cb 3 maanden

Hoe gaat het bij iedereen eva,was vorige week op het cb ze was toen 13 weken prikjes heeft ze 39 gr van gehad en was heel zielig ze is nu 59 cm en 5210 gr was goed. HOE ZWAAR ZIJN JULLIE KINDJES NU EN LANG. EN GA JE MET 4 MAANDEN AL POTJES GEVEN ? Eva,drinkt nu 5 keer 165

mijn meisje is vanochtend geweest, 3,5 maand oud;6 kilo en 58 cm. Een lekker propje,ze heeft nu wel wat verhoging,en is erg huilerig,ze zit het liefst op schoot.En wat betreft het fruit,weet ik nog niet,ik zie wel,heb er nog niet zo over na gedacht.

ben van het februariforum, maar Maud is 25 januari geboren. Moest ook gisteren voor de prikken, ze had gelukkig nergens last van, zij is 62,5 cm lang en weegt 5800 gram. Zij krijgt 5 x 180ml.

Ga denk pas bij 6 maanden andere voeding geven, dit advies geven zij ook bij ons CB>

connor moet volgende week weer heen voor de 3mnd check
ben met 11wk voor het laatst geweest, toen was hij 5380gr. en 63cm. heb af en toe het idee dat hij zichtbaar groeit hahah zo snel gaat het.

bij mijn dochter ben ik op de dag af met 4mnd begonnen met het eerste fruithapje. een paar lepeltjes peerpuree en ze vond dat helemaal geweldig. bij haar merkte ik echt dat ze al toe was aan meer. zij dronk toen flessen van 180 (5x) leeg in iets meer dan 10min (moedermelk). stiekem vond ik het zelf ook erg leuk om iets nieuws te proberen.
heb het toen langzaam opgebouwd elke dag een paar lepeltjes fruitpuree. ook een paar dagen achter elkaar hetzelfde zodat ik goed kon zien hoe ze erop reageerde. na een paar weken ben ik ook met groente puree begonnen (wortel, bloemkool, broccoli) ook elke keer 1 soort een paar dagen achter elkaar. met 6mnd zijn smaakjes gaan mengen.

ik denk dat ik nu ook rond ongeveer 4mnd heel langzaam begin met een paar hapjes fruit. ik geef nog borstvoeding en wil dit tot 6mnd volhouden (bij mijn dochter ook).

je moet vooral naar je eigen kind kijken, heb je het idee dat ze nog ruim voldoende hebben met melk alleen dan kan je beter nog even wachten. maar heeft je kind al echt interesse in wat jij eet, dan kan je heel rustig aan beginnen. maar het advies is wel een paar dagen (min3) hetzelfde zodat je goed kan kijken hoe je kind er op reageert. en beginnen met een paar lepeltjes per keer. het eten van een lepel opzich is al een hele kunst voor de meeste. en het meeste loopt er dus ook meestal meteen weer uit.
dus vooral niet je camera vergeten :-D

nog even aanvullend op mijn verhaal hier boven
ik heb altijd vers gegeven zeker in het begin.
(wel potjes geprobeerd als we op stap waren, maar die moest ze niet haha geef haar geen ongelijk, pff zit echt geen smaak aan).

ik maakte vaak een kleine portie en die vroor ik dan in dmv een ijsblokjesvorm. dan kon ik er elke keer 1 ijsblokje uithalen. later kan je op die manier ook smaakjes mengen.

Luuk was met 9 weken al 62 cm en 6285 gram. 15 mei moeten we weer naar het cb. Luuk krijgt 2 flessen fv van 200 cc en 2 flessen bv van 200 cc. Ik ga pas vanaf 6 maanden fruit en groentehapjes geven vanwege een verhoogde kans op allergieën. Tenzij hij het al eerder nodig heeft. Het is trouwens pas sinds 3 dagen dat hij 4x een voeding heeft ipv 5x. De 5e voeding was hooguit 120 cc, maar ook af en toe maar 50 cc. Hij is nu 12 weken.
Groetjes Wendy

Goed idee van die ijsblokjes ga ik ook zo doen ! Ik begin met fruit met 5 maanden en met groente met 6 maanden ik durf nog niet naar 4 flessen te gaan doe ik als ze 6 kilo is :)

Luna was vorige week bij het CB geweest was toen precies 3 maanden en woog 5455 en was 62 cm lang. Ze krijgt nog steeds volledig BV en als ik een flesje kolf zit er ongeveer 130 in. Maar nog steeds 6 keer per dag daar komen we nog niet echt vanaf, maar ja maakt ook niet uit ik blijf het gezellig vinden en ze slaapt gelukkig wel gewoon de hele nacht door.

Tja fruithapjes ik denk toch ook maar met 4 maanden kleine hapjes proberen ze zit nu al gebiologeerd te kijken als wij zitten te eten.
Ze krijgt haar vitamine druppels ook van een lepeltje en dat gaat heel goed dus hopelijk zo'n hapje fruit ook.

liefs Fiona

Terug
Bovenaan