Carpaccio en garnalen coctail

Hoihoi,

Ik heb zojuist een positieve zwangerschapstest gedaan en ik heb meteen stress want ik heb gister bij het tapas eten echt vaak de carpaccio, ganalencoctail gegeten en volgens mij nog veel meer wat niet mag. Is dit nu al schadelijk???

Nee joh, geen paniek. Met de meeste voeding dat afgeraden wordt, is niets mis mee. Het kan een issue worden als er iets mis is, zoals bedorven voeding oid. Die kans is echt minimaal. Lees even de informatie op de site van het Voedingscentrum. Enne, van niet mogen is natuurlijk geen sprake. Het zijn slechts adviezen.

Laatst bewerkt:
Gedane zaken nemen geen keer. Ik had bij een etentje een hoop alcohol gedronken, een paar dagen voor de positieve test.
En er zijn beslist meer vrouwen die iets hebben genuttigd, wat niet aan te bevelen is tijdens de zwangerschap. Voor ze wisten dat ze zwanger waren.
Rauw vlees kan voor de baby gevaarlijke bacteriën bevatten. Maar gelukkig is dat vaak niet het geval.
Bij wijfel de verloskundige raadplegen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou me geen zorgen maken hoor! Ik had een negatieve test en hierna alcohol gedronken/gerookt op een festival. Ook rauw vlees en vis gegeten.. was toen al 5/6 weken zwanger achteraf gezien. Niet blij mee met wat ik had gedronken en gegeten, maar volgens de verloskundige hoef ik mij geen zorgen te maken. Nu 34 weken zwanger en alles ziet er goed uit tot nu toe.

Terug
Bovenaan