cb

Vorige week zijn we naar het cb geweest voor het 6 maanden bezoekje. Ik vind onze wijkverpleegkundige goed, maar we hadden dit keer de arts en daar moet ik echt weinig van hebben. Zij is echt van de regeltjes en kijkt minder naar het kind zelf. En als ik een keer een, in mijn ogen simpel, medisch vraagje heb, word ik altijd doorgestuurd naar de huisarts. Zoals toen Olivia twee maanden oud was en mijn oudste de waterpokken kreeg. Op mijn vraag of het gevaarlijk kon zijn voor Olivia, wist ze geen antwoord. Is toch een normale vraag?

Maar goed. Dit keer had ze wat te zeiken over Olivia's schema. Omdat Olivia de fles ging weigeren een maand geleden ben ik op advies van het cb gaan minderen met melk en de groenten gaan opvoeren. Dus de 16.00 uur fles werd een (4 maanden) potje groente en daarna een klein flesje van 125 cc.
Sindsdien ging het helemaal goed en dronk ze ook de andere flessen weer leeg (met een lekker tempo).

Maar nee, volgens de arts moest ik nu 's ochtends ook fruit geven en om 1600 weer een complete fles en dan om 17.30 groente.
Terwijl Olivia erg happy was met haar huidige schema en ze erg goed gegroeid was. Ik was toch echt niet van plan om haar vol te gaan stoppen.
De fruit doe ik er nu wel bij maar die fles om 16.00 uur doe ik dus echt niet. Zit nu op drie flessen en dat gaat prima.

Gezeur ook altijd ;)

Verder was ze heel positief over Olivia's ontwikkeling. Toen ze op de buik werd gelegd, begon onze fanatieke madam meteen weer haar kruipoefeningen te doen. En ook het staan vond de arts erg goed. Er werden allemaal plusjes ingevuld ;)

Olivia's lengte was ongeveer wat ik gegokt had: 69 cm en ze weegt 7605 gram.

Groetjes, Martha

Olivia 6 maanden

je moet lekker doen waar jij en je meisje zich goed bij voelen hoor! Ik kreeg ook op mijn donder dat ik al met groente en fruit was begonnen (kleine beetjes oefenen). Dat gesprek ging als volgt (vond het wel lachen):
'Weet je wel dat dat pas vanaf 6 maanden mag?'
'Jawel'
'Waarom ben je er al mee begonnen dan?'
'Omdat hij ons het eten uit de handen keek, het 35 graden was en de hele dag alleen maar warme melk moest drinken, zouden wij lekker vinden...'
'Vanaf 6 maanden mag je beginnen met wat fruit en groenten, hier, het staat allemaal in je boekje.....nouja, niet dat jij er wat op uit zou doen he?'
'Nee, goed ingeschat'
Hahahahahahahaha!
Laat ze toch lekker opzeuren daar! Elk kind is anders en ontwikkelt zich anders hoor! En het komt echt niet op 1,2,3 of 4 weken!!
Zo, dat was mijn pleidooi! ;)

Liefssss

Gewoon doen wat jezelf wilt en kijken waar je kind aan toe is.
Hier doen ze niet zo moeilijk maar moet ook zeggen dat ik me er verder niks van aan zou trekken.
Meike hier is 6 maanden en krijgt 3flesjes, fruithapje, boterham en groente.

Ook zij was 69 cm alleen iets zwaarder 8320 en haar hoofdomtrek is wel klein 41.6

ja idd...kijken naar je kind!!! Dat is het belangrijkste!! Fleur die is ook met 4 maanden al begonnen met bijvoeden..en de arts op cb zei met 6 maanden dat we goed hadden gekeken naar haar!!
Kinderen geven heeeeel goed aan waar ze zich prettig bij voelen en waarbij niet!!

Fleur is bijna net zo groot als Olivia hihi...
68,5 cm en 7560 gram met de 6 maanden check!!:D

Hier ook t zelfde met de hoofdomtrek..aan de kleine kant...maar ach...ze heeft echt een klein rond koppie!!

Ik zou zeggen laat die arts lekker stikken, elk kind is anders, en Olivia is happy en das het belangrijkste!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ja sorry maar het is toch een arts, ze zou antwoorden moeten hebben op jouw vragen, ik moet zeggen ik het tot nu toe geen klagen op het CB, maar ja wij hebben eigenlijk ook kinderarts, en zodoende blijven ze van onze schema's af, en laten ze ons gewoon doen wat wij willen.

Hoi,

Bij mij zeiden ze afgelopen maandag ook dat Jochem wat meer in de box moet,omdat ik zei dat hij vaak achter mij aan tijgert,en oei,een kind van 6 maanden die al op de grond speelt,dat kan niet hoor!!!!!!Jochem speelt niet graag in de box omdat hij dan geen kant op kan..Dus helaas pindakaas voor het CB!!!

Groetjes elma

Terug
Bovenaan