet afzien de laatste 5 weken wat dit betreft.
Maar goed, als het maar goed gaat met onze kleine meid en dat is in ieder geval wel het geval!
Kan niet wachten om haar vast te houden, maar ik wil ook dat ze nog 5 weekjes in haar huisje blijft om nog wat extra te groeien.
Dus voorlopig doen we het er mee en verder maar hopen dat het na de zwangerschap verdwijnt, wat meestal wel het geval is.
Nou, nogmaals bedankt voor jullie tips in ieder geval!

Groetjes Angelique
 
Hoi hoi

Jeetje wat vervelend. Ik heb snachts wel al een hele poos last van een slapende arm, of armen en handen. Bij mij help het als ik hem omhoog, dus naast mijn hoofd neerleg. Maar goed dat blijkt bij jou niet te helpen. Ik kan je wel wat betreft het vocht misschien wat verder helpen. Asperges en bleekselderij zijn vocht afdrijvend.
Ik maak bv omdat ik eigenlijk geen asperges mag(ivm maagbandje) van 1 of 2 potjes dus geen verse. Maak ik boulion. Ik koop ze in het sap dat in het potje zit met wat water en een boulion blok. Als laaste pureer ik het geheel met de staafmixer. Er blijft echter dunne vloeistof over.Als ik daar een kan van leegdrink op een dag, moet jij es zien wat je daar van naar de wc moet lopen. Bleekselderij eet ik eigenlijk bijna niet, gewoon omdat ik het niet echt lekker vind. Je kunt het wel bv als je wilt in een salade of zo verwerken.

Suc6 ermee, ik hoop oprecht dat je er wat aan hebt

Groetjes Doortje 22,4 weken
 
Hoi
Vreselijk zovvel last van carpaal tunnel syndroom!!
Ik heb het in mijn 1 ste zwangerschap ook gehad! En echt helemaal niks hielp er tegen.
Met een brace slapen was wel verlichtend! Ik ben de volgende therapie gaan volgen en dat hielp ECHT!
Kijk eens op deze site;
http://www.cont-ex.nl/nederlands/symptomen.html
Mijn huisarts kende deze tharapie niet. Dus vraag eerst een folder aan en dan naar je ha voor een doorverwijzing. Het werkt echt!
Ik heb er altijd last van maar in mijn zwangerschap extreem!
Ik ben nu weer zwanger en het begint weer :-(
Heel veel sterkte ermee! Het is vreselijk!
gr mvbr
 
Terug
Bovenaan