cb

A

Anoniem

Guest
ik ben eenaantal weken geleden op het cb geweest en daar werd mij verteld dat jayden geen fruit, roosvice of danoontjes mag hij heeft nl aanleg om dik te worden hij was toen 3 maanden 6730 gram en 60 cm wat vinden jullie hiervan      

priscilla

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Onze Thijs was bij 6 maanden 6500 gram, en 63 cm, maar hij zit wel in de min lijn. Hij is nu 6 maanden, en eet gewoon alles met de pot mee, ook krijgt hij nog 5 keer bv op de dag. Ik kan me voorstellen dat het leuk is om iets tussendoor te geven, waarom geef je dan geen rijstwafeltje van zonnatura, die vinden ze lekker, en er ziet niks in. Ook fruit mag je volgens mij rustig geven, maar pap zet aan zeggen ze. Groetjes Wendy

Knap dat ze nu al kunnen zeggen dat hij aanleg heeft om dik te worden...
Ik zou het wel een beetje in de gaten houden en niet overdreven veel tussendoor geven, maar fruit kan niet zoveel kwaad en idd die rijstewafels ook niet.
Ik heb ook een lekkere dikkerd, dat krijg ik ook van iedereen te horen. Trek ik me niks van aan. De eerste was dat ook als baby en nu als 4-jarige is ze zo dun als een lat, dus ik zou me er niet te druk over maken hoor!
Geniet lekker van je ventje.
Sil

Wat kan dat cb toch een onzin uitkramen zeg! Niets van aantrekken hoor! Als ze gaan lopen en kruipen gaat al dat babyvet er vanzelf af.

Danoontje zou ik zelf niet zo gauw geven, dat komt omdat ik dat veel te zoet vind. Mijn meisje moet eerst maar eens gewoon  leren eten. Maar fruit en diksap en een rijstewafel ofzo moet kunnen!

Liefs Andrea

Dat lijkt me zo raar. Ook al is een kindje te dik, iedereen heeft toch fruit nodig?
groeten Elke

hallo,

wat een onzin zeg, mijn zoontje is net 6 mnd. en 9 kilo en 69 cm, bij mij op het cb wordt daar niets van gezegd, mijn dochtertje was ook zo, maar dat was er zo af toen ze ging kruipen en lopen, ik geef zelf geen danoontje maar nog wat fruit na de groente als ie nog zin heeft, tussendoor geef ik soms een bambix startkoekje of een broodkorstje en wat diksap(heel erg verdund) trek je dr niets van aan. gaat er vanzelf weer vanaf!

groetjes susanne

Het verschilt ook erg per cb. Mijn oudste is net zo oud als het zoontje van een collega. Toen ze ong een jaar of  1 waren, wogen ze evenveel en waren ook bijna even lang. Bij haar op het cb zeiden ze dat hij te zwaar was en mijn dochter zat prima binnen de normen..  Erg raar!
Ik vind dat er tegenwoordig ook teveel ophef wordt gemaakt over "dikke babies".
Sil

ik wilde even jullie reactie horen op dat moment kreeg hij nog helemaal niks alleen zijn flessen nu krijgt hij een half potje fruit en verder niks moet op 30 mei weer naar het cb dus ben benieuwd
moest er achter af zelf ook wel om lachen hoe kunnen ze dat nu al bepalen als ik nou zwaar zou zijn zou ik het snappen maar weeg 60 kg

liefs priscilla

Terug
Bovenaan