cb geweest

Hoi allemaal,

afgelopen vrijdag waren we op het consultatiebureau. Wout was prima aangekomen, pak van mijn hart. Is nog geen zwaargewicht hoor, 7420 gram nu. Hij was nauwelijks gegroeid (66 cm) en ook zijn hoofdomvang was nauwelijks gegroeid. Arts heeft nog even mee gekeken en maakte zich geen zorgen. Verder doet ie het prima volgens hun. Standaard riedeltje vragen zoals dat hij wel voorzichtig een korstje brood mag hebben (hij eet inmiddels 1 tot 2 boterhammen met korst per dag) en dat wat grotere stukjes of prakken nu mogen qua avondeten (beide nooit gedaan).
Ons mannetje zelf is een beetje frustie. Ik wil heel veel en het lukt nog niet... Begint nu kleine stukjes vooruit te tijgeren en rolt heel de kamer door. Kan een tijdje overeind blijven zitten zonder steun dus de wereld wordt steeds groter en dat wil meneer ook wel... Vandaag is ie naar het kinderdagverblijf en daar is hij helemaal op zijn plek. Al die drukte om zich heen, lekker kijken, kids die bij hem komen kijken. Kaasje!
Hij heeft inmiddels 4 tandjes, 5e is er bijna door (het lijkt zo snel te gaan bij Wout!)
Hoe gaat het met jullie kleintjes? Ook nog op het cb geweest of staat dat nog in de planning?

groetjes Natasja

Hallo,

Gelukkig dat alles goed is. Is Wout klein of is dat gemiddeld? Het klopt inderdaad dat ze nu niet zo hard meer groeien (gelukkig maar! kleding is ook niet goedkoop).
Met Joas ben ik op 22 november geweest, dus is alweer ffies geleden. Hij was toen 71,5 cm en 8550 g. Hij is groot voor z'n leeftijd. Brood eet hij ook vanaf toen en er zijn 3 tandjes door. Dat gefrustreerde ken ik ja. Joas kan achteruit kruipen, maar wil vooruit. Wel kan hij bijna zelf zitten: gisteren zat hij bijna toen hij bij het laatste stukje ook zich probeerde om te draaien. dat ging niet dus hij zat en rolde gelijk weer om. nog eventjes oefenen.. Hij rolt ook de hele kamer door, maar begint nu wel steeds meer proberen te kruipen en hij tijgert als een speeltje vlak voor hem ligt.
Het gaat heel snel he, deze periode. Hij is nu echt geen baby meer, maar meer een dreumes.
Ben benieuwd naar de anderen...

Groetjes,
mammavanJoas

Hier nog geen tanden maar kruipen ( zich voorttrekken en op handen en knieen zitten) komt hij de kamer door.
Ik hoef pas weer 9 januari naar het buro maar eind oktober woog hij rond de 7950 en was hij 68 cm volgens mij ( ik weet het al niet meer)
Maar goed er zijn dus nog geen tanden.
Wie z'n kindje heeft ook nog geen tandjes???
Ik maak mij geen zorgen hoor want ze komen vanzelf ( onze eerste zoon kreeg de eerste pas na 14 maanden omdat hij erg ziek was rond 8 maanden toen ze eigelijk moesten komen)

Hoi,

het gaat snel he?! Voor je het weet worden ze een jaar, lopen ze en zijn ze ineens echt baby-af. Ik moet zeggen dat ik daar persoonlijk wel meer mee heb hoor. Aan de andere kant is het ook steeds een stukje afscheid nemen en dat vind ik niet altijd even makkelijk.
Tandjes zou ik me idd geen zorgen om maken. Voor de een is het 5 maand, de ander 11 en weer een ander nog later.
Wout is trouwens (net als Tijn) niet echt groot / zwaar. Ze zitten beide op of net boven de -1 lijn van de borstvoedingscurve. Vaak zeggen ze dat kindjes rond het jaar 10 kilo zijn. Gemiddeld dan. Tijn kwam op 8,4 uit meen ik en verwacht niet dat Wout veel hoger komt. Ach, als ze maar gezond zijn en lekker in hun vel zitten he?!

groetjes Natasja

Inderdaad, dat is het belangrijkst. Ik heb geen idee wat het gemiddelde is, vandaar dat ik het vroeg. Hopelijk kunnen ze snel kruipen, zijn ze weer een stuk vrolijker ;-).
Ik hoorde laatst: hoe later ze tandjes krijgen, hoe sterker het gebit..
Ik heb geen idee hoe het is als hij ouder wordt: t is m'n eerste, maar ze zeggen dat het steeds leuker wordt (volgens mij zeggen ze dat tot de pubertijd :p)
Ben benieuwd hoe het met de rest gaat..

Groetjes,
mammavanJoas

finn is nu 7 maanden en 3 weken, hij heeft nog geen tandje,wel bobbeld(2) hij gaat nu ook echt tijgeren...1 knie onder hem en dan omvallen en doorrollen.....echt hoe ze het verzinnen! maar hij komt wel waar hij wezen moet:)
Wij zijn afgelopen maandag bij het CB geweest, en hij weegt nu 8,6kg en 72 cm.
Brood ben ik aan het proberen maar hij wil het absoluut niet,hij gaat zo erg kokken en krijgt tranen in zijn ogen...heel zielig.
Hij gaat nu al bij voorbaat huilen als hij brood ziet/voelt.

groetjes

Terug
Bovenaan