carriere of gezin???

A

Anoniem

Guest

Hoi meiden!
Vraagje: ik ben 26 jaar, 3 jaar geleden afgestudeerd aan een Universiteit. Fulltime werkzaam in een redelijk goede functie met carriere kansen en redelijke verdiensten.
Daarnaast heb ik een grote kinderwens!
Maarrrrr..ik ben zo bang dat wanneer ik een kindje heb en part-time ga werken (want dat staat voor mij vast) dit mijn hele carriere naar de knoppen helpt. Geen kansen meer, geen opleidingsmogelijkheden, studie voor niets geweest etc...
Aan de andere kant: ik wil dolgraag een kindje...misschien wel liever dan een carriere. Vraag is dan: gaan we het financieel redden als ik part time werk?
Pfffff, ik vind het zóóóó moeilijk!
Staat er iemand voor hetzelfde dilemma? Of heeft gestaan ooit?
Dan hoor ik het graag!!
Liefs, Schatteboutje

nou zelf geen ervaring mee, maar ik werk zelf op en kinderdagverblijf, en daar zijn een hoop carriere ouders. en deze werken allemaal 3 tot 4 dagen en dat gaat heel goed. soms werken ouders 3 dagen plus nog savonds thuis zodat ze overdag er voor de kinderen zijn. ik snap dat dit een moelijke keuze is maar het is het waard een kindje zelf heb ik een dochtertje en bezig voor de tweede. nou succes en hoor wel als je er uit ben

Ik heb ervaren dat je het niet kan plannen. Ik wilde ook eerst alles opgelost hebben voor we aan een kind zouden beginnen. Uiteindelijk zijn we (bio-klok) er maar voor gegaan en ging het helaas niet zo makkelijk als we hadden gehoopt. Na 2,5 jaar werd ons mannetje geboren. Op datzelfde moment kochten we ons droomhuis, niet ideaal.

Ik werk nu nog 3 dagen, vanaf volgend jaar gaat hubbie 4 en ik 4 dagen werken, dat gaat goed. 3 dagen kdv is voor mij het maximum. Vrienden van mij werken beide 5 dagen en dat is m.i. veel te veel voor het kind en ik zou het niet kunnen.

Met de geboorte van mijn mannetje werd ook de moeder in mij geboren (ik was bang dat dat niet zou gebeuren) en werk schuift wat naar de achtergrond. Nu 16 maanden later merk ik dat ik me weer meer kan concentreren op mijn werk. Ik ben niet cariereloos geworden alleen er moet een goede balans zijn tussen werk en prive.

Hubbie en ik krijgen evenveel en soms stel ik hubbie voor huisvader te worden maar dat wil hij niet.

Kortom volg je gevoel want je kan veel plannen alleen niet het krijgen van kinderen en dat wat het emotioneel met je doet. Sterkte met je beslissing.

Terug
Bovenaan