cb geweest

jayden is voor zijn 6 maanden ( hij is vrijdag 6 maanden) controle beurt bij het cb geweest,
hij doet het prima, is nu 9175 gram en is nu 68 cm en zijn hoofd omvang is 42,5 cm
hij is wel iets aan de zware kant maar hij is inverhouding minder hard aangekomen dan de vorrige keren.
ben alleen vergeten wanneer er een fles af mag, hij krijgt nu nog 4 flessen van 180 met 5 schepjes en een klein potje groenten en een kleinpotje fruit en de ochtend en avond flessen zijn papflessen.
ik wil vandaag voor het eerst een broodkorst gaan geven en beginnen aan de potjes van 6 maanden en ouder en door zijn fruithapje wil ik een liga gaan doen. zo krijgt hij meer vast voedsel.
ik wil dit ook gaan roberen omdat hij best veel spuugt, geeft de hele dag mondjes voeding terug.
tussen door krijgt hij over de dag gezien ook 200 ml diksap flink verdund.
is er iemand die ervaring heeft met maar 3 flessen?

groetjes angelique

nee geen ervaring mee sorry ;-)

Wel een flinke jongen heb je, lekker hoor ;-) Mijn jongste zoon woog geloof ik 8880 gram met 6mnd, nu mijn meisje gister gewogen (5.5mnd) 7100 gram, wat een verschil zeg ;-p

hij is inderdaad een flinke vent hahaha!
Ben met Daley 2 weken geleden naar het cb geweest hij was toen 4,5 maand hij woog toen 7610 gram en was 67cm, Kijk dan ook altijd even hoe groot mijn andere kids waren op die leeftijd!!
En mijn oudste zoontje Levi woog toen hij 4,5 maand was 9020 gram en was 71 cm en mijn dochtertje 6900 en 66 cm. Wat een verschillen he hahah.

Daley krijgt nu nog 4 flessen van 180 met 6 scheppen, en weet zo 1,2,3 niet meer hoe ik dat bij mijn andere kids gedaan heb met 3 flessen. volgens mij toen ze een broodje konden eten ging er weer een fles af.

Succes ermee

Groetjes Anne

het is inderdaad een lekker spekje, hihihihi
valt op zich wel mee, hij heeft gewoon wat baby vet. maar als hij eenmaal gaat lopen is dat er denk ik zo weer af.
schema van hoe zijn voedingen nu zijn als volgt.
7.00/7.30 boordje pap
11.00 fruit potje/(125ml) met 2kleine ligatjes van het kruitvat.
14.00 fles 180 met 5 scheppen
17,00 groente half potje 200 ml van 6 maamden+
19.00 fles 180 met 5 scheppen
21.00 fles 180 met 5 scheppen + 3 schepjes rijstebloem
ik zat er aan te denk om de fles van 19.00 te laten vallen.
zit namelijk in de avond veel op elkaar en aangezien zijn hapjes groter worden moet dat denk ik wel kunnen

wat denken jullie? hij heeft genoeg reserves hihihihihi

volgens mij is het zo dat ze vanaf 6 maanden rihting de 3 flessen gaan.
Had van olvarit een boekje gekregen: Alles weten over eten. 4 tot 36 maanden. daar staan voorbeelden van dagmenu's in.
voorbeeld van 6 maandenis alst volgt ( niet op de merken letten, gaat alleen over bambix, nutrilon en olvartit) :

Ontbijt: pap van bambix groeiontbijt en 200 ml borstvoeding/ nutrilon opvolgmelk
Tussendoor ochtend: Bambix startkoekje + Fles olvarit fruit diksap
Lunch: Borstvoeding/ of fles met 200 ml nutrilon opvolgmelk
Tussendoor middag: Fruithapje en fles olvarit fruitdrank
Avondeten: Warme hap (er staat olvarit andijviestampot met rundvlees, maar goed warm eten dus)
Voor het slapen: borstvoeding of 200 ml nutrilon goede nacht.

staat een linkje bij kijk voor meer dagmenu's op www.nutriciakindervoeding.nl

misschien heb je hier wat aan? hier zitten ze dus al vanaf 6 maand op 3 flessen

dank je wel anna@ ik zit met mijn schema dus niet eens zo heel erg verkeerd, ik heb de fles van 19.00 vandaag laten vallen en moet zeggen hij taalde er niet eens naar.
heeft net zijn nacht fles gehad en slaapt nu heerlijk.
dus denk dat ik op dit nieuwe schema door ga.

groetjes angelique

En hoe is het gegaan??? Ze mogen wel al hele potjes voeding hoor. Sommigen hebben genoeg aan halve, maar omdat hij nu naar 3 flessen gaat denk ik dat zo'n heel potje wel nodig is.

Hoop dat het goed gegaan is...

Terug
Bovenaan