CB

Jaja, vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau.
Ik moet met de fiets, helaas geen auto :( Dat was zeker geen succes. Nu merk ik pas dat ik 3 weken geleden ben bevallen en mijn energie toch echt nog niet terug hebben. Dit stomme weer helpt ook geen handje mee.
Maar goed, even over het CB.

Alles was prima! Gelukkig, een keer niet wat allemaal verkeerd was.
Alleen (ja toch een maar) was max nu al 4630gram (bij de geboorte op 10-01 3750gram) en 55cm (bij de geboorte 53cm). Enorm gegroeid. Hij is helemaal niet dik ofzo, maar ze vond wel dat hij heel veel was bijgekomen. Ik geef gewoon borstvoeding en dacht dat je nooit teveel kan geven. Hij komt zelf om de 3 uur, maar ik moest het om de 4 uur gaan proberen (uh ja, een uur laten brullen omdat hij honger heeft????) Ik vind het een beetje raar hoor. Je moet toch juist op verzoek voeden en dan is het ookw eer niet goed....
Hij kon zijn hoofd al flink omhoog houden, dit was normaal voor kindjes van 2-3 maanden. Ja, kan ik ook niets aan doen, hij heeft gewoon een hele sterke nek en zo vaak ligt hij niet op zijn buik.
Maar goed, verder was ze helemaal tevreden en doet onze man het goed!
Hoe was jullie eerste bezoek??

Hoi Dittie,
Mijn eerste bezoek was ook goed verlopen.
Thijs woog 4080 gram (bij de geboorte 3675)
en was 54 cm. (53 bij geboorte).
Dus allemaal prima in orde.
Ik kon meer voeding gaan geven (fles).
Nu moet ik eind februari weer, dan krijgt Thijs zijn eerste prikken, ben benieuwd.
En ik dacht ook dat bv nooit teveel kan zijn, het is toch een soort vraag en aanbod bij bv?
Je lichaam past dit toch zelf aan?
Geniet van je kleintje.
Liefs, Peet

Hoi, wij zijn een maandag heen geweest.
Dani was bij de geboorte 3900 gr.
En nu 5020gr. en 55cm.
Ze zei wel zoho...
Maar ja aan bv kun je niet zoveel doen.
Had bij mijn 1e zoontje precies zo dat hij enorm groeit.
Jammer dan, hollands wel vaart...

Ze hebben aan 7 á 8 voedingen per 24 uur genoeg.
Het is vraag en aanbod.
Mijn regelmaat was overdag aanleggen om de 3 uur en s' nachts om de 4 uur.
Mag om de 3u en moet om de 4u.
Nu word het overdag ook wel om de 3,5 soms 4.
En s' nachts huilt hij me wakker dit is meestal rond de 4u soms iets later of eerder.

Als Dani tussen door niet wil slapen of onrustig is dan leg ik hem aan.
Probeer dan wel om min. 2u tussen de voedings te hebben.

Schrijf vanaf het begin de voedingen op.
Tijd + laatste borst.
Dan weet ik het precies.

Suc6 en je bent niet verplicht om heen te gaan, je doet het wel maar wat je kleine betreft jij bent de moeder en bepaalt wat er gaat gebeuren.
Zolang hij niet alles er gelijk uit spuugt zou hij het wel nodig hebben.

Groetjes Natasja

Hey,

Met Jason ben ik nog niet geweest, dat duurt nog bijna 2 weken, maar ik kan me nog herinneren dat Senne bij zijn geboorte 3330 woog en de eerste keer op het CB 4730! Dat was dus haast 1,5 kilo. Ze hebben er toen niets van gezegd gelukkig, ik gaf hem ook flesvoeding. Nu bij Jason kwam de wijkverpleegkundige langs vorige week woensdag, toen bleek dat hij nog niet eens op zijn geboortegewicht zat!! Hij was toen 2 weken oud op een dag na. Als hij honger heeft geef je m maar gewoon meer flesvoeding! Nou ik wist niet wat k hoorde, zelf de voeding op mogen hogen, bij Senne mocht dat dus absoluut niet! Ik ervaar dus het CB als totaal anders dan bij de eerste. Maar goed ik ben natuiurlijk nog niet op het CB bij de arts geweest, dus wie weet!:)
Ik heb ook zoiets van als mama voel je je kind feilloos aan, jij weet wat je kindje nodig heeft, als het honger heeft geef je t te eten enz. Volg gewoon je gevoel, dan komt het allemaal wel goed!!

Liefs

Hoi Dittie,

Ik 'mag' op vrijdag naar het cb. Ik verwacht ook dat ze over de bv zullen beginnen . Ik verwacht nl dat mijn zoon ook flink is aangekomen. Nou, dat is dan zo. Ze krijgen van bv geen overgewicht en er veel tijd tussen laten zitten als ze honger hebben is killing voor de bv. Op verzoek voeden ipv op schema. Dus lekker laten kletsen hoor als je het onzinnig vindt!!!!!
geniet van je ventje en de bv.

liefs

Hi Dittie,

Leuk om je verhaal te lezen. Voor mij is het nog even wachten, ben een februari mama als het goed is (anders wordt het nog wel maart).

over die borstvoeding: mij is ook altijd verteld dat je daar nooit te veel van kan geven. De voeding past zich aan. En wat is te snel groeien? Zolang hij binnen de curve zit is het toch goed?

Gr. Tamara
(februari mama)

Mijn oudste zoon heeft wel overgewicht zoals hun het dan zeggen.
Hij heeft vanaf het begin boven de curve gezeten.
+2.
Goed 9mnd bv gegeven en daarna nog enige tijd afgekolft.
Vond het zo sneu voor hem zijn, na het avond eten mocht hij niks meer hebben ivm zijn gewicht.
Heb me er wel aan gehouden en nu nog...
Geen snoep en chips...
En let altijd op met wat hij eet.
Het is gewoon zijn bouw, als ze daar ook eens op letten.
Zijn leeftijd is 2jr 10mnd. en weegt 20 kilo.
Zal binnen kort wel weer een oproep ontvangen van de cb.

Groetjes Natasja

Bedankt voor jullie reacties!

Ik luister ook naar mezelf! Mijn eerste zoontje had bijna precies hetzelfde verhaal...Alleen was hij nog wat langer, maar super smal. Maar ook overal bovenaan in de curve. Hij is nu dik 2 jaar en weegt 13,2 kilo. Hij is echt super smal. Dus ga er vanuit dat het nu ook wel weer goed komt.
Ik merk nu bij de laatste paar voedingen dat mijn zoontje er meer tijd tussen laat zitten...vannacht zelfd 7 uur! Dus het zal allemaal wel vanzelf gaan.
Maar ik wordt soms gek van dat CB....inderdaad gewoon je eigen moedergevoel volgen.

Terug
Bovenaan