CB

Hoi Meiden,

Ik moet even iets van mij afschrijven. Vorige week maandag moest ik weer met ons meisje naar het buro voor controle en prikjes.

Ze weegt nu 5020gr en 56,7 cm lang. Volgens buro was ze te veel gegroeid in 4wk.(1kg en 7cm) Vond het zelf in verhouding hartstikke netjes want het blijft een heel fijn meisje.

Ze doet het volgens ons hartstikke goed, slaapt door vanaf 2130-900 en krijgt 1x180 en 4á5x150.

Ze mag dus niet doorslapen want ze moet nog een nachtvoeding volgens hun, dan zeuren ze dat ze teveel voeding krijgt en dat het wel erg zichtbaar is dat ze een voorkeurshouding heeft.( gaat om 0,5 cm verschil tussen de oren, meeting word gedaan van oor over hoofd naar andere oor) Hier moeten we erg om denken want anders moet ze een helmpje!!! Terwijl het voor de buitenwereld helemaal niets zichtbaar is!!!!

Kan mij er zo pissig om maken dat er zoveel commentaar is dat ik een gevoel krijg dat ik het niet goed doe ofzo!

Ik ben toch moeder van mijn eigen kind, en zal het toch wel even beter weten dan hun!!!

Ons meisje is harstikke makkelijk, drinkt de flesjes leeg, geniet van haar badjes, 1op1 aandacht en lekker spelen in de box. savonds weet ze precies wanneer het bedtijd is en dan slaapt ze lekker door.

Srry maar moest het even afschrijven.

liefs

Dat ze niet door zou mogen slapen is volgens mij echt onzin want ze groeit goed zelfs te "hard" volgens hun. Ik ging ze echt niet wakker maken hoor. Ze drinkt netjes haar flesjes leeg zeg je nou wat zeuren ze dan. Je moet gewoon je eigen gevoel volgen hoor.

Bij mijn zoontje zeurden ze ook altijd over zijn gewicht die was ook altijd lekker stevig hahaha. Wacht maar tot ze eenmaal gaan lopen dan is het er snel genoeg vanaf. Ik heb eens een arts gehad die zei in afrika hebben de kindjes honger hier niet. Gewoon lekker geven komt allemaal goed.

En wat betreft dat hoofdje hou het gewoon goed in de gaten meer kun je niet doen. Ze geven het nu al aan zodat je misschien kunt voorkomen dat het nog erger wordt.

Suc6 en volg je gevoel.

Hoii

Volgens mij moet je je er inderdaad niet al teveel van aantrekken. Als ik het zo lees doet ze het hartstikke goed!
Ook haar lengte en gewicht is volgens mij niks mis mee! En wat betreft het doorslapen...lekker zo houden! Merle slaapt vanaf de 2e week al door! Als je haar nu weer gaat aanleren dat ze 's nachts voeding krijgt, moet je het haar straks ook weer afleren en dat is niet zo makkelijk!
Volg gewoon lekker je moedergevoel hoor! Je weet zelf heel goed of je kindje lekker in haar velletje zit!

xxx

Hey meis,

Trek je niet te veel aan van het CB jij bent de mama en voelt echt wel aan hoe je het moet doen!!

hoofdje goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon bij je ha langs gaan.. De eerste keer bij het cb zei de arts ook tegen ons dat er een lichte vergroeing aan Vince zijn hoofdje was en dat we het in de gaten moesten houden anders zouden we naar het zh moeten voor een helmpje!!! Ze maken je hier ook bang mee hoor.. we moesten namelijk nog in het zh komen bij de fysio en kinderarts. Zij hebben er beide naar gekeken en zeiden dat er niets aan de hand is. Mocht dit wel zo zijn bepalen zij wat er gaat gebeuren en niet het CB!! kinderarts vond zelf dat het CB snel dreigt met een helmpje!

En eten en slapen doen zoals je het deed hoor.. Sommige kindjes hebben nou eenmaal meer nodig dan de andere! Ik ben van mening dat je ze niet echt kan overvoeden!

Dikke X

Helemaal eens met de dames hierboven!
Het CB is altijd zo tegenstrijdig.
Gewoon lekker je gevoel volgen!
Lars sliep ook al heel snel door, kindje komt echt wel als hij/zij honger heeft.

Geniet lekker van je tevreden meisje!

Liefs Kim

He meid,

Niets aantrekken van cb.
het cb hier in het dorp gaf zelfs aan dat ik Sara niet meer wakker hoef te maken rond 11 uur als ze niet uit zichzelf komt (13 weken) en ze heeft vannacht van 19.00 uur tot 6.30 uur doorgeslapen. En dat juist omdat ze overdag zoveel drinkt (4 a 5 keer 180 cc en soms bij laatste fles rond 7 uur nog wat meer).

Volgens mij heeft Sepp meer afwijking aan zijn hoofdje en daar hebben ze niets over gezegd....
Alleen dat er straks toch haren overheen groeien.

Laat ze maar praten en volg je eigen gevoel. Ze doet het hartstikke goed!

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan