@Cass:

Hoe lang heb jij gevoed? En ben je gestopt omdat het pijn begon te doen? Of maakte je geen melk meer? En hoeveel weken was je toen zwanger? Ik heb wel last van gevoelige tepels, maar nog niet zo dat ik wil stoppen. Ben benieuwd wat me evt. nog te wachten staat. Ben overigens wel van plan om binnen aanzienlijke tijd te stoppen...

hej,mijn 1e heb ik een halfjaar zelf gevoed,en de 2e maar 2weken ivm jaloezie oudste,de 3e 10mnd en die wilde ineens zelf niet meer omdat ik toen zwanger was van de 4e,en de 4e heb ik een halfjaar zelf gevoed.groetjes tien

Hey, ik ben zelf net twee weken gestopt met voeden. Mijn zoontje is nu 7 maanden. Ik moest stoppen, omdat de productie erg terugliep en omdat de toeschietreflex vreselijk op zich liet wachten. Mijn zoontje werd daar steeds enorm boos van en de voedingen werden echt een strijd. Hij was ook erg ontevreden.
Ik vond het erg jammer dat ik moest stoppen, ik had graag een jaar willen voeden.

Cass even niet op het forum geweest, maar igg leuk om jullie ervaringen te lezen. Mijn dochter wordt volgende week 2 en ze krijgt nog steeds een ochtendvoeding. Ik wil geen 2 kids aan de borst, dus ik denk dat ze op haar verjaardag haar laatste borstvoeding krijgt. Vind ik wel een mooi moment en dan heeft ze voldoende tijd om er aan te wennen dat de borst niet meer voor haar is, voordat er een broertje of zusje komt.

Sorry Kaatje, ben idd even van de wereld geweest. Ik was zo moe dat ik zelfs geen fut had om hier te kijken.

Ik was 8 weken zwanger toen ik stopte met borstvoeding. Evy dronk opeens een stuk minder. En 's ochtends dronk ze echt nog maar een paar slokken, het is gewoon vanzelf opgehouden. Ik heb wel een week wat gevoelige borsten gehad. Sinds de zwangerschap waren mijn tepels ook erg gevoelig.
Eigenlijk kwam het allemaal goed uit, want ik moest ook stoppen van de arts met borstvoeding, omdat ik steeds meer afviel. Het was dan ook niet gezond voor de baby. Zelfs mijn man vond dat mijn broeken me niet meer stonden omdat ze zo flodderden langs mijn benen. En anderen dachten dat ik anorexia had. Nou dan schrik je behoorlijk als anderen dat aan je beginnen te vragen.

En idd hetzelfde als bij jou: ik wilde geen twee kinderen aan de borst hebben hangen. Zien mijn borsten er dalijk helemaal niet meer uit... hopelijk gaat dat ooit goed komen....

Evy heeft trouwens geen afwenningsverschijnselen gehad ;)

Leuk dat je nog even geantwoord hebt! Vervelend dat je zo veel bent afgevallen. Maar weet je wel zeker dat het door de bv kwam? Da's niet heel erg gebruikelijk, toch?
Om je borsten zou ik me niet te druk maken. Je borsten veranderen van het feit dat je melk hebt geproduceerd en naar mate je ouder wordt. Hoe lang je melk hebt gegeven schijnt niet van heel veel invloed te zijn. Ik ben bang dat mijn borsten er nooit meer uit zullen gaan zien zoals toen ik 20 was :(
Fijn dat je docenter geen afwenningsverschijnselen heeft gehad! Ik ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen!

Ik weet niet of het door de borstvoeding komt, misschien gedeeltelijk. Ik kan heel snel afvallen, zonder dat ik het nodig heb. Een heel groot probleem voor mij, terwijl anderen zoveel moeite moeten doen...
ja, de borsten zullen niet meer worden als voor Evy. Ach ja... het is iets waar we mee moeten leven... denk ik...

Terug
Bovenaan