CB

ik lees hier echt heel erg vaak: "van het CB mag dit niet en dat niet, terwijl ik zelf denk......)
Ik doe alles op mijn eigen gevoel en ga af op wat ik zelf denk, mijn uk is er 3,5 maanden mee geworden en als het aan het CB lag was hij nu uitgehongerd, ik zeg niet dat iedereen er totaal niet naar moet luisteren, maar ze weten echt niet alles, en wat ze daar doorgeven is alleen hun persoonlijke mening.
Ik geef mijn ukkie sinds 11 weken een fruithap en sindsdien heeft hij totaal geen kramp meer!! Op het CB zeiden ze dat het tot 6 mnd totaal niet mocht?
Ik lees ook vaker dat moeders nu doen wat ze zelf denken dat goed is en wil alleen maar zeggen BRAVO
groetjes brenda
 
waarom ga jij nog naar het cb toe dan?
heb je wel over eventuele gevolgen nagedacht van te vroeg met bijvoeding beginnen. (darmklachten op latere leeftijd????) ik ben het wel met je eens dat je vaak je eigen gevoel moet volgen. maar het cb is niet iets wat alleen hun eigen mening doorgeeft. hun hebben ook een opleiding gevolgd.
 
Heeft heel nederland darmklachten? jij misschien ook? Onze ouders en grootouders begonnen al met 8 weken met mee eten met de pot en wij zijn ook groot geworden.
Je leest hier op het forum ook heel erg veel dat de CB's verschillende dingen zeggen lees maar door..... Hoe kan dat dan als ze allemaal een opleiding hebben en het geen persoonlijke mening is? En waarom zeiden ze dan tegen mij na 2 weken dat mijn uk aan een fles minder toe was maae zeiden ze niet dat hij dan meer moest in zijn andere flessen?
Nee hoor het CB is TOP!!! helemaal geweldig ik zou er ook vooral errug veel waarde aan hechten en niet aan andere moeders met ervaring.....
maria
 
volgens mij staat er helemaal niet dat anna het eens is met het cb. ze geeft aan niet 'alleen' en ook is ze het eens dat je vaak je eigen gevoel moet volgen.
ik volg ook mijn eigen gevoel. als ik ergens geen goed gevoel bij heb volg ik het niet. en inderdaad er zit onderling te veel verschil tussen de cb's. maar er is tegenwoordig wel veel meer bekend over voeding enz. vb vroeger wisten ze ook niet dat roken slecht is. dus ik denk dat ze wat betreft bijvoeding misschien wel een klein beetje gelijk hebben. ik denk dat er weinig moeders zijn die veel waarde hechten aan het cb. tenminste als ik zo de verhalen uit mijn omgeving hoor.
 
Wat zo naar is aan die cb is dat de een dit zegt en de ander dat. Ik heb dit al meerdere malen ondervonden en dan prijs ik me gelukkig dat ik genoeg zelfvertrouwen heb om wat goed voelt eruit te filteren. Wat overigens wel prettig is aan een cb is dat zij met andere ogen naar je kind kijken. Objectief zeg maar....

Ik ben van mening dat je qua voeding heel goed aan je kindje kan merken of het goed gaat ipv voedingsschema's aan te houden. Mijn kinderen heb ik vanaf 3 maanden bijvoeding gegeven met als resultaat dat ze vanaf ongeveer 9 maanden gewoon met de pot mee eten en veel lusten. Darm problemen? Tja dat hoorde ik ook laatst zal wel weer een nieuwe trend zijn op het gebied van voeding en baby's....sommige mensen maken er toch wel een hele kermis van baby voeden.

Je zou is moeten doorvragen over die bijvoeding waar het op gebasseerd is welk onderzoek en dergelijke...krijg je misschien nog weleens een heel verrassend antwoord.
 
hallo allemaal,
Anna: ik ga naar het CB omdat tom toch zijn prikken moet, en hij daar gewogen en gemeten wordt. Voor andere dingen hoef ik er eigenlijk niet naartoe aangezien ze mij nooit een duidelijk antwoord of hulp kunnen geven(bijv; ik moest zijn nagels gaan knippen maar vondt dit eng, maar ja na 2 maanden alleen vijlen lag toch zijn snoetje open, hun antwoord: gewoon vijlen, een kant op vijlen toen ik vroeg of ze het dan voor wilde doen omdat ik het elke dag wel kon doen zei ze dat ze dat niet durfde ?????)
Dus ervaring met kids? tja ik ga twijfelen. Maar over voeding zal wel nooit iemand het eens zijn.... ook de CB's niet vandaar dat ik vindt dat het een persoonlijke mening is en idd iedereen zelf een beetje moet doen wat hij het beste vindt.
Wel wil ik nog even kwijt dat ik ook vaak hoor dat mensen als ze daar zeggen dat ze het toch anders doen dan zij zeiden, ze dan ook meteen helemaal niet meet mogen komen. En dat vindt ik werkelijk totaal debiel.....
groetjes
 
Een baby heeft tot en met 6 maanden niks anders nodig dan borstvoeding, of in jouw geval flesvoeding. Inderdaad, nu heeft ie er nog geen last van maar de gevolgen op latere leeftijd....
Dat mama het zo leuk vind om haar kindje al zo vroeg een fruithap te geven,tja.. je kindje kan helaas nog niet vertellen dat ie er nog niet aan toe is!!
En vergeet niet, een kindje kan ook lijden in stilte!!
 
vroege rkregen we al met 8 weken fruit en aten we met 10 weken mee met de pot, dit is in 5 jaar tijd!!! ineens niet goed meer, heeft dan iedereen die vroeger ook vroeg begon nu darmproblemen? dwz iedereen van 18 jaar en ouder die nu leeft? wel zielig zeg!
Ik vindt het toaal onzin dat mijn kind er slechter van zou worden, hij vindt het heerlijk en was er al met 12 weken aan toe
 
Terug
Bovenaan