cb laks? vervolg topic Safe t Sleep

Hoi Joyce,

Ik had tot nu toe wel goede ervaringen met het cb. Het gaat ook heel goed met Myrthe, groeit als kool, dus daar hebben ze weinig over te klagen. Na deze ervaringen met haar afgeplatte hoofdje ben ik ook wel een stuk kritischer geworden.

Hoe oud is Mara nu en heeft ze nog steeds last van koemelkallergie? Ik heb ook het idee dat Myrthe ook niet goed op koemelk reageert. Sinds vorige week krijgt ze yoghurt, maar sindsdien is ze veel aan het kreunen. Net of ze moet poepen, maar er komt niets. Nou heeft ze evengoed al last van een moeilijke stoelgang. Ik geef haar ook omneo. Ik ben met 4 maanden begonnen met fruit, maar daar raakte ze alleen maar meer verstopt van. Ben dus weer gestopt en sinds twee weken voorzichtig begonnen met groenten. Tot nu toe gaat het goed, behalve met de yoghurt dus.
Voor de rest heeft Myrthe ook niet echt koemelkallergie klachten, zoals spugen enzo. Ze groeit goed, maar heeft wel last van exceem. Dit is nu goed onder controle, maar kan er wel mee te maken hebben.
Het is zo lastig om uit te zoeken wat nou de oorzaak van wat is. Voor het zelfde geld kreunt ze omdat haar tandjes aan het doorkomen zijn ofzo. In ieder geval ga ik nu weer stoppen met de yoghurt om uit te testen of het hieraan ligt.
Ik vind het trouwens wel goed van je dat je je eigen pad kiest en je niet onzeker laat maken door het cb!

groetjes, Nienke
 
Hoi Nienke,

Ik kon je gister al niet vinden. Lol keek een beetje met mijn neus geloof ik.

Dat ik niet meer onzeker ben over het cb heeft denk ik te maken met mijn werk en de ervaring met kinderen. Ook al hebben ze me de eerste keer wel heel onzeker gemaakt omdat Mara te klein en neit genoeg aangekomen was in de eerste paar dagen en dat ze erg geel zag. Moest na het weekend maar even langs komen. Nou ik kan je vertellen dat het weekend nooit zo lang geduurt heeft als toen ik was echt in paniek. Maar er was dus absoluut niets aan de hand volgens de arts.

Maar weet je hou voor ogen dat hun een moment opname maken van je kindje jij ziet haar de hele dag en weet van voor tot achter van s morgens vroeg dat s avonds laat wat ze doet, kan, hoe ze zich voelt enz. Jullie (de papa) ook natuurlijk kennen haar als geen ander.
Dus volg je gevoel en ga naar de dokter als je het niet vertrouwd. Helaas vind ik zo wie zo dat moeders soms als lastig en overbezorgt worden gezien. Onzinnige mensen die vaak zelf geen kinderen hebben.
Zeg ook altijd tegen de ouders op mijn werk als ze twijfelen. Je kan beter 10 keer te veel naar een dokter of iemand gaan dan 1x te weinig.

Mara is ondertussen (morgen) 17 maanden. Een vrolijk lief en rustig meisje met af en toe wat ondeugende trekjes en een duidelijke eigenwil (wat ik alleen maar prettig en belangrijk vind)
Ze ontwikkeld zich goed alleen niet via de boekjes lol Is vrij laat met de lichamelijke ontwikkeling maar met de geestelijke loopt ze ruim voor.
Rollen, tijgeren, zitten enz was ze erg laat mee. Ook met tanden krijgen trouwens. Terwijl ze met praten ruim voorloopt. Ze kan zelfs al 2 woordzinnetjes maken.
Kruipen heeft ze helemaal niet gedaan. En sinds een week of 2 doet ze voorzichtig los stappen.

De koemelkallergie is zo goed als over.
Ze heeft heel erg gereageerd toen ze   baby was. Na die 14 maanden dieet ben ik langzaam aan begonnen met normaal eten. En daarna hebben we het bij Mara langzaam opgebouwd.

Mara was bv ook allergisch voor producten met geurtjes en parfum van de visite ook voor de smeersels met soja, noten of amandel er in.
dat is nu over gelukkig.

Als je je meisje en toetje wilt geven kan je eens proberen om haar soja vla te geven de vanille is lekker. En kijken hoe ze daar op reageert en dan wacht je nog even met de yoghurt.
De eczeem kan idd van de koemelk komen. Hoe houden jullie het nu in de hand de eczeem?

ZO een heel verhaal lol sorry hoor
 
Hoi Joyce,

Even een beetje late reactie dit keer, maar ik ben net terug van een weekendje weg met mijn man. Lekker er even tussen uit geweest. Myrthe was bij mijn ouders. Wel raar hoor, dat je opeens niet meer vast hoeft te houden aan voedingstijden e.d.!
Ik ben nu natuurlijk een aantal dagen gestopt met de yoghurt en Myrthe kreunt ook niet meer. Het zal dus wel met elkaar te maken hebben, denk je ook niet.
We hebben d'r exceem behandeld met lanette/vaseline creme en hydrocortison voor de actieve plekken. Verder ben ik ook gestopt met zwitsalprodukten en ben ik haar kleertjes gaan wassen in neutral. Hiernaast ook nog haar fles aan gaan maken met rooibosthee . Doordat ik zo slim was van allerlei dingen te gelijk te proberen :), heb ik geen idee waar het nu aan gelegen heeft dat de exceem nu zo goed als weg is. Maar het resultaat telt, zal ik maar zeggen. Murthe heeft nu alleen nog maar last van pukkeltjes onder haar kin en soms wat op haar gezichtje. Als ik 2 dagen met hormoonzalf smeer is het weer weg en gaat het weer een tijdje goed.
Ik las trouwens op de baby-allergie site dat je beter geen soja-produkten kan geven aan baby's ter vervanging van koemelk. Het schijnt dat ze dan snel een soja-allergie kan ontwikkelen en dat is nogal lastig, omdat soja in veel produkten schijnt te zitten. Wat is jou ervaring hiermee?
Oh ja, ik werd net nog gebeld door het cb. Zij zouden mij natuurlijk terugbellen en vandaag kregen ze mij te pakken. Ze hadden het al eerder geprobeerd, maar ik ben nu ook veel buiten met Myrthe. Ik heb nog eens aangegeven dat we misschien beter met 4 maanden al wat hadden moeten doen. De arts gaf aan dat zij het bij 4 maanden erg vooruitgegaan vond en dat ze daarom nog even wilde wachten. Ze vond nu ook dat het erg gestagneerd was. Ze wist trouwens wel dat in het Sophia maar tot 6 maanden behandeld wordt.
Leuk om te lezen dat jou dochter zo haar eigen pad volgt. Zo zie je maar weer dat de één sneller is met dit en de ander met wat anders. Myrthe volgt tot nu toe nog aardig het boekje. Ze interesseert zich naar mijn idee ook minder voor de motorische ontwikkleing dan voor de sociale. Ze is vaak meer bezig met wat er om haar heengebeurt en met contact leggen, dan dat ze nou hard bezig is om zich om te gaan draaien. Ze probeert dit wel, maar alleen als het nut heeft, omdat ze bijvoorbeeld niet bij een speeltje kan.
Nou ik ga weer, er staat nopg een wasmachine te wachten op me totdat hij leeggehaald wordt.
Groetjes, Nienke
 
Terug
Bovenaan