CB+voeding 6,5 maand

Hallo allemaal!

Vanmorgen ben ik met Joran naar het CB geweest. Hij was weer flink gegroeid, is nu bijna 8 kg! verder is hij 67 cm lang. Dat gaat allemaal goed dus!

Nu had ik het met de arts over de voeding, tsjonge wat mag hij al veel! Alleen ben ik nu aan het nadenken, hoe zal zijn schema eruit gaan zien?
Ik  mag namelijk de fles van 15.00 vervangen voor water/thee oid en een tussendoortje (liga of soepstengel). Wat geven jullie te drinken tussendoor? En geven jullie dat dan uit een fles of uit een tuit of gewone beker? Als je thee geeft welke thee is dan geschikt? (en welk merk)? Joran mag ook een broodkorst, om op te sabbelen. En als dit goed gaat mag ik zelfs langzaamaan met een boterham beginnen, 'smorgens en 'smiddags! Verder mag joran na het avondeten al een bakje volle yoghurt.
PFFFF EN NU???
Zijn hele schema zal dus veranderen.

Het schema ziet er nu zo uit:
7:00 fles 6schepjes friso extra
10:30 fruit ongeveer 150 gram
11:00 fles 6schepjes friso extra
15:00 fles 6schepjes friso extra
18:00 warm eten: groente+aardappel hapje 150 gram
19:00 laatste fles 6schepjes friso extra

Wat vinden jullie van deze aanpassing?

7:00 fles 6schepjes friso extra
10:30 fruit ongeveer 150 gram
11:00 fles 6schepjes friso extra
12:30 broodkorst
15:00 fles 6schepjes friso extra (soepstengel+thee) (eerst half melk half thee, melk afbouwen)
18:00 warm eten: groente+aardappel hapje 150 gram (bakje volle yoghurt)
19:00 laatste fles 6schepjes friso extra

En dan tussendoor ook nog slapen... Ik zie het nog niet helemaal zitten hoor!

TIPS????

Susan

Ehhhh, ff denken wat je ook alweer geschreven had.
Jij wil een soepstengel geven, zelf geef ik liever een halve liga (tweede stap). Die lost snel op in het mondje als er een groot stuk af mocht breken.

Over de flessen kan ik je geen antwoord geven, want ik geef BV op verzoek.
Je zou rooibosthee kunnen geven (zit geen theïne (weet niet of ik dit goed schrijf) in),
Verder vind ik een soepstengel vrij scherp. En cracotte van Lu vindt mijn dochter heerlijk.
Liga en startkoekjes vind ik zo'n geklieder als ik dit in d'r handje geef, maar prak ik wel door het fruit.

pfff als ik het goed lees s_uu_s dan zit je zo weer op onegveer 7 voedingen en ben je heel de dag bezig. Tenzij je nisk anders te doen hebt lijkt me dit een beetje lastig :-(
gewoon een beetje je gevoel volgen hoor. Jasmijn zou nu ook al brood mogen, nou ze is net pas gewend aan de groente, alles op zijn tijd hoor.
groetjes ELke (moeder van Jamijn 7 maanden)

Hoi hoi,

Wij hebben het volgende schema;

7.30 flesje
9.30 fruithapje
11.30 flesje
15.30 groentehapje (en flesje als ze haar groentehapje niet wil)
19.30 flesje met wat nutrix

Verder krijgt ze soms een halve liga (en als iemand tips heeft om de vlekken die die krengen geven uit de kleren te krijgen; graag!), of een rijstewafeltje. Ze drinkt ook venkelthee of diksap. Meestal gewoon uit een flesje, maar als we thuis zijn en we hebben de tijd dan uit een tuitbeker. Ze is nu 6 maanden, ik ga nog niet knoeien met een gewone beker. Dat komt wel!

Ik was gister toevallig ook op het cb (en die van ons was ook 67 cm en bijna 8 kilo!) en wij kregen nadrukkelijk het advies om gewoon maar ons vader- en moederinstinct te volgen. Iedere baby is anders! Pffff, aan de ene kant wel heel fijn om dat te horen, maar aan de andere kant; hellup! Nou ja, ik probeer maar wat en als het werkt dan houden we het er in en als het niet werkt proberen we wat anders.

Succes, KT

Hoi,

Geef jij al opvolgmelk? Wij zijn daar twee weken geleden mee begonnen omdat de hoeveelheid nutrix echt belachelijk werd. Ze is nu precies 6 maanden (en een dag hihihi).

Met de eerste fase melk kreeg ze 180 cc + 6 schepjes gewone melk + 2 schepjes nutrix. In de laatste fles deden we zelfs 4 schepjes.

Toen ze 5.5 maand werd, had ze daar ook niet meer genoeg aan en was ik het zat en zijn we dus over gestapt op opvolgmelk. Nu zit ze op 180 cc per fles + 6 schepjes. In de laatste voeding doen we 1 schep nutrix, maar die drinkt ze meestal niet leeg. Ze slaapt dan van een uur of 8 tot een uur of half 7/7 uur.

Het is wel een gepuzzel hé, zo met die 6 maanden! Ze mag over een week of 3 al beginnen met brood... Gewoon echt brood met beleg  Ik heb echt het gevoel alsof ik achter haar aan ren kwa ontwikkeling. Net als ik denk dat ik het door heb gooit zij het zaakje weer helemaal om.

Succes en laat even weten hoe het gaat!

KT

Terug
Bovenaan