Cas Olivier!!!!

Hij is er. Op 15-7 met 41 weken geboren. Na een snelle maar heftige bevalling (7 uurtjes tijd) met een beetje hulp van infuus en knip was hij er dan eindelijk.
En inderdaad een hele flinke knul, maar liefst 5060 gr!!!!! Een kilo boven het geschatte gewicht.

Vanwege zijn gewicht tot vanochtend in het ziekenhuis geweest. Nu lekker thuis en het gaat super!

Bij meer tijd, een uitgebreider verslag van deze wonderlijke bevalling.

Gr Froukje

Hoi Froukje,

Wat een gewicht joh ik heb met je te doen maar de zwangerschapskilo's gaan er zo wel heel hard vanaf hihi, hartstikke gefeliciteerd met de geboorte van Cas en geniet er lekker van!

Groetjes,

Puk

Froukje, wat een enorme baby heb jij ter wereld gebracht!!! Gefeliciteerd met Cas Olivier (mooie combinatie!). Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Geniet ze, Kaskes

Even tijd voor een iets uitgebreider verslag.
Na al twee weken aan het rommelen te zijn, en vrijdag de 11e een groeiecho gehad te hebben, kwam zaterdag de verloskundige langs om even te kijken. Omdat ik al zo lang aan het rommelen was en de baby geen kleintje zou zijn heeft ze me gestript. Tijdens het strippen bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Helaas had het strippen geen resultaat. Maandag weer bezoek gehad van de verloskundige, een aantal opties doorgenomen. Besloten om nogmaals te strippen. Helaas weer zonder echt resultaat. Dinsdagochtend (11.15)  de vliezen gebroken, en dat was het zetje wat ik nodig had. Binnen het half uur begonnen de weeen. Om twee uur bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Wij in de auto naar het ziekenhuis. Helaas schoot het met de persweeen niet op. Daar de vliezen verder gebroken (wat kan een mens een vruchtwater hebben, zo konden dweilen). Aangezien de persweeen niet sterk genoeg waren heb ik een infuus gekregen om ze sterker te maken. Dit hiel en na anderhalf uur persen en een knip was onze zoon er dan. Toen snapte we ook waarom het persen zo lastig was. Gelukkig begon hij meteen te huilen en plassen. Vanwege zijn gewicht zijn we door de kinderarts in de gaten gehouden.
Sinds donderdagochtens thuis. En dat is wel super fijn. Een fantastische kraamhulp die me door alle onzekerheden doorsleept.

Even een kort verslag van een snelle maar heftige bevalling.

Terug
Bovenaan