cb tegenstrijdig

nou nou je hoort verhalen over cb maar moet zeggen dat ik het er toch wel mee eens moet zijn.
we zijn er nu 2 keer geweest en al twee keer een 'discussie' over de voeding.
ik ben begonnen met borstvoeding geven maar na 4 weken kreeg ik zwaar de griep toch bv blijven geven, maar linsey kreeg niet genoeg ze kwam iedere keer naar 1.5 uur weer dat ze honger had.als dat dan al ruim1.5 week duurd raak je uitgeput, sjaggie. dus besloten om over te gaan op fv. kon ik bijkomen van de griep en linsey kreeg genoeg te drinken. ik laat mijn kind geen honger lijden. nou ja dan weet je de reactie wel van cb. je moet doorzetten duurd nog een week dan is alles weer op orde. maar na 2 weken ben je gewoon helemaal op. dus zeiden ze nou ja je keus staat vast.
nu vandaag : na het wegen en meten zeiden ze nou ze is mooi gegroeid en netjes aangekomen, ze zit  mooi in  het midden. heel netjes. toen kwam de vraag hoeveel drinkt ze. dus ik vertel dat krijg ik als antwoord maar dat is teveel. en toen de vraag slaapt ze goed. ik zeg ja ( we hebben een heel makkelijk kindje). ooh maar toch wel veel voeding. maar ze vragen niet is zre veel wakker of zo. dat is ze nm wel en heel druk dan veel bewegen en spelen. dus verbruikt ze toch meer?
maar ja ik laat linsey geen honger lijden en als ze meer wilt krijgt ze dat heb ik daar ook gezegd.
moest het toch ff kwijt.

nou verder heeft ze de eerste spuiten gehad. ik vind het maar zielig hoor zo een klein hummeltje. en boos dat ze was haha

groetjes danielle

Hoi Danielle,

Hoezo herkenbaar hahahaha. Joh je hebt helemaal gelijk hoor. Wat willen ze dan, dat je je baby op dieet zet? Lekker laten drinken als ze willen hoor. Ik denk dat ze bij mij donderdag ook wel wat zullen zeggen, aangezien ik hem thuis al heb gewogen en zag dat hij ineens lekker omhoog schiet op de curve. Waarschijnlijk willen ze dat ik naar 4 flessen ga, maar dat gaat hij echt niet redden, meer dan 8 - 9 uur slapen doet hij niet en dan wordt het overdag echt brullen als er meer dan 4 uur tussen de voedingen zit.
Pech voor hun. Ik doe lekker wat mij goed lijkt voor mijn mannetje. Die kleintjes gaan vanzelf wel minder vragen als de tijd daar is.
Groetjes
Wasabi

helemaal mee eens wasabi.
Ik zeg altijd het zijn afgekeurde artsen die daar zitten en gaan alleen voor de prikken en het meten en wegen. En voor de rest zien ze maar.
Jij weet hoeveel je kindje wil drinken want jij ziet de kleine de hele dag en hun niet.
LEKKER LATEN LULLEN (sorry hoor)

Liefs,

Rachel

Ik ken het probleem van het cb.
Toen Amber 2 weken was kregen we een huisbezoek toen werd ze gewogen (deden we zelf ook elke dag al ivm borstvoeding). Ze was volgens het meisje (ja, echt nog een meisje net een jar of 18 en fris van school, zelf absoluut nog geen kinderen) veel te zwaar en ik moest maar minder voedingen gaan geven.
Ik heb toen maar gewoon ja geknikt en ben lekker doorgegaan. Ik heb er toch ok niets aan als mijn dochter de hele dag overstuur is omdat ze honger heeft?!
Na  8 weken liep de voedingswaarde van mijn bv terug (niemand kan mij wijs maken dat je ruim 2 weken lang elke dag een regeldag hebt) en ben ik dus begonnen met afbouwen. Ze dronk haar flesje binnen een kwartier leeg en was ineens niet meer zoveel overstuur.Kreeg ik ook op het cb te horen dat dat niet de bedoeling was en dat ik maar gewoon door moest zetten en dat bv echt veel beter was. Ik moest gewoon vaker aanleggen dan zou ze vanzelf wel genoeg krijgen.
Dat heb ik dus ook niet gedaan hoor. Op dit moment krijgt Amber nog 2 bv per dag en de rest gewoon fv en het gaat stukken beter.
Ik volg gewoon lekker mijn eigen gevoel en laat ze daar maar gewoon kletsen.
Groet, Heike

Terug
Bovenaan