CB voor de 4 maanden check-up en prikken!!!!

Net bij CB geweest. Mijn meisje is nu (bijna) 4 maanden, is 60 cm lang en weegt 5,5 kg!!!!!
Ze is nu eindelijk zwaarder dan de kat, hahahahah!!!!
Prikjes gingen weer goed, nu afwachten af ze geen verhoging krijgt. Vorige keren ging het allemaal zonder al te veel problemen.....
Bij het CB adviseerde ze om langzaamaan te beginnen met groente of fruithapje omdat mijn dochter alles in haar mond stopt. Hieruit kun je concluderen dat ze in ontwikkeling is met haar mond en behoefte heeft waar we op in kunnen spelen.
Ga mij nu verdiepen in de wereld van hapjes.... Wat eerst fruit of groente? Ook een papje? Etc.....
Iemand tips????

ten eerste fijn dat ze zo is gegroeid en alles goed was.Nu hopen dat je geen reactie krijgt op de prikjes. Wij mogen over 2 weken weer.

ik kreeg van mijn zusje de tip om eerst met groente te beginnen want fruit is zoet dus dat vinden ze vaak wel lekker.
Kreeg je ook bij hun het advies voor de pap? Voor in de laatste fles?

hier stopt ze ook van alles in haar mond en we hebben fruit af en toe geprobeerd ze weet nog niet wat ze ermee moet doen. Maar vies vind ze het niet. Ga vandaag groente halen eens kijken hoe dat gaat.

Nu doen we nog potjes en kant en klaar en straks willen we het gewoon zelf maken

Pap wordt volgens het CB veelal gebruikt in de laatste fles om beter door te slapen 's nachts... Omdat ons meisje goed doorslaapt is dit niet nodig.
Het kan ook als eerste hapje gebruikt worden (tussenstap tussen melk en fruit) bij 4 maanden. Zie site: http://www.nutriciavoorjou.nl/onze-producten/Paginas/Bambix-Rijstebloem-naturel.aspx

Wij gaan dit weekend maar uitproberen!

Alina is 3 maanden geef d,r af en toe fruithapje ze stopt ook van alles in d,r mondje prakje heb ik nog niet geprobeerd bambix wou nog niet echt fruithapje vindt ze erg lekker

Milan is ook 3 maanden en ben ook al met wat fruithapje begonnen. Hij stopt ook van alles in zijn mondje. En hij vind het me toch lekker die fruithap. En daarbij het voordeel dat zijn ontlasting nu goed op regel is sinds hij wat vast voedsel krijgt.

Terug
Bovenaan