CB

ons zoontje is van 5 oktober en heeft gister zijn 2e prikjes gehad bij het cb.

Nu gingen ze ook testen doen bij hem en ze vonden dat hij nog niet sterk genoeg was in zijn nekje. HIj werd op zijn rug gelegd en werd aan zijn armen omhoog getrokken. Normaal zou een kind dan met zijn hoofd mee gaan omhoog maar dat doet tie van ons nog niet.

Ik werd gelijk verzocht om naar de huisarts te gaan, die moest me direct doorsturen naar de kinderarts in het ziekenhuis en moesten er allerlei testen bij hem gedaan moeten worden.

Vanochtend bij de huisarts geweest en die vind het allemaal wel mee vallen. HIj vind het niet nodig dat hij nu al naar het ziekenhuis moet om daar uitgebreid getest te gaan worden op zijn spierkrachten. HIj adviseerde dat we het nog een paar weken aankijken en dan nog een keer terugkomen bij hem. Hij is ook pas 3.5 maand, hij vond de verwachtingen van het cb te hoog.

Ik weet gewoon ff niet wat ik hier nu mee aan moet. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus weet ook niet echt wat nou goed en fout is. Maar daarbij komt ook nog eens dat geen enkel kind hetzelfde is en het cb toch ook wel bekend staat om hun radiacale beslissingen als een kind niet volgens de maatstaven handelt..

Wat vinden jullie, of kan jullie kindje dit al wel?

Bij ons werd de eerste keer op het buro al verteld dat we haar nekje moesten gaan oefenen. Maar ze wil het gewoon niet. Ze gaat dan huilen. Die keer erop kregen we het weer te horen. Ik zeg we leggen haar op buik maar ze wil het niet. De laatste keer zeiden ze er niets van en er werd niet eens naar gekeken.

Nu is ze 14 weken. In het zwembad als ze op haar buik moet zwemmen dan houd ze netjes haar hoofd omhoog en houd ze ook het ook lang vol.

Maar wat geeft jou gevoel je in? Als jij denkt ik wil verder onderzoek dat gewoon aankaarten!

Ik vind het dubbel weet niet wat ik zou doen denk mijn gevoel volgen.

succes

mijn docher word maandag 4 maand en kan het ook niet zo goed, wel op de buik maar niet als je aan de armen trekt omhoog ,als ik haar zittend vasthou houd ze haar hooft goed rechtop ,ik zal me er niet al te veel zorgen over maken,niet ieder kind is even snel .
gr septembermama

Je kunt datzelfde thuis eens proberen, misschien doet hij het thuis bij jou wel. Lieke is namelijk wel zo. Heeft ze er geen zin in dan doet ze het ook niet! Terwijl ze het dus wel kan.

Zelf krijg ik iedere keer te horen dat ik moet oefenen met buik spelen. Ben eigenwijs en doe het dus niet omdat ze al op haar buik slaapt. Daarom doe ik het tegen overgestelde en laat haar overdag op haar rug liggen. Iedere keer dat ik kom krijg ik complimenten omdat ze het zo goed doet.

Volg vooral je eigen gevoel!!

Mijn zoontje is maandag 4 maanden en kan ook zijn hoofdje nog niet zo goed omhoog houden! D. heeft ook een achterstand, want zijn nekje zat vast.. Ik maak me er niet druk om, paar keer dag op zijn buik voor een minuutje en het komt vanzelf goed!!

Ik heb het thuis ook al eens geprobeerd maa het lukt hem gewoon niet. Als ik hem vast hou en tegen mij aanleg gaat hij wel met zijn hoofd naar achter en om zich heen kijken. Maar echt op zijn buik leggen en dan hoofd omhoog lukt hem niet. je ziet hem wel proberen ....

Ik ga gewoon weer flink oefenen met hem en hopen dat hij komende weken vooruitgang boekt!

Ik kreeg als tip vsn de fysio, een handdoek oprollen en die onder zijn borst leggen, jouw hand op zijn billen duwen, dan kost het je kindje minder kracht.

Bij ons is het precies andersom.... Teveel spierkracht al vanaf geboorte. Wij lopen daarom bij een fysio. Dat kun je vragen aan je HA om je door te sturen naar een fysio, die kunnen het echt goed beoordelen. Je niet druk maken hoor. Bij ons zeiden de KA en de fysio dat de spierspanning echt te hoog is en op CB vonden ze het allemaal wel meevallen :S.... Schiet mij maar lek.
Volg je eigen gevoel, die is altijd juist!!!

Terug
Bovenaan