Carrière/mama

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Een vraag aan jullie.
Voorgaand jaar is mijn carriere een beetje misgelopen en ben ik begonnen bij een werkgever waar ik niet veel schik heb.
Doordat mijn carriere niet zo liep zoals het zou moeten lopen en wij graag kinderen willen vonden wij het daar nu een geschikt moment voor.
Sinds april 2005 zijn wij bezig met zwanger worden.
Nu komt helemaal uit het niets een kans op een baan die ik graag (lees: heel graag) zou willen. Op zo'n aanbod wacht ik nu al een jaar!
Ja jullie begrijpen mijn dilemma al, want volgens mij zal mijn nieuwe werkgever er niet op staan te springen als ik meteen (of snel) zwanger raak.
Ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen wat ik moet doen.
Ik wil echt dolgraag kinderen! Ik ben er helemaal aan toe en heb me er ook helemaal naartoe geleefd. Echter ik wil ook graag carriere maken. Ik heb zes jaar gestudeerd hiervoor en ik wil daar nu ook graag de vruchten van plukken.
Vinden jullie dat het mogelijk is om dit te combineren?
Moet ik toch maar even wachten?
Moet ik me druk maken wat mijn nieuwe werkgever ervan vindt?
Tegen de tijd dat ik ga beginnen (november/december) kan ik al een tijdje zwanger zijn en dan ga je het misschien zien. Misschien ben ik echter dan nog helemaal niet zwanger. Dat kan natuurlijk ook. Ik zit natuurlijk ook nog met mijn proeftijd. Als ik dan ontslagen wordt ben ik helemaal werkloos en wie neemt nu iemand aan met een dikke buik?
Zijn er meer carriere vrouwen die zoiets hebben meegemaakt?
Of andere die tips/geruststellingen/ideeen hebben?

Alvast ontzettend bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo ik zit met precies hetzelfde. Ik heb het meegemaakt en bevindt me nu er weer in.
Ook ik heb jaren gestudeerd , maar verlangde er naar een kind. Ik heb voor het kind gekozen: een prachtige dochter gekregen. Na haar vierde jaar ging ik weer terug   het onderwijs in en begon met een zelfstandige onderneming. Prompt (niet gepland) raakte ik weer zwanger, ben daarna parttime gaan werken. Dat ging erg moeilijk met eigen onderneming. Terwijl mijn 2e zoontje 8 maanden was, besloten mijn man en ik nog een kind erbij te zetten. Dat was direct raak, eerste ronde. Ja ik ben gezegend! Nu mijn derde zoontje bijna een jaar is, denken we aan een vierde kindje. Wij bevinden kinderen echt geweldig, maar onlangs heb ik mijn bedrijf verkocht omdat ik de uren niet meer kon bolwerken.
Nou komt er weer een carriere kans!!!! Ben gevraagd. Ga ik voor het kind of pak ik de baan.
Je begrijpt dat kinderen krijgen niet altijd in je schoot wordt gelegd en dan heb ik nog geluk gehad. Nu ben ik ervan overtuigd dat je tot je pensioen toe carriere kan maken. Kinderen krijgen is maar voor even en dan moet het ook nog lukken!!
Ik heb besloten voor beiden te gaan: word ik zwanger GEWELDIG! krijg ik de baan, maar besluiten ze door mijn zwanger te stoppen> JAMMER Het is trouwens wel discriminatie als ze dat doen. Mijn kans komt wel weer. Voorlopig heb ik mijn droom waargemaakt.... dus hopelijk komt er een vierde daarna zie ik het wel. Alhoewel er weleens twijfels komen, want er is iets op mijn pad wat ik graag wil.

Advies: ga gewoon voor beiden. Een kind krijgen, zwanger zijn is zo mooi, daar kan een baan echt niet tegenop!

Groetjes Josje

Ik heb geleerd dat een kind krijgen lastig kan zijn (lang kan laten wachten) en dan moet je niet je leven stil zetten. Wellicht komt er nooit een kind (sorry klinkt wat cru maar is nu eenmaal zo). Sommige dingen kan je nu eenmaal niet plannen

Gewoon gaan voor het kind en de baan. Als de werkgever je echt wil hebben is zwangerschap geen probleem. Ik ben een keer wezen solliciteren toen ik net wist dat ik zwanger was, hoewel niemand het nog wist heb ik het wel gezegd. Uiteindelijk vonden ze het niet leuk maar maakte het niet uit, de baan is niet doorgegaan omdat ik het niet wilde. Helaas kreeg ik na het gesprek (zelfde dag) miskraam.

Nu hebben we een guppie van 1 jaar en de combi werk en guppie gaat heel goed.

Sterkte met je beslissing.

Bedankt Elisa en Josje7 voor jullie snelle reactie!
Jullie hebben ook gelijk. Wat zeur ik nu. Je mag al blij zijn als je überhaupt zwanger raakt.
Ik doe ook net alsof mijn leven ophoud terwijl mijn leven juist enorm wordt verrijkt.
Wij hebben zelf nog geen kinderen dus we weten ook niet wat ons te wachten staat.
Ik ben ook blij met jullie antwoord. Dat is eigenlijk ook precies wat ik wilde horen.
Soms moet je dat gewoon even van iemand anders horen.

Bedankt!

ga idd gewoon voor allebei, want als het niet meteen wil lukken met zwanger worden, hoef je het ook niet te melden!! ook niet in je proeftijd. je baas moet het wel weten voor je 12 weken zwanger bent, maar mischien heb je dan al een contract te pakken en kun je part-time of gewoon full-time als je dat wilt, blijven werken.

liefs janine

Hallo Janine,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga ook zeker voor de baan en als ik dan ook nog eens zwanger raak heb ik alles wat ik maar wensen kan.
Ik zie wel hoe het allemaal loopt.
Het gaat helemaal goedkomen.
Leuk dat jullie reageren!

PS mijn NOD is 2 oktober
Nog even spannend dus.

Wanneer is die van jullie?

Wachten wachten wachten...
De mijne is de 5e.

Aaargh, ik heb erg gespannen borsten (ha ha voor zover dat kan met mijn theezakjes) en constant het gevoel dat ik ongi moet worden. Beetje misselijkn u en dan (had ik vorige maand ook).. zou het (heb rond dag 11 mijn ei), maar vorige maand maar 1,5 dag ogi geweest (normaal een week).

Ha ha nee hoor voor de 2e laat ik me echt niet gek maken.

Succes met solliciteren en zwanger worden

Hallo,

Spannend dan ben je net na mij.
De vorige cyclus ben ik ook maar 1.5 dagen ongi geweest. Normaal 3 dagen.
Nu heb ik ook weer misselijkheid, gevoelige tepels en moe. Maar ja dat heb ik altijd ruim een week voordat ik weer ongi moet worden.
Ik denk dat het pas goed nieuws is als ik niets voel.
Uiteraard blijf ik hopen maar ik wil mezelf voor weer een teleurstelling behoeden.
Ik zou het wel een leuke maand vinden. Juni.
Nu mijn hoofd maar niet te gek maken.

Groeten Daantielle

Terug
Bovenaan