CB zegt: probeer maar 3 flessen, mijn gevoel zegt: nog te vroeg. Wat denken jullie?

Mijn zoontje wordt over 1 week 6 maanden. Ik vroeg het cb wat te doen omdat het vaste voedsel al zo goed gaat en ik het idee heb dat er nu best veel eetmomenten zijn.
Nu is zijn schema als volgt:

08.00 fles 200cc
10.00 half potje fruit(klein potje 4 mnd  of 3 eetlepels vers)
12.00- 12.15  fles 200cc
tussendoor diksap
15.30-16.00 fles 200 cc
17.00-17.30 groente potje of vers(hoeveelheid klein potje 4mnd)
Tussen 20.00 en 21.00 fles 200cc + 2 scheppen volkoren rijstebloem.

Wat denken jullie, is het niet nog een klein beetje te vroeg om op 3 flessen over te gaan?
Mijn gevoel zegt nog even wachten.......

Hoi hoi,

mijn mening is dat je moet doen waar je eigen goed bij voelt.
Als jij denkt dat jou kindje er (nog) niet aan toe is, moet je het zeker niet doen.
Jij kent jou kindje het beste van allemaal!!
Je kunt het eventueel en dagje proberen, en dan kijken hoe het gaat.
Bij ons zoontje gaat het eigenlijk vanzelf (sinds hij aan de opvolgmelk zit).
Zit jou kleintje daar al aan??
Daar moeten ze over het algemeen langer mee kunnen doen (zei onze CB-arts).

Moeilijk allemaal hé?

Succes!!

Groetjes Debby, mv Dylano 28wkn en 6dgn.

Hoi Debby,

Ja het is zeker moeilijk allemaal. Denk je dat je eindelijk een lekker schema hebt gevonden, moet er weer een fles af en kan je opnieuw beginnen.
Mijn zoontje zit nog niet aan de opvolgmelk, hij is nu 25 wkn en 5 dgn. Sinds 3 dagen ben ik ook overgestapt op Similac(van Omneo), hij heeft hele harde ontlasting en hetgaat zeer moeizaam, ondanks de volkoren rijstebloem, kiwi's etc etc. Als dit goed gaat zalikovergaan op Similac 2 en dan misschien proberen om over te gaan op 3 flessen.
Tips zijn altijd welkom hoor!!

Groetjes, jess

Hi,

Ik snap je probleem, ik zelf het zelfde probleem gehad..
Maar ook, omdat Tom ons eerste kindje is, en je toch erg ontwetend bent, en je niet weet of je het wel goed doet. Ik nam alles wat het cb zei, serieus, en moest het persee op hun manier doen... omdat ik zelf nogal onzeker was.

Maar ik kan je 1 ding zeggen, jij voelt je kindje aan.
Dus ik zou gewoon op jou intuïtie af gaan.

Uitproberen word het toch vaak, als er een fles af gaat, of een andere voeding.

Doen waar jij en je kindje je het fijnst bij voelen is het belangrijkste.
Elke cb medewerkster zegt wat anders, en op elke cb zeggen ze ook weer wat anders.

Liefss
Nens.

Hoi,

Je kunt proberen om de fles van 16 uur te halveren, zodat de warme maaltijd grotere hoeveelheid kan worden.
Om de ontlasting dunner te maken kun je ook iets meer water, ong. 10 cc, in de fles doen, of vers sinaasappelsap door het fruit.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan