cb zegt: geen tuitbeker, wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

bij mij op het cb zeggen ze dat het het beste is als je je kind gelijk uit een beker leert drinken vanaf 9 maanden, zodat ze het met 1 jaar kunnen. Het gaat erom dat de mondstand dan anders is dan bij fles of tuitbeker. Van te lang de fles kan je kind gaan slissen en dat geldt ook voor een tuitbeker. Het drinken komt bij allebei voor in de mond. Dus de tong maakt dezelfde beweging als bij de fles.
Drinken uit een rietje mag wel, want dan komt het drinken achterin de mond, en dat is bij een gewone beker ook zo.

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben het mijn dochtertje al een paar weken uit een beker aan het geven en ze drinkt steeds beter. Af en toe lekt ze nog wat, maar gaat eigenlijk heel goed.

Verder nog een vraag: ze wil wel diksap of water uit een beker, maar geen melk. Dan is het brullen. Die wil ze alleen uit de fles. Ik bied het af en toe aan uit een beker maar als ze niet wil geef ik gewoon de fles. Ik wil niet dat ze  melk negatief gaat koppelen aan een beker. Dan wil ze straks helemaal niet meer uit een beker drinken.  Mijn vraag: hoe kan ik haar leren toch melk uit een beker  te gaan drinken? Oja, ze is nu  bijna 9,5 maand.

groetjes, Emmy  

Hoi

Mijn jongste wil niet drinken uit een tuitbeker en drinkt nu met 8 maanden al uit een beker. Dit deed hij al met 6 maanden hij kan sindt dit weekend ook uit een rietje drinken en zijn melk krijgt hij gewoon uit de fles. Weet ik ook wat hij op heeft aan cc dit vindt ik met een beker nog moeilijk. De oudste is inmiddels 4 jaar en die weigerd melk uit een beker te drinken en deze drinkt dus 's ochtends en s'avonds een fles warme melk. Met spraak heeft hij verder geen moeite   want hij dronk ook al vroeg uit een gewonde beker verder. Het is ook heel belangrijk voor de spraak dat je een tutje alleen in bedje geeft want dit is ook heel slecht voor de stand van de mond. Ze zeggen dat dit zelfs nog slechter is dan tot een jaar uit een flesje drinken watn met een tutje lopen sommige kinderen hele dagen en een fles geef je op bepaalde tijden. dus ik zou de melk gewoon uit een flesje geven en de rest uit een beker.

Groetjes Lucretia
Mama van quinten 4jaar en Fabian 8 maanden

Hoi Emmy

Ik ben ook heel wat aan het uitproberen met mijn dochtertje Zij is net 8maanden en wil niet uit de fles drinken
Bij mij op het cb adviseerden ze mij om haar uit een bekertje te leren drinken  
Over een  tuitbeker hebben ze het bij mij nooit gehad
Dit komt denk ik omdat het wel wat hetzelfde effect heeft als een fles(eruit zuigen en dit is op lange duur niet goed voor de tandjes van je kindje)
Ik las dat jij ook al met een bekertje bezig bent hoe heb je dit in het begin gedaan want limonade of water knoeit zo omdat ze het  niet gewend zijn om uit een bekertje te drinken

Groetjes mij

Hoi, ik heb haar gewoon in de kinderstoel gezet en heb diksap gegeven. in het begin is dit wel wat knoeien, maar gaat snel beter.

groetjes, emmy

precies om die reden die het cb aangeeft gebruiken wij de tuitbeker ook niet.

maar met de gewone beker wordt het hier echt een knoeiboel. Daarom oefenen we met de gewone beker vooral als hij in bad zit of in bad gaat en zijn kleren best nat mogen worden.

Ook wij gebruiken alleen een gewone beker. Om dezelfde rede als hierboven!

Om te oefenen  kreeg ons dochtertje alleen yoghurt in de beker. Omdat yoghurt dik is is dit handig om mee te beginnen.
Nu krijgt ze ook thee en diksap uit een beker. Vaak werden haar kleren erg nat omdat het onder haar kin `lekt`. Ik gebruik nu slabbers met de achterkant van plastic en haar kleren blijven droog! Ideaal dus....

groetjes Pienne

Probeer eerst de dikkere vloeistoffen zoals yoghurt, karnemelk, kwark (iets verdunt) om te oefenen en daarna langzaamaan over op de dunnere vloeistoffen..werkt super! :)

Succes ermee,

Groetjes vonneg

Terug
Bovenaan