Cb

Vorige week moest Lizzy voor haar 11 maanden prikjes ze huilde moord en brand vond het erg zielig.
Ze weegt nu 9465 gram en ze is 74 cm ze is een gemiddeld zowel kwa lengte als gewicht.
Wat wegen en hoe lang zijn jullie kleintjes.
Nu nog even een vraagje,cb zei dat we beter gewone melk kunnen geven in plaats van opvolgmelk omdat ze van opvolgmelk sneller groeien als met gewone melk is dat zo ?
Maar ons meisje moet geen gewone melk krijg het er niet in !
Heb gister een bus nummer 4 dreumes groeimelk gekocht van nutrilon die drinkt ze wel.
Of optimel drink bij het brood geven in plaats van opvolgmelk vult dat wel net zo goed ?
Ze waren wel een beetje op hun zeik tour bij het cb ik had een flesje limonade mee om haar te kunnen troosten voor na haar prikjes zeiden dat kan beter water zijn he pff.
Water krijgt ze ook wel maar ze vind limonade lekkerder maar drinkt ze ook maar weinig.
Onze dochtertje van 3 moest ook wegen en meten die weegt nu 15,5 kilo en ze is 99 cm lang.

Liefs

Hier wil de gewone melk ook niet, lekker opvolgmelk geven en ze is helemaal niks te zwaar zo te lezen. Niks van het cb aantrekken... die twee flessen ie ze krijgen zullen haar echt niet te zwaar maken hoor. En die limonade... lekker geven hoor... als ze nu te zwaar is is het een ander verhaal... laat ze lekker zeiken... er is altijd wel wat als ze in principe nergens over kunnen praten beginnen ze altijd met die onzin.

Sven is trouwens 11, 6 kg en 81 cm... bovengemiddeld maar wel in verhouding.
Loïs is ook 3 jaar en weegt 12,5 kg en is 100 cm.

hier zijn we 3 weken geleden naar het cb geweest. Ook de prikken gehad, de eerste vond ie nog wel oke maar de 2e was niet zijn ding:)
Hij was 9800 gram en 74,5 cm. Ook hier vonden ze dat we over moesten gaan op gewone melk en dan vooral uit een beker en niet meer uit de fles. Ik blijf gewoon de fles geven en probeer in stappen over te gaan op normale melk. Ik bied hem nu bij elke maaltijd een klein beetje drinken uit een beker aan om te oefenen maar ook hier gaat dat nog niet zo vlot.
Quinn krijgt ook eigenlijk alleen maar diksap en ik probeer thee. Het andere moet hij niet. Ik ben al blij als hij drinkt.
Wat het cb betreft ga ik me daar steeds minder van aantrekken. Vond het eerst nog wel belangrijk wat ze zeiden maar dingen die je aandraagt worden steeds de grond in geboort dus vind het wel prima...

Ik ben woensdag bij het CB geweest voor de 11 maanden prikken en metingen. Sterre trekt zich gelukkig weinig aan van de prikken, word eerder boos dat ze op haar rug moet blijven liggen. Maar arts gaf al wel aan dat het uitzonderlijk is, dat ze een hoge pijngrens heeft. Ook niet altijd ideaal denk ik?

Sterre is nu 71 cm en weegt 8440 gram. Haar gewicht zit tegen de ondergrens aan, maar dat is altijd al geweest dus ik maak me geen zorgen.

Bij ons hetzelfde praatje over die melk en absoluut geen avondfles meer. Nu is gewone melk gelukkig geen probleem, wel om het zo te drinken maar niet door de pap in de ochtend. Drinken wil ze alleen maar thee of water, diksap rilt ze van vreemd genoeg. En opgroeimelk dronk ze ook niet zo uit een beker.
Ik had speen bij voor als ze overstuur zou raken door de spuitjes, daar kreeg ik hele boze blikken en opmerkingen over.

Hier een maand geleden ook op het cb geweest.
Matthias was toen 71 cm en 8800 gram. Is ook een kleintje, maar is dat altijd al geweest, al is hij nu iets aan het bijtrekken (buigt van de onderste lijn af).
Met de prikjes was hij even boos, maar was zo over gelukkig.

Wat betreft melk gaven ze mij ook die tip. Ik ben er mee begonnen, vind ook de opvolgmelk zonde voor de portomonee. Ik verdun en verwarm de melk, maar hij drinkt heel wisselend, de ene keer is de fles (180 cc) leeg en huilt hij om meer andere keer drinkt hij maar 30 cc ofzo en wil hij niet meer. Eerder dronk hij eigenlijk niets anders dan melk, maar nu gaat ook thee en diksap er wel in. Dus als hij weinig melk drinkt zie ik het wel.

Met het Cb heb ik niet veel problemen, ze geven adviezen maar geven ook aan dat je zelf moet kijken hoe het het beste werkt voor je kindje.

Terug
Bovenaan