CB, zo kan het ook!

Ik wil even een positief berichtje laten horen van mijn consultatiebureau.
Al vanaf de intake thuis ben ik tevreden.
Twee weken geleden zat ik in een bv-crisis: Vera wilde 9 tot 10 keer per dag drinken (bv, 6 maand). Ik belde op en mocht meteen langs komen voor wegen en een gesprekje. Alle tijd werd er voor me genomen en samen kwamen we tot een plannetje.

Vanmiddag moest ik naar de arts (6 maanden-apk) en tot mijn verbazing had de verpleegkundige van 2 weken geleden me ook nog even ertussen gepland bij haar, omdat ze even wilde horen hoe het nu ging. Weer een fijn gesprekje en bevestiging dat het goed gaat zoals het nu gaat. Daarna naar de arts. Elke keer is er ook even aandacht voor de oudste, met name omdat ik met haar best wat problemen heb. Dat staat genoteerd in Vera's dossier en als ik met haar kom vragen de arts en verpleegkundige ook nog even naar Marielle. (hoe vaak ze 's nachts nog wakker wordt, of ik al een orthopedagogisch schoolonderzoek voor haar heb lopen e.d.).

Een dikke pluim voor mijn cb!

Wat me alleen wel verbaasde was dat ze niet weten wat Rapley-en is. Maar de verpleegkundige had het van 2 weken geleden onthouden en vroeg me geinteresseerd naar mijn bevindingen! En de arts vond het prima en leuk dat ik hiermee bezig ben.

(ps: apk 6 maand: 7830 gram, 68 cm, hoofdomtrek 42 cm)

groetjes, Angeline

Dat klinkt allemaal wel heel netjes van ze. Zo zie je maar dat er ook gewoon goede cb's zijn, alleen hoor je de verhalen daarover veel minder.
Mijn eigen cb is ook prima, niets mis mee. Moet er wel bij zeggen dat ik zo ook nooit specifiek ergens bij om hulp heb gevraagd dus dan kan er weinig mis gaan natuurlijk. Ze geven me in ieder geval nooit het gevoel dat ik een slechte moeder ben en dat hoor je natuurlijk nog wel eens over cb's.
Heeft de borstvoedings aanpak gewerkt? Waarschijnlijk wel want haar apk score klinkt goed! Jij bent dus al begonnen met rapley-en. Sol is vandaag 5 maanden dus we moeten nog even wachten. Ben wel heel benieuwd hoe ze het zal gaan doen. Spannend hoor, iets anders dan moedermelk! Ik begreep uit je andere postings dat Vera echt alles zelf wil eten nu he? Zo grappig die kleine eigenwijsjes. Zo klein en nu al zo zelfstandig willen zijn...
Groetjes, Sarah

Ik zat al een poos te twijfelen om er een fles bij te doen. Vooral vanwege mijn vermoeidheid en vitamine b en calciumgebrek. (Dus nu is de derde voeding fles en de rest borst. Morgen begin in met de tweede voeding fles. Dan blijven er nog 3 tot 4 bv over.

Tja, Vera weigert inderdaad gepureerd en geprakt eten. Fruit gepureerd vindt ze prima, maar warm eten niet. Vandaar ook noodgedwongen Rapley. Dat gaat per keer steeds een beetje beter, dus duurt het nu eenmaal een poos voor ze echt warm eten binnen gaat krijgen. Dat was geen probleem.

Ja ik heb ook een prima cb!

Waren ook heel enthousiast over ons eetsysteem (combi tussen prakken en hele dingen, ze raakte van alleen Rapley verschrikkelijk gefrustreerd omdat ze het niet voor elkaar kreeg: GILLEN!!!) en maken altijd tijd voor je.

Zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen (Rapley, bakeren en al dat soort zaken). Ik ben ook heel tevreden.

Gisteren 6 mnd apk: 62 cm en 5385 gr (ja dat lezen jullie goed) maar helemaal gezond en wel!

Gr Irene

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met het CB. Ze profileren zich heel erg als advies en ondersteuningsinstelling en zullen ons dus nooit iets opleggen of verbieden of ongevraagd adviezen geven  ofzo. De ideeen van de ouders staan centraal. Ik weet trouwens nog niet wat ze van rapley vinden, maar ik verwacht dat ze het kennen en het prima vinden als we dat willen proberen.

Fijn om te horen dat er  meerdere goeie CB's zijn!

Terug
Bovenaan