Cas gaat oefenen!

Hoi,

Afgelopen vrijdag hadden we het plaatsingsgesprek bij het kdv. Was een heel leuk gesprek. Ik zie het ook helemaal zitten dat Cas daarheen gaat. En ook leuk. Het kdv heet 'de petteflat' en Cas komt bij de Zaza's (de kakkerlak uit het verhaaltje en de naam van een van onze katten!).

Volgende week mag hij 2 ochtenden 'oefenen'. Ik vind het heel erg spannend. Vraag me echt af of hij daar gaat slapen. Tot nu toe accepteerd hij alleen maar zijn eigen bed. En alleen maar als papa of mama hem erin legt.

Fijn dat je er een positief gevoel over hebt. Leuke namen ook. Yinthe zit in de baby groep 'de bijtjes'. Ze hadden allemaal leuke welkomsbriefjes opgehangen in het gebouw en na de eerste dag kregen we een tegeltje met haar voetje en de datum.
Erg leuk dus, ik voelde me erg welkom daar en Yinthe denk ik ook wel!!

Tja, dat slapen zal vanzelf wel goed gaan denk ik hoor. Ik denk dat iedere moeder zich wel ergens druk over maakt, maar dat het uiteindelijk wel goed komt. Ze zijn wel wat gewend.
Onze dochter is een moeilijke drinkster, maar ze hebben veel geduld en het gaat steeds beter.

Ga je zelf ook werken op de oefenochtenden? Het lijkt mij wel raar om thuis te zijn terwijl je kindje op het KDV zit. Succes in ieder geval volgende week!

Het zal ook wel zijn dat de meeste moeders er meer moeite mee hebben dan hun konderen. Zeker bij de eerste.
Wat leuk zo'n welkomscadeautje.

Nee ik ga die ochtenden niet werken. We gaan de week erna op vakantie dus de eerste ochtend ga ik de vakantiespullen uitzoeken en vast inpakken en de tweede ga ik de grote boodschappen doen. (of andersom). Ik heb mijn tijd dus wel goed volgepland.

mijn kleine schat is nu 2 keer naar het kdv gegaan van half 9 tot 5 en ze slaapt daar dus bijna niet terwijl ze thuis na een voeding en even knuffelen en spelen echt gewoon moe is en zonder protesteren weer naar bed gaat en tot de volgende voeding slaapt.
Ik hoop dat dit snel beter gaat, als ze thuis komt valt ze als een blok in slaap.

groetjes marielle

Wat vervelend dat ze daar niet wil slapen? Heb je met de leidsters erover gehad wat ze eraan doen?
Wel lekker rustig als je met haar thuiskomt. In bedje leggen en zelf rustig bezig kunnen met eten koken ed.

Gelukkig vandaag heeft Milou wel veel geslapen op het kdv!
nog niet zoveel als thuis maar goed.
en zoveel complimentjes gehad dat het zon lieve vrolijke meid is! wat was mama trots!

Fijn Polly dat je meisje het begint te leren. En altijd leuk een complimentje over je schat.

Woensdag is Cas aan de beurt. Hij houdt er helemaal niet van om in een vreemde omgeving te moeten slapen. Maar afgelopen weekend zijn we gaan kamperen (in de tuin van mijn ouders) en hij heeft daar overdag in het logeerbedje binnen geslapen en snachts in zijn slaaptentje naast ons. Ging heel erg goed.

Hij was alleen heel erg overprikkeld geraakt. Tegen de avond heeft hij wel anderhalf uur keihard gehuild. Maar dat is ook niet zo vreemd. Vreemde omgeving, De hele tijd buiten zijn, heel veel mensen om zich heen (we waren met 10 volwassenen en 6 kleine kinderen). Zelfs tijdens het voeden had ik niet echt een rustig plekje. Maar voor de rest is het heel goed gegaan.

Onze kleine meid slaapt gelukkig prima op het KDV. Ze hebben er ook van die automatische schommelstoelen, werkt ook heel goed om haar in slaap te krijgen mocht het nodig zijn..! Misschien kunnen ze dat bij jouw dochter ook eens proberen polly? Fijn dat het in ieder geval al een keer gelukt is!

Succes morgen met het brengen van Cas. Ik hoop dat alles goed gaat!

Terug
Bovenaan