cb's wil is....

wet? Ik verbaas mij erover dat er veel mama's zijn die alles eerst met het cb overleggen.

Voel me erg recalcitrant als ik bedenk dat ik naar het cb ga met al reeds in mijn achterhoofd: ze moeten het niet in hun hoofd halen mij iets voor te schrijven!

Als ze advies willen geven of tips is dat natuurlijk van harte welkom, maar ik bepaal nog zeker zelf even hoe of wat ik doe. Bij ons vorig bezoek vond de wijkagent (verpleegkundige) dat we moesten tandenpoetsen met tandpasta, terwijl Rêve alleen nog maar borstvoeding kreeg. Ik heb haar gevraagd hoe ze zich voorstelde dat ik mijn dochter zover moest krijgen om de tandpasta niet door te slikken.... ow ik had er wel over nagedacht zei ze.... euh... ja natuurlijk wat dacht zij dan???!

mama van Rêve

Haha ik hoor ook alles aan en wat ik er van kan gebruiken onthou ik en anders.......
Wegen en meten vind ik erg leuk, maar verders maken we het zelf uit hihi
Waten kenau ben ik eigenlijk. Nee hoor.
Ze mogen met adviezen geven, maar niet opdringen

Ik hoor ook alleen wat ik wil horen hoor.
Maar over die tandpasta, ze hoeven dat niet uit te spugen hoor. Als je baby-tandpasta koopt zit daar zo'n lage dosis fluoride in dat het niet schadelijk is. En je doet ook maar zo weinig op dat borsteltje. Kan echt geen kwaad! Alleen als je kleine nog niet gewent is aan andere smaken moet je je wel voorbereiden op dit soort gezichten:

Hallo Ilse,

Nou gelukkig heb ik betere ervaringen met het CB: alleen als ik om advies vraag krijg ik het ook.
Maar even terug komen op het tandenpoetsen: Julian kreeg ook alleen nog maar bv toen zijn eerste tandjes kwamen, maar ik ben wel begonnen met poetsen omdat ook moedermelk kan zorgen voor bederf. Bovendien vindt hij het zelfs wel leuk, of in ieder geval interessant en onder het mom Jong geleerd...
En dat tandpasta doorslikken, als je speciale baby/peutertandpasta gebruikt dan hoeven ze ook niet te spoelen en is een beetje doorslikken juist goed (vooral voor de ontwikkeling van de tanden).

Maar mijn wil is, net als dat het CB, ook geen wet (alleen hier in huis, ha ha ha!)

Groetjes,
Daisy

Ik luister me ook het een en ander aan bij het CB, maar pas alleen dát toe waarvan ik denk dat het nuttig is.

Het CB waar ik heen ga zijn er heel vrij/makkelijk in en geven ook zelf aan dat het maar richtlijnen zijn en ik zelf maar moet zien wanneer en hoe ik het ga toepassen. Ze zeggen ook:"Jij kent je kindje het beste en voelt wanneer je kleine er aan toe is".

Ik ben wat dat betreft ook alleen vol lof over het CB.
Puur omdat mij niks wordt opgedrongen en ik niet "onderschat" wordt als moeder.

Allemaal hier naar Breda komen dus met jullie kleintjes haha..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan