cb geweest!

Vandaag voor het eerst naar het CB geweest.
Simon is morgen alweer 5 weken en weegt 5.2 kg en is 57 cm lang!! Groeit dus erg hard!! Maar dat s een goed teken dat de borstvoeding goed gaat!
Simon is vaak overdag onrustig en spuugt veel, moet nu gaan kolven en voor de borstvoeding een flesje met een beetje afgekolfde melk geven met johannes broodpitmeel erin en dan hopen dat hij wat rustiger word.
Mijn oudste was ook mee en moest ook voor controlle. Is nu 3 jaar en bijna 17 kilo! maar wel aan de kleine kant met 95 cm. Moeten nu op zijn gewicht letten, maar hij snoept eigenlijk nooit!!
Iemand trouwens tips hoe ik kan beginnen met kolven?? heb ik nog nooit gedaan namelijk. Moet ik voor de voeding of na de voeding? of tussen door??
Nog meer kinderen voor het eerst naar het cb geweest??
groetjes Mirjam

hoi wat goed dat hij goed gaat met jou kind hier nog niet twee weken oud ik ga woensdag naar cb om hem te wegen ik ben benuwied hoe veel weegt hij laatste keer was vorige week maandag en was hij 3800 dus boven zijn geboorte gewicht.
kolven ik heb geen iedee over .
Groeten
Huda

Hi Mirjam,

Er zijn sites (ik dacht borstvoeding.nl) waarop je kan zien hoe je kan kolven.
Maar ik neem aan dat je Nutriton gaat gebruiken? Daar staat op de verpakking dat je je kindje ook een papje van johannes broodpitmeel kan geven. En dan natuurlijk niet een heel bord vol! Gewoon een klein beetje. Ik gebruik het nl ook, maar ik ben deze week overgestapt op flesvoeding. Ik weet van de oudste dat je dit jbpm ook in de bv kan doen.

Gr. Tamara.

Hoi Mirjam,
ik kolf omdat ik het te pijnlijk vind om gewoon borstvoeding te geven. Kolfen doe ik elke drie uur en s nachts een pauze van zes uur. Maakt niet uit wanneer je het doet voor de rest als de tijd er tussen maar beetje regelmatig is. Ik heb zo'n apparaat gehuurd dat ik alle twee mijn borsten tegelijk kan kolfen en kost me een kwartier per keer. Het is wel wennen, voel me net een koe haha.
Groetjes, Eline

Terug
Bovenaan