CB is flut!

Nou....

gisteren op controle geweest met Stan en gelijk weer prikjes gehad. Ging allemaal super maaaarrr

Stan is schijnbaar te weinig aangekomen....
Ik vond persoonlijk dat hij goed gegroeid en bijgekomen was.

Hij was de vorige keer 5450 en nu 6040...
hij is 62,5 cm groot.

ervaring???

Ha, dat klinkt heeeel bekend! Wij zijn dinsdag geweest: Warren is 65 cm en 6250 gram, ook 'te dun' dus. Nou, ik vind 'm er prima uit zien, lekker bol buikje, bolle toet en lekkere dikke knuisjes en dijen.
Hij heeft gewoon de bouw van z'n vader: die weegt ook maar 75 kg en is 189 cm!

Lekker niks van aan trekken: als je koter het goed doet, gezond en vrolijk is!

X
Evje

Hier zijn ze gelukkig niet zo moeilijk,Kyandro was vorige keer ook maar 500 gram aangekomen maar dat was heel normaal zeiden ze toen kan niet altijd zo hard groeien.ook zei ik dat ik al fruit gaf..deden ze ook niet moeilijk om.nu was hij weer goed gegeroeid 6670 gram en 64 cm.wat worden ze groot he!
maar niks van aantrekken hoor.
er is toch meestal wel wat waar ze over moeten zeuren
liefs jootje

hmm... die groeicurves... het eerste wat ik hoorde van zo ongeveer iedereen met kinderen: neits van aantrekken!! JE kind groeit toch hoe het groeit, en tenzij er sprake is van zwaar onder of overgewicht, trekt het allemaal wel weer bij. De ene heeft nou eenmaal niet de bouw en groei van de ander.

Gewoon genieten van Stan! Zolang hij goed groeit, eet, poept, plast en vrolijk en alert is, is alles goed toch? Ook al weegt hij net iets minder dan het gemiddelde..

xx

Ja dat vond ik dus ook!

We kregen als advies een flesje 's avonds extra geven.

Hij drinkt normaal 4 x 180 met 6 schepjes...

Nu hebben we hem 2 dagen rond 9 uur wakker moeten maken om die extra fles (90-150) te geven.

Gevolg: hij drinkt minder tijdens de andere flesjes....

Dus ik ga gewoon lekker door met 4 x 180...

Over 2-3 weken mag hij zijn eerste hapje... ben benieuwd hoe hij daarop reageert.

En ja, Stan slaapt best veel, en als hij wakker is beweegt hij bijna aan een stuk door.... Dus hij drinkt minder omdat hij superv eel slaapt, en daarbij trimt hij de grammen die hij erbij moet krijgen bijna gelijk eraf hahaha... Mama kan een voorbeeld nemen aan hem :D.

Hij is verder superalert(bijna op het oud wijf af), lacht aan een stuk door, amuseert zich prima met papa en mama en de babygym en weet ik wat allemaal.... en ja poept en plast ook goed...

*%^Y$R- CB

ik dacht gelijk: WHATEVERRRR

liefs

en bedankt voor jullie reacties

Ben al een tijdje niet meer bij t C.B geweest.
Over een paar weekjes moeten we dr weer naar toen,dann krijgt de kleine meid weer dr spuitjes.
Ben echt benieuwd hoe dr lengte en gewicht is.
Heb zo t gevoel dat dat wel goed zit met gewicht.
Men had bij ons wel een inloop tijd zeg maar waar je naar t C.B kunt gaan om de kleine te wegen en meten.maar aangezien ik weer aan t werk ben kan ik t ni meer doen,maar zit dr aan te denken om te kijken voor een weegschaal zo dat ik t maar lekker thuis kan doen wanneer we t zelf willen om te wegen.

Dat je kindje lekker tevreden is is toch 't belangrijkste?! Ze geven zelf wel aan of 't niet of wel genoeg is....
Liefs

Ik moet donderdag weer, Diederik krijgt dan zijn 2e serie prikjes. Ben benieuwd, maar volgens mij groeit hij dikke prima!

En inderdaad, dan CB moet je af en toe denk ik een beetje met een korreltje zout nemen. Wat zij zien en meten is een momentopname. Baby's ontwikkelen zich vaak in spurtjes. Dan gaat alle energie weer even in lichamelijke groei zitten, dan zijn ze druk met kraaien en kletsen, dan krijgen ze tandjes... ze kunnen toch niet alles tegelijk?! Ik denk maar zo: het CB heeft als primaire taak de groei en gezondheid in de gaten houden en daar gebruiken zij bepaalde statistieken voor. Maar ja, je kunt niet alle kindjes over 1 kam scheren. Dus: don't worry!

Diederik krijgt trouwens 5 x 200cc (aangemaakt) en ik vind dat dus echt best wel heel veel voor een baby van 3 maanden, maar ja, het is dan ook een behoorlijke vent. Ben zelf erg benieuwd of ik hem daar nog een maand tevreden mee kan houden...

Terug
Bovenaan