Cb ovulatietesten negatief maar wel positieve zwamgerschapstest

Hoi,

Ik dacht laat ik eens een keer ovulatietesten gebruiken. Dacht dan koop ik cb ovulatietesten met zon smiley, lekker duidelijk dacht ik.
Heb alleen geen positieve test gehad.
Vorige week maandag nod.
Woensdag nog steeds niet ongesteld. Op dat moment was ik op vakantie in Portugal, dus mijn man daar savonds een zwangerschapstest gehaald deze was positief. Helemaal leuk! Hoogtepunt van de vakantie zullen we maar zeggen. Kon het natuurlijk niet geloven door de negatieve ovulatietesten.
Dit weekend thuis nog 2 testen gedaan en allemaal positief! Super blij natuurlijk!
Maar hebben meer dames dit meegemaakt? Vind het toch vreemd!
 
Ten eerste gefeliciteerd!! 
Je piek kan zo kort zijn dat je hem met 1 keer per dag testen kan missen. Ik had bijvoorbeeld gisterenavond een leeg rondje, vanmorgen een smiley en een paar uur later weer een leeg rondje. Dus als ik 1 keer per dag had getest dan haf ik hem waarschijnlijk ook gemist.
 
Ja dat kan, je LH stijgt wel richting je piek maar gaat wel schommelend omhoog zeg maar. Soms is een piek wat lastig te vinden ineens, een ovulatietest is ook een hulpmiddel maar geen 100% garantie dat je eitje ook echt springt na die piek. Maar goed, beter zo dan een positieve ovulatietest en een negatieve zwangerschapstest?? Wat tof dat jullie het zo op vakantie hebben ontdekt, ben erg blij voor jullie! Gefeliciteerd!!
 
Ah dat verklaard een hoop! Ik heb indd 1x per dag getest. 
Precies! Beter zo als andersom. Heb die testen nog nooit gebruikt, maar dacht laat ik het eens proberen haha. 
Bedankt! We zijn er super blij mee!!
 
Wat ook kan behalve een korte piek is gewoon een lagere piek, dan is het volgens je ovulatietest misschien niet genoeg LH om bij een eisprong te horen, maar je lijf kan daar wel degelijk op reageren. ik kan al jaren geen eisprong vinden met reguliere ovulatietesten, alleen met extra gevoelige. En ik ben sindsdien nog wel 3x zwanger geraakt, dus eisprongen had ik zeker wel. ;) 
 
@elsiejoy ja die sprong heb ik zeker, heb al een mannetje van 2 rondlopen dus! Haha. 
Blijkt maar weer dat ovulatietesten niet voor iedereen zijn weg gelegd.
 
Terug
Bovenaan